{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Hej allesammen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn lille pomse hvalp på 9 uger (fredag). Jeg er begyndt at prøve at give hende halsbånd på, men det er som om at hun er bange for det. Når jeg endelig har bøvlet det på hende skynder hun sig at løbe ind under sengen. Hvad skal jeg gøre? er det normalt? Tør slet ikke tænke på hvordan det bliver med snoren :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej allesammen.
  • #1   7. dec 2011 Lad hende beholde halsbåndet på hele tiden, og så lidt efter lidt prøve med snoren. Ros hende rigtig meget og giv hende godbidder når hun vil gå med snor på.
    Hun vil i starten sætte sig ned og klø på halsbåndet, men vil hutigt vænne sig til det.
    På lænegere sigt skal du ikke give hende halsbånd på hele tiden hvis du vil udstille hende, fordi det kan slide på hendes pels omkring halsen


  • #2   8. dec 2011 What she said ^^ og sørg for, at snoren er meget let og med en lille karabinhage. Det samme med halsbåndet- det skal være let og blødt.

    Det må ikke blive for tung at have på smiley
    Held og lykke med træningen.


  • #3   8. dec 2011 Mange tak for svar så opfører hun sig vist normalt smiley
    Var bare lige lidt bange for, at det vil blive meget svært når hun nu har fået lov til at rende rundt ude, uden halsbånd og snor, men hun skal nu nok lære det.


  • #4   8. dec 2011 Det hele handler om tilvænning. Det nemmeste er, hvis opdrætter har smidt hvalpebånd på dem med allerede fra helt små, så er de vænnet til at have noget om halsen. Det er bare i gang smiley

    Det gør det ikke nemmere for jer i tilvænningsfasen, men jeg vil helt klart anbefale, at I køber en sele (jeg er rigtig glad for k-9 selen til min) Man har bedre styr på hunden og den ødelægger ikke pelsen. En del seler slider pelsen, men en k9 er rigtig god.


  • #5   8. dec 2011 ja det er jo det det gør. Men indtil videre har jeg blevet nød til nærmest at tvinge det på hende. Det er jo ikke en så god ide, men har prøvet med godbidder og kæl og alt muligt. Når hun har haft det på et stykke tid så falder hun lidt ned, men klør sig stadig hvor det sidder. Ja ang. sele har vi også fået købt en, men den er endnu sværere at få på hende, da den skal spændes ind og så flygter hun inden den er ordentlig på :S

  • #6   8. dec 2011 Du skal bare lade det sidde på. Ikke noget med at pille det af og sætte på hele tiden.

    K-9 er rigtig nem. Du indstiller den en gang, og så skal den bare over hovedet og spændes rundt om brystet.


  • #7   8. dec 2011 ja det prøver vi også smiley Det tror jeg da lige jeg skal kigge på engang. Hvor kan man få sådan et?
    Noget lidt andet: Kunne se, at du går på journalisthøjskolen? Det er lige ved siden af hvor jeg bor. Det er lidt sjovt smiley


  • #8   8. dec 2011 Jeg har købt min (som så ikke er en k-9, men en efterligning) i Petworld ude i Egå.

    Vi bor ude i Vejlby ved Mollerup skov, det kunne være vi skulle mødes, når din pige er lidt større smiley


  • #9   8. dec 2011 okay super. Der må jeg tage hen og kigge.
    Ja det kunne da være hyggeligt smiley


Kommentér på:
Hej allesammen.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce