{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Muskelhund og Chihuahua/småhunde? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde..

* Er Jeg den eneste der ikke synes at en MH og en Chihuahua er det perfekte match?
* Er jeg den eneste der ikke ville lade mine småhunde lege med en MH?
* Er jeg den eneste der kender nogle, hvis småhunde der er slået ihjel eller skambidt af en MH?
....Jah, er Jeg virkelig den enste med en kæmpe stor fed tud som jeg ikke kan se ud over?

"Ann-sophie. Du er da nok den laveste person at høre på.
Du må ha svært ved at se ud over din egen STORE næse. Fjols..."

Nærmere info, tjek link.
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?page=3&AlbumID=59827#comments

- Skal bare lige høre HVOR lam i hovedet Jeg er, fordi Jeg har den respekt for MH som Jeg har og ikke lader mine hunde omgåes disse racer?
- Hvorfor kan folk ikke bare respektere det?

Feedback søges og god aften...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhund og Chihuahua/småhunde?
  • #1   10. okt 2011 Kort og godt - Tak Charlotte.

  • #2   10. okt 2011 Ja netop - De er to typer hund der er SÅ forskellige.
    Jeg siger ikke at alle MH æder små hunde til frokost, men selv i leg kan de skade/slå ihjel.
    Det er et elendigt match og Jeg forstår slet ikke at man tør satse.. Det er jo ligesom at gamble..
    Hvad jeg skriver i det album er MIN holdning og hvad JEG ikke vil byde mine hunde - Men straks er jeg en idiot, snæversynet og hader alle MH.
    Det er jo bare ikke sandt. :o/


  • #3   10. okt 2011 Nej nej og nej... Vil på ingen måde lade små hunde lege med store hunde.. Det kan jo ende helt vildt galt.. Hvorfor tage det sats..? Min søter har jordens rareste berner sennen... Men det jo bare et lille dask med poten og Mille kan komme til skade... Alle hunde behøver jo ikke være venner og lege sammen.. Det vel okay at tænke lidt over størrelses forskellen..

    Og din næse er altså ikk stor smiley


  • #4   10. okt 2011 Aldrig om mine NOGENSINDE får lov til at omgåes en muskelhund det er ihvertfald helt sikkert... Jeg har aldrig kunne li de hunde, og nu hader jeg dem og JA jeg er snæversynet og ja der findes sikkert søde nok muskelhunde, men jeg stoler IKKE en dyt på dem....

    Mine hunde snakker i det hele taget ikke med store hunde.... Jo vi har gået tur med min venindes Rotte, men aldrig har de været løs sammen... Drengene har kendt en sød Breton, kleiner Münslænder og Golden, men aldrig været løs med dem.....

    Jeg lader i det hele taget ikke mine hunde snakke/hilse på hunde jeg ikke kender(jo chihuahua og nogle små bitte andre hunde er da sket) men det er sgu sjældent... Mine hunde har så mange hundevenner som de har det godt med og der får de opfyldt deres behov for omgang med andre hunde rigeligt....

    Jeg tør simpelthen ikke stole på andre hunde, så jeg undgår det ser det ganske enkelt ikke nødvendigt...

    Men aldrig om jeg ville kunne forstå nogle ville kunne have så forskellige racer sammen, jeg tuder det IKKE!


  • #5   10. okt 2011 Tak for jeres svar - Nu føler jeg mig ikke helt på månen mere og med en SÅ kæmpe tud..
    Mine omgåes og hilser på hunde af større racer på stranden af og til, men det er hunde jeg før har mødt og ved er venlige og rolige.
    Skal ikke risikere noget med mine og slet ikke med en MH, selvom mine endda er stooore og vejer 4½-5 kg (Nåå ja Shika...Og hun sidder ofte på armen når der er store hunde) :o)


  • #6   10. okt 2011 Charlotte... Lige præsis.. Hvis folk bare ville forstå det... Høre tit.. "Den gør jo ikk noget" Nej.. Men hvis du vidste hvor meget en lille chi kan provokere med deres gøen!

  • #7   10. okt 2011 Jeg har både store og små og det fungere fint.. Men jeg ville nu aldrig lade de to små lege/ være sammen med andre store hunde end mine egne, medmindre det er hunde jeg kender godt og som er nået ud over legealderen.

  • #8   10. okt 2011 Haha! Ja de oser af selvtillid de små størrelser... ;o)
    Der er faktisk slet ingen MH her i området, så dem møder vi ingen af - Men hvis vi gjorde kom de straks i snor.
    Stoler ikke på MH/KH, selvom der jo findes de dejligste MH/KH - Problemer er at de pludselig tricker uventet..


  • #9   10. okt 2011 Chardame - Jeg er enig! ;o)

  • #10   10. okt 2011 de tre: Fordi vi ikk har samme mening som dig?

  • #11   10. okt 2011 * Er Jeg den eneste der ikke synes at en MH og en Chihuahua er det perfekte match? jeg er ihvertfald IKKE enig med dig!
    * Er jeg den eneste der ikke ville lade mine småhunde lege med en MH? Mojos bedste legekammerat er en Rottweiler blanding.
    * Er jeg den eneste der kender nogle, hvis småhunde der er slået ihjel eller skambidt af en MH?
    Jeg har mistet en hund til en amstaff - og det var ikke under leg eller med en hund min hund kendte i forvejen.

    Jeg synes at man skal passe på med at have alt for mange fordomme! Ville du så heller ikke lade din hund lege med en labbe?

    jeg ville aldrig lade en fremmed hund jeg ikke kendte i forvejen hilse på mine hunde - det er en langsomlig process, som jeg egentlig er ret stolt af at jeg har gennemgået, pågrund af mine oplevelser med Merle. Det er bestemt ikke alle MHer der er onde og bidske. Du burde opleve Mojo sammen med Manson!

    Manson er en blanding af Rottweiler, Amstaff og Am. Bull. og du kan tro han passer på Mojo. Selv Mira som ikke kan lide andre hunde elsker Manson. Jeg kan gå med dem i snor ved siden af hinanden uden problemer. Når de leger lægger Manson sig ned og så kan mine 3 banditter ellers bare mosle ham. Når Manson ikke gider mere rejser han sig op og kigger væk.

    Jeg synes det er trist at nægte gode oplevelser pågrund af uvidenhed, og manglende forståelse.

    Jeg indrømmer gerne at vores næste hund bliver en SBTer, Du vil nok syntes at denne beslutning er langt ude, men heldigvis er verden så finurlig sat sammen at vi alle bestemt ikke skal være enige om alting
    Vi har et venne par der har 2 SBter og 1 chi. og i den trio er det Chien der er boss.
    se mulighederne istedet for begrænsningerne.... den der frygter lever kun halvt!


  • #13   10. okt 2011 det handler om at kende hunden. Hvis en hund leger voldsomt så passer den ikke med en chi.... men nu handler det om at de ikke må lege med MHer?

    en hvilken som helst stor hund vil jo kunne skade en chi så.... Nu kan en chi altså også godt sige fra (det kan mine)

    Mine får ikke lov til at hilse eller lege med en stor hund, hvis jeg ved at hunden er voldsom. Hvis hunden er opdraget til at passe på når der er små hunde kan jeg ikke se problemet... og slet ikke hvis hundene er vokset op sammen.


    Vi skal passe på med at gøre vores hunde mere sarte end de er, og have vores sunde fornuft med når vi bedømmer situationer.


    nu er det jo AS der skriver ang. hunde der bliver skambidt og slået ihjel - så handler dette jo ikke 100% om leg...


  • #14   10. okt 2011 Nete

    lige præcis - som altid enig med dig smiley


  • #15   10. okt 2011 Nej denne tråd handler ikke 100% om leg - Men det gør albummet. Derfor begge ting er indeover - Og jeg taler ikke kun om MH/KH's kæber der er farlige.
    Mine for generelt ikke lov til at "lege" med voldsomme hunde - Om det så er en FB, som buldre igennem det hele.
    Der skal ikke meget til, før det går galt - Om det så "bare" er en løs tand eller ligende.
    Mine for tilgengæld lov til at omgåes en del blandede hunde (mest små og mellem), men det er jo alle hunde man har mødt før (de lokale hunde-mennesker).
    Men MH/KH er meget voldsomme i deres bevægelser og langer de en pote ud efter en chihuahua, kan det få fatale konsekvenser. Så dem undgår vi helt.

    Men jeg må nøjes med at leve halvt kan jeg se, for mine skal ikke omgåes MH/KH, da jeg frygter for deres ve og vel.


  • #16   10. okt 2011 Charlotte - Ja det kan de også sagtens være.
    Her i området vrimler det med "pensionerede vovser", så de er meget rolige :o)
    Man ved hvilke hunde de skal hilse på og hvilke de ikke skal.


  • #17   10. okt 2011 as

    men du må så heller ikke bliver sur og fornærmet når du ytre din holdning i andres album, som om at DE er forkerte på den... nok derfor du har fået den "behandling" som du fik smiley

    bare fordi du vil leve i frygt er jo ikke ensbetydne med at andre også skal det? Hvad der er rigtigt for dig behøver ikke være rigtigt for andre.

    nu vil jeg bage muffins og hygge med mine 3 banditter og min bedre halvdel smiley


  • #19   10. okt 2011 Jeg kan da godt tale ordentligt til fok jeg ikke er enige med, Elise?
    Så jeg tænker jo bare mit, når der er én eller andet der smidet "fjols" efter mig.
    Men nej, jeg forstår ærligt ikke, hvorfor folk gambler med deres hundes liv og velfærd - Men ja, det er sandeligt valgfrit. :o)


  • #21   10. okt 2011 Jeg har haft en muskelhund, og armani på samme tid, og der var ingenting, de puttede sammen osv ..

  • #22   10. okt 2011 Er det ik det samme som at man holder øje med sine børn når de maler med finger maling?

    Altså Ann-sophie hvis nu han synes du er et fjols?

    Igen hvordan han tiltaler dig, er måske hans "normale" ytring til en han synes er dum? Du ville aldrig skrive sådan til en anden, det ved jeg smiley men vi er jo forskellige....

    Jeg synes for eksempel at det ik er så heldigt at du skriver som dy gør i de 3... Album for derefter at "hænge" hendes album ud i gruppen. Jeg ville nu selv blive godt ked af det- især fordi hun netop ville dele glade dejlige situationer med sine 2 forskellige racer... Men tjaaa vi vælger jo selv vores kampe


  • #23   10. okt 2011 Nej men du kan få en tur på skadestuen med din unge, når denne har drukket af den blå farve fordi den ser ud til at den ville smage godt...


    Her taler jeg udfra at jeg er moster til en knægt der stort set spiser alt han synes ser lækkert ud....



  • #24   10. okt 2011 jeg tror bare jeg undlader at ryge i flint med alle jer kloge mennesker men kan nu ik... så...jeg respekter jer herinde vi har den samme lidenskab...vores hunde...ville aldrig tvivle på jeres råd og vejledning men i skuffer mig lige nu må jeg desværre sige...døm ik mig og mine hunde og tvivl aldrig på min måde at opdrage mine dyr på...øv siger jeg bare og tænker i må være blevet "bidt" af hundeloven for hvis det var en anden race ville det være noget så cute at de legede sammen...:( troede ik i var så dømmende og tog os alle med i det fald. jeg er ansvarlig hunde ejer trods mit valg af racer og denne slags tråd har vi været igennem før og vi bliver aldrig enige alligevel så længe der er fordomme og andet at hive op at hatte...hokus pokus mig i fokus...det er hvad jeg har at sige og øv...

  • #26   10. okt 2011 mig generaliserer??? nu er jeg ejer af 2 chihuahua'er og en amr.bulldog så jeg tror vist jeg rummer det hele..så ingen fordomme som jeg siger;)

  • #28   10. okt 2011 kald mig bare en børste så...hehehe...jeg bliver bare øv for det er mange af de mennesker som jeg ellers til dagligt syntes har en fantastiske holdning til opdragelse og alv som sætte mig med et ben i begge lejre da jeg sgu bliver skuffet over sådanne en tråd for jeg ved at de også respekter mig som hunde ejer men de bliver lige hurtig grebet af det som jeg...det at følge at ens grænse bliver overskredet. det er jo vel også det vi har debatter til...:)

  • #29   10. okt 2011 *føle

  • #30   11. okt 2011 Mine to snakker meget ofte med muskelhunde..
    Faktisk er det de eneste hunde Nima føler sig tryg ved..


  • #31   11. okt 2011 Synes faktisk, at Nete siger det hele ret godt! :o)

  • #32   11. okt 2011 Jeg går over på den anden side af gaden hvis jeg spotter en muskelhund. Guincho har stort selvværd, og jeg gider ikke risikere at han kunne finde på at spille smart. For jeg ved godt hvem der taber i en given situation. Så jeg tager mine forbehold. Men jeg skrår også over vejen ved visse andre typer hunde.

    Men mht. muskelhunde / kamphunde / listehjunde og blandinger heraf (nogen muskelhundeejere mener selv at blandingerne er de størst tikkende bomber) så har jeg hørt lidt for mange 1. og 2. håndsberetninger om hvordan det i høj grad er kommet bag på folk at muskelhunden tændte af på et splitsekund.
    Jeg har også hørt det fra ejerne selv og deres nærmeste.
    Typisk har deres elskede hund pludselig vist et temperament og en hastighed i at komme på i det røde felt, som er kommet totalt bag på folk. Og man kan simpelhen ikke nå at reagere. Sådan noget skræmmer mig vældigt meget.

    Så jeg "omgås" alt hvad der ligner muskelhunde med stor respekt og stor afstand, og kunne ikke drømme om at lade min hund lege med en sådan.
    Han får så heller ikke lov til at lege med den overglade labradorunghund, eller den krybende schæferhund med det dårlige hundesprog men det er en anden snak. Muskelhunde undgår jeg uanset hvor glade og venlige de ser ud ved første øjekast, for jeg kender for mange der har fået sig en slem overraskelse.

    Min hund er ikke en prøveklud, og han kan sagtens leve et rigt og godt hundeliv uden at skulle pleje omgang med alle typer hunde.


  • #33   11. okt 2011 Jeg har nu været inde på linket og kan se at chihuahuaen er en han og muskelhunden (med kuperede ører, føj!) er en tæve.
    Det kan -heldigvis for chien- være en formidlende omstændighed, da kamphunde er kendt for at være egetkønsaggressive. Så den slags ejer slipper da i det mindste for egetkønsaggressivitet i dette tilfælde:)


  • #34   11. okt 2011 Jeps, Charlotte, det var jo første gang;)

    Ligesom det kom bag på et ellers fornuftigt par, som jeg har gået til hundetræning sammen med, at deres sidst tilkomne unghund (amstaff-rottweilerblanding) bed deres chihuahua ved madskålen, så den lille mistede synet på det ene øje.

    Det kommer ALTID bag på folk at deres hund, der er så dejlig og kærlig, gemmer på et temperament, der siger spar to. Og kombineret med råstyrke er det virkelig et dårligt mix.

    En labrador er en apporterende jagthund. Uanset om hunden bliver brugt til jagt eller ej, vil den altid have en baswal trang til at bære ting i munden.

    Chihuahuaen har siddet på Mexicos bymure og galpet når der var fremmede i sigte. Det sidder stadig i generne hos racen, selvom det er mange år siden man brugte den som vagthund.

    På samme måde kunne man måske forestille sig at kamphunde har et og andet lagret i generne, også selvom den ikke bruges til kamp her i landet...



  • #35   11. okt 2011 Cardame

    Pas på blodtrykket!

    Nu sammenligner jeg det med at man holder øje med sine børn...
    At din søn forstår at han ik må spise maling, betyder jo ik at andres børn fatter det vel?

    Jeg gider slet ik ud i jeres negative niveau, jeg synes det er meget lidt klædeligt af voksne damer- og endda hive santos tragiske død ind i dette. Svine andres hundes øre til og jeg ku blive ved.... Jeg har selv mistet en hund til en MH, og det var næsten samme situation som santos bortgang. Dette har INTET med leg og frivillig møde at gøre!?! Men et direkte overfald af en mentalt skadet hund!

    Jeg synes godt nok vi ska hive den søde gode opførsel frem og glæde os over vores dejlige vovser, store som små


  • #36   11. okt 2011 Jeg har mine små med vores ruhårede hønsehund. De er sammen uden problemer , men er dog aldrig alene hjemme sammen. Hvis man tager sine forholdsregler ser jeg ingen grund til at være bange for at have små og store hunde sammen. Har jeg haft de sidste 34 år. 7-9-13 og uden uheld!

    Mine små ELLER store vil aldrig få lov at lege med muskelhunde.


  • #37   11. okt 2011 Ps. en ruhåret er også en stående og apporterende jagthund, man skal være om sig og fjerne uønsket adfærd i en tidlig alder. dvs når man får den 8 ugers hvalp hjem. Medfødte instinkter kan man ikke gøre så meget ved , de vil ALTID være der, så derfor bliver vores hunde heller ikke lukket ud i haven sammen.

  • #40   11. okt 2011 Ja nete...godt du er på tråden igen i dag;) er dig enig og som du skrev til mig at man ik kan tage alle over samme kam...det går begge veje både for og imod mini og maxi men det er ejerens eget valg og det kan jo være at man har en hund som ik har et skadet sind som har fået den rette stimulering igennem sin udvikling.

  • #42   11. okt 2011 Min chi kan sagtens omgås store hunde, - men det er mig der bestemmer hvem og hvad det er for en. jeg ville aldrig lade hende komme i nærheden af en m h. Min kæreste har to golden retrivere som hun nærmest er vokset op med, det er jagthunde/brugshunde, - de to store har meget respekt for min lille, - men vi tager alligevel ingen chancer - f.eks er de alle i deres respektive bure når de er alene hjemme. Ligeledes er vi obs på om der er noget der kan skabe konflikter, kødben, legetøj eller lignende.

  • #43   11. okt 2011 Jeg citerer lige mig selv:

    "...Det kom bag på et ellers fornuftigt par, som jeg har gået til hundetræning sammen med, at deres sidst tilkomne unghund (amstaff-rottweilerblanding) bed deres chihuahua ved madskålen, så den lille mistede synet på det ene øje."

    Disse mennesker har jeg haft en del omgang med fordi deres ene chi var "kæreste med" min tidligere chi, og fordi vi ofte mødte hinanden rundt omkring, bl.a. til hundetræning. Og det ER fornuftige mennesker. De gør alt hvad der står i deres magt for at deres hunde skal have et godt liv, og jeg vil vurdere at de har god forstand på det.
    Selv for dem gik det galt.

    Og jeg har hørt om andre lignende tilfælde, voksne modne mennesker med god forstand, hvis muskelhund gik amok og dræbte:(

    Jeg tror simpelthen ikke på den klassiske undskyldning med at det er mennesket for enden af snoren det handler om. Eller at det kun sker for hunde med en brist. Det gør det selvfølgelig ikke bedre, men jeg er overbevist om at det også har noget at gøre med selve racen.


  • #44   11. okt 2011 Helt ærlig så synes jeg ikke i skal blande den hund i det her som slog Charistinas lille Santo ihjel som værende en god familie hund og bla bla bla.....

    Ja jeg ved ikke, synes det er langt ude at "forsvare" den hund efter hvad den har gjort!!!

    En ting er ihvertfald sikkert at den hund var farlig for sine omgivelser, det så vi jo, når den helt uden nogen form for provokation gik til angreb.....

    Og jeg forstår godt hvordan Christina har det også selv om hendes syn kan virke snævert for nogen, så har jeg set hvor hårdt det har taget på hende at miste Santo og på så tragisk en måde:'(.. Tror faktisk man er pisse ligeglad med hvor sød den hund måtte være i hverdagen, når den har slået ens lille skat ihjel!!

    Så synes i skal snakke generalt i stedet for at blande den sag ind i det, bare min mening....


  • #45   11. okt 2011 Så enig Mette...der er ikke iorden overfor christina :o)

  • #46   11. okt 2011 Ps for at gøre den færdig Mette så tror jeg ski heller ikke på den rådne hund der bed lille santo ihjel var en pragtfuld familiehund....

  • #48   11. okt 2011 Jeg forstår dit følelsesregister Christina...Jeg ville også hade den race for altid hvis jeg havde vidne til min lille hund var blevet rusket brutalt ihjel ...Og i min optik er det ikke en almindelig familiehund, der springer ud af et vindue for at dræbe......Føler med dig ....

  • #50   11. okt 2011 Må erklære mig 100 % enig !

  • #51   11. okt 2011 mette er så enig med dig!

    Chardame

    barnligt eller ej - vi deler nok bare ikke samme humor. Jeg hverken sviner eller andet - men synes du skal opføre dig pænt, og skriv i en ordentlig tone... synes faktisk du opføre dig barnligt.

    Når det så er sagt gentager jeg - synes det er meget lidt klædeligt at blande Santo ind i denne tråd.

    Jeg har været hvor Christina er nu. Og mine hunde spiser ikke engang sammen nu, da Malou er mad agressiv.... mine hunde får efter lang process lov til at møde hunde jeg stoler på som ikke er voldsomme (racen er jeg græsk over) så længe hunden ikke er voldsom. Dette er en bedrift jeg personligt selv er ENORMT stolt over, at jeg kan være med til da Merle blev bidt ihjel af en fremmed amstaff der hoppede ud af en bil.

    Jeg synes det er skamfuldt at man kan se voksne sidde og svine andre brugere til og deres valg af racer, sågar udtale sig om andres hundes udseende (dette er bare ik ok, og endda skrive FØJ - synes jeg er under lavmålet) - jeg vælger (kald mig naive) at tro på at folk har øjne og ansvar med sig, når de vælger som de gør!

    Denne tråd har mindet mig om, hvorfor jeg ikke har været aktiv i lang tid - folk herinde kan sku ette finde ud af at være søde pæne mennesker.

    forskellen på Santo og Merles død, og dette emne er at de blev slået ihjel af en fremmed hund uden varsel - som ik var sund og rask i hovedet! Denne tråd startede jo med at blive lagt op til handlede om skade ved leg?

    Chardame lad være med at ytre dig om andres profil billeder - man skal ik kaste med sten når man selv bor i et glas hus - nu er jeg bare den modne og ikke sviner igen smiley


  • #52   11. okt 2011 christina

    igen kan jeg kun sige jeg høre dig højt klart og tydeligt!

    Jeg håber aldrig nogen kommer til at opleve det vi 2 har været igennem - man vil ikke kunne forstå og sætte sig 100% ind i den sorg og smerte, du gennemgår nu - hvis ikke man selv har været der.

    Jeg er nu begyndt at gå i terapi pågrund af det med Merle - jeg var ik klar før nu, 3 år efter det skete :S


  • #54   11. okt 2011 charlotte

    lige præcis


  • #55   11. okt 2011 nete

    Men syntes vi ER nogen der tænker os om, og tror ikke på nogen har et ønske om at sætte deres hunde i fare........



    klapper af dig - for det er jo så sandt som noget kan være!


  • #56   11. okt 2011 Nej Nete tog det ikke som direkte ros, så godt du skrev som du gjorde... Jeg fik det bare så skidt inden i over hvordan jeg selv ville havde det hvis nogen sagde sådan noget om en hund der havde slået min hund ihjel og fik bare lyst til at komme af med min irritation.. Og når jeg ved hvor hårdt det hele tog på Christina, ja så måtte jeg lige ud med det....

    Nej Lone, som Christina siger er der ligesom mange ting der peger på den hund ikke var en af "guds bedste børn"..

    Men lad det nu ligge, det var ikke for at være sur, bare fordi jeg synes ikke godt om det blev nævnt i den her sammenhøng...:o)


  • #57   11. okt 2011 ha ha ha skiftede det inden jeg læste tråden - føler dig nu ik vigtig smiley

    men skifter det da tilbage - kun pågrund af dig


  • #58   11. okt 2011 og chardame jeg beder dig gerne igen om at opføre dig som den voksne dame du er - jeg har på intet tidspunkt skrevet grimt til dig.... jeg bryder mig ikke om at blive kaldt barnlig, af en der ikke kender mig og gør det i en negativ tone udfra et profil billed der er taget i sjov.

    jeg synes du sku se indad og læse dine ubehagelige (mobbe) indlæg og fortæl mig om du synes at du opføre dig som en på din EGEN alder?

    jeg sammen ligner med at mine hunde er mine børn - og jeg holder øje med mine hunde, når de laver ting der kan være skadelige.. at du så vælger at tage min sammenlignin g ud af sammenhæng - kan jeg så ik gøre noget ved.

    men den måde du fremføre dig på overfor mig, bekræfter bare mine små dumme fordomme (bliver ikke uddybet - da jeg jo igen ik vil ned på dit niveau) og egentlig synes du er spild af tid smiley



  • #60   11. okt 2011 charlotte

    et eksempel fra det virkelige liv

    et par mødes - de har begge hunde. De bliver kærester flytter sammen - han har en mh hun har en chi.... hvem skal ofre deres største eje?

    dem jeg kender har valgt at beholde begge med de forbehold de nu må tage smiley alt er ikke altid sort og hvidt


  • #62   11. okt 2011 pågrund af kærlighed til racerne - som Nete også flere gange har skrevet smiley

  • #65   11. okt 2011 Holder lidt med Michelle herinde.

    Har selv en chi og en Mh gående samme og de er de bedste venner......... Havde MH og chi gående sammen inden Tyson blev aflivet. Og dette fungerede også fint....

    Jeg forstår godt mange af jer har jeres frygt for MH, men det kan godt fungere med de to racer sammen.......


  • #66   11. okt 2011 tak mosekonen:) men kan godt sætte mig ind i de andres frygt når de aldrig har oplevet en muskelhunds oprigtige kærlighed og troskab for i rette ejerskab har de respekt og ære for deres leder og mine hunde spiser ik mad i samme rum for man skal aldrig lege med en hunds instinkter for det er noget man ik kan tage fra dem men man kan stimulerer den til at den ik er understimuleret i sin indlæring og aktivitet. man kan tage mine hundenes madskåle mens de spiser uden de knurrer og føler sig truet for siden de har været hvalpe og kommet i hjemmet er dette blevet trænet. jeg elsker mine amr.bulldog molly så højt at hendes navn står ned af mit lår for da jeg købte hende som 21 årige var hun et vendepunkt og en redning for mig i en dum tid. hun er min trofaste følgesvend men nogen ødelagde det for os og nu er min elskede amr.bulldog hadet af fremmede og elsket af alle der kender hende selv min nabo må indrømme at hun er fantastisk for de var også fordomsfulde da de flyttede ind. men mit valg er chihuahua'en var fordi jeg ik kunne komme til at eje en amr.bulldog igen ellers havde det været min ynglings race for hun opfører sig sgu næsten som en chihuahua som nete og siger om str. jeg gjorde også meget ud af at forklare at jeg var ejer af en amr.bulldog da jeg købte kata af tina herinde fra HG og de havde ingen problemer med det og det var faktisk dem der henvente sig til mig så de valgte mig jeg viste ik at koda allerede skulle have en "kæreste" men da jeg mødte skønheden og fuldte hende frem til 10 uger var jeg ik i tvivl om at hun ville passe ind i flokken herhjemme...så jeg elsker min lille 3 kløver højt og ville aldrig gøre noget for at skade de 2 små basser da jeg mener at min gamle tøs på snart 9 år har nået sit sofa "gen" og ik er det store legedyr mere hun vil heller putte med sine "hvalpe" som hun tror koda og kata er...

  • #67   11. okt 2011 guud hvor blev det langt...det må i altså undskylde:)

  • #68   12. okt 2011 Synes det ser ud som om folk ikke forstår, at den generelle mening ikke er at det ikke er okay når det går godt mellem mh og chi? For det er jo helt fint, år det gr godt - der skal bare meget lidt til for at det går galt i forhold til 'lige hunde'.¨

    Min hilser på alle hunde, dog ikke mh hvor det ikke ligner ejeren har styr på den. Jeg genereliserer overfor mh for min hunds sikerheds skyld. For er vil altid kun være en taber, hvis der er noget der går galt.


  • #69   12. okt 2011 - dertil skal det så også siges, at jeg synes, der er mange der er hys omkring at lade deres hund hilse på en mh.
    Havde jeg selv en stor hund havde jeg meget færre betækeligheder ved det. Jeg gider bare ikke risikere noget, og der er bare meget oftere mh der fænser små/store hunde end andre racer og derfor tager jeg mine forholdsregler.


  • #70   12. okt 2011 Morgen-stavefejl er selvf. gratis :o)

  • #71   12. okt 2011 Efter Tyson gik bort har Minni og Bella knyttet et helt særligt bånd, de sover sammen, leger sammen og holder vagt sammen........... De er stortset udadskillige............

    Og Bella er virkelig påpaselig i leg med Minni. Men Minni der i mod han er en lille bandit af den anden verden.....

    Jeg synes at mine hunde fungere godt sammen og jeg har da også gjort mit til at det lykkedes så godt.....

    Min race er desværre også i den ulovlige ende og jeg får aldrig en hund som Bella igen takket være alle de idioter der render rundt og spiller smart med de hunde............





  • #72   12. okt 2011 *cherdame* ja vi alle har vores meninger....
    Jeg prøver ikke ar pointere noget. Og holder skabt øje med mine hunde hver dag.........


Kommentér på:
Muskelhund og Chihuahua/småhunde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce