{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

ang barf til sukkersyg hund ? {{forumTopicSubject}}

hej.

min lille dansk svensk gårdhund blev i mandags diagonisteret sukkersyge og er så småt begyndt og miste synet, vi slås en del med og få hendes blodtal ned med 2 daglige indsprøjtninger og specielt hills foder, problemet er hun ikke rigtig spiser mere end 20 gram af fodret og det er kun hvis vi sidder os ned og gir hende stk for stk hvilket jo ikke er ret så optimalt.
ville høre om der er nogen der har eller kender nogen der bruger barf foder evt wolfblut dark forrest og om det ville gi nogen betydning for en sukkersyg patient..

for har læst en artikel i 2004 i politiken at hills og andre dyre mærker ligefrem oplære dyrelæge studerende i og sælge deres foder, ik og sige det ik er godt nok foder, men hvis min syge hund og raske hund ik spiser meget af det så er det nok ikke så interessant.

mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang barf til sukkersyg hund ?
  • #1   6. nov 2011 Jeg ved godt det er OT, men har du ikke overvejet at give din hund fred?

• #2   6. nov 2011 tanken om og give hende fred har strejfet mig, men hun er meget livsglad stadigvæk og sys ikke at det skal være nu hun skal sove før vi kan se hun ikke vil mere. og vi har tilrettet vores hverdag så det passer med insulin og foder på samme tid hver dag samt samme motions form så det er ikke problemet. problemet er hun ikke rigtig gider fodret så derfor ville jeg lige høre om det evt var en løsning med wolffblut

• #3   6. nov 2011 Bare du er klar over, at så længe blodsukkeret ikke ligger i normalområdet, har hunden det ikke godt og i betragtning af, at hun er ved at blive blind vil jeg mene din lille hund har været rigeligt igennem.
    Jeg ønsker jer al held og lykke uanset hvad du gør...pøj pøj

• #4   6. nov 2011 Jeg ville prøve BARF, det har hjulpet hunde af med insulinsprøjterne før, men få en ordentlig opstartsvejledning

• #5   6. nov 2011 Lea...med sådan en påstand (hvor jeg spærrer øjnene op!!), bedes du lige smide et link...lyder i den grad som Hokus pokus :oO

• #6   6. nov 2011 Jeg ville også sætte den på barf, helre at den får noget mad som den gider spise, end den ikke spiser, og dermed hurtigere bliver mere og mere syg.

• #7   6. nov 2011 jeg vill ringe til hedvig fra hedvigs barf center, hun har en del erfarring med at få dem væk fra sprøjterne via barf. ellers så anett weber som er omkørende dyrlæge inden for barf indtil hun får sig en klinik.

Anett Weber
    49 13 20 22
    Gartnervej 21A
    3060 Espergærde

• #8   6. nov 2011 har også læst at det kan få dem væk fra sprøjterne.. men igen man lytter jo til sin dyrelæge som er den professionelle i den her sag, desværre så er det bare svært og få hende igang med og spise.
    men ringer lidt rundt imorgen til de forskellige barf forhandler og høre om det er en option

• #10   7. nov 2011 Sus - det er ikke hokus pokus, det er sund fornuft. En hund er et rovdyr, og når du fjerner alle de kulhydrater (læs korn) som er i det meste tørfoder hjælper det hunden. Mennesker med sukkersyge kan også hjælpes med den rigtige kost...

• #11   7. nov 2011 Lea...øhm ja, nu er kosten jo en væsentlig og livsnødvendig del af behandlingen hos diabetikere, så ved ikke helt hvor du vil hen?
    Nu er det bare således (desværre!), at insulin ikke udelukkende har til formål at nedbryde kylhydrater...var det så vel, ville jeg da foretrække at leve af protein og fedt, så jeg var fri for al den bøvl gennem over 45 år...
    Insulin er et hormon der påvirker kroppen på mange andre måder end blot at få sukkeret ind i cellerne. Bla. styrer insulin oplagring af fedt i dine fedtdepoter ( du tager på ), og det hindrer nedbrydning af fedt depoterne.

Iøvrigt har jeg haft snakken i sin tid med Hedvig, både når det gælder hunde og mennesker, men ingen kender til fortilfælde hvor insulin kunne droppes udelukkende via kostomlægning...dog hvis jeg ikke grundet egen erfaring havde besluttet at min hund skulle ha fred hvis den fik diabetes, mener jeg barf er et godt valg den sidste tid ;o)

Kommentér på:
ang barf til sukkersyg hund ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce