7.272 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua mad ? {{forumTopicSubject}}
Har købt mig en super dejlig lille chi han på 1 år og 8 mdr... da vi kom hjem tog jeg lidt af det mad han havde med og blandede med chi fodder fra royal canin.. viste ham selvfølgelig hvor skålene stod så han vidste det, men han vil bare ikke spise sine hundepiller... jeg skriver så og spørg tidligere ejer hvordan han er vant til at spise, så får jeg svaret jamen han får altid det samme som os, men har altid sine hundepiller til at stå...
Nogle der har nogle forslag til hva jeg gør for at han kan vænde sig til at spise sine mad ? vil jo ikke mene det er sundt for en hund at leve af menneskemad
feb 2009
Følger: 37 Følgere: 35 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 983
men vil bare mene menneskemad er da helt klart ikke det han skal fodres med kan da godt give vores hunde et lille stykke brød eller noget engang i mellem men ikke noget de skal leve af
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 570
Det har gjort at min chihuahua Aslan nu spiser sin mad fordi det ikke bare står fremme hele tiden - men i starten blev han fornærmet og ville ikke spise nogle af måltiderne men det har han jo selv valgt han får valget spiser han ikke må han vente til næste gang
feb 2009
Lille King har lige spist lidt nu her så han var nok blevet sulten nok... heh men ja menneskemad er jo ikke noget til hunde undrede mig også hun havde fodret ham med menneskemad...
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 570
Men langt de fleste dyrlæger anbefaler at hunden ikke har mad fremme hele dagen
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 86 Svar: 392
min den store får mad 2 gange om dagen morgen og aften og min den lille får om morgnen...
feb 2009
jan 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 204
Læs lidt på nettet om omplasering af voksne hunde, der står mange gode ting, samt de udfordringer man kan komme ud for, så man bedre kan forstå hvorfor de nu gør som de gør i den nye situation, man har sat hunden i.
Held og lykke med den lille nye, det er nu altid super spændende med nye medlemmer i familien.
feb 2009
Det ved jeg skam godt det kan være meget svært at flytte en voksen hund nogle gange men han har været faldet rigtig godt til og er allerede rigtig glad for at være her han har så også spist lidt, men jeg kan se på ham at han helt klart hellere vil have min mad, de andre hunde vi har får da også et stykke brød eller noget engang i mellem men de tigger absolut ik lige så meget som lille king hih
jan 2009
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
feb 2009
AboutMyDogs- M - posen jeg fik med til ham med hans gamle mad var uåben og ikke for gammel tjekkede dato da jeg fik det afvide blander det op med royal canin chi fodder så ved jeg han får noget han har fået før, han har spist lidt i dag også så han er begyndt at spise
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 66 Hunde: 10 Emner: 46 Svar: 290
- I gamle dage fik hunde ikke allergi og eksem og gigt som de gør idag. Dengang fik hundene netop menneskemad/ rester. Jeg fodrer mine med stort set alt hvad der hedder madrester og tørfoder er kun sekundær føde. Det står i øvrigt altid fremme. Jeg giver råt kød som primær og derefter rester. Min eks som er opdrætter har gjort dette i 31 år og har ALDRIG haft nogle hunde med ovenstående problemer.
Dyrlæger og mange opdrættere tjener penge på at anbefale og sælge et bestemt foder.
Jeg er klar over at mange mangler tid idag til bare deres familie, så hvordan skulle man så få tid til at lave mad til sin hund/hunde.
Jeg var bare nødt til at gøre opmærksom på mine tanker da jeg ikke forstår hvorfor hunde ikke må få menneske mad.
Mange Hilsener Susanne
jan 2009
Om jeg mener det er godt eller skidt, er ikke relevant, det er bare et minde om 2 store bamser og deres kæmpe madskåle med menneskemad.
mar 2006
Ja det er et stort arbejde. Dog tror jeg det virker i længden. ss
feb 2009
jeg mener ikke de skal leve af menneskemad, at nogle gør det er ganske deres eget valg jeg vælger bare ikke at gøre det vapperne får da stadig et stykke brød eller måske et stykke kød eller andet engang i mellem.. men de har hovedsageligt deres hundemad
Da jeg var lille havde vi en gammel labrador (eller ja han var da ik gammel altid :p) men han fik ALTID rester oven på sin mad, han var rigtig godt i stand nogle gange lidt for godt i stand... og en af mine svigermors veninders pekingeser levede også udelukkende af menneskemad den måtte aflives pga fedme, dens mave slæbte hen af jorden, det samme skete for min onkels gamle hund som også fik menneskemad hver dag derfor vil jeg ikke have mine hunde skal leve af kartoffler, kød og sovs osv
mar 2006
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
feb 2009
AboutMyDogs- M - heh ja ganske lige som os mennesker
Chihuahua mad ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside