{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.272 visninger | Oprettet:

Chihuahua mad ? {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en super dejlig lille chi han på 1 år og 8 mdr... da vi kom hjem tog jeg lidt af det mad han havde med og blandede med chi fodder fra royal canin.. viste ham selvfølgelig hvor skålene stod så han vidste det, men han vil bare ikke spise sine hundepiller... jeg skriver så og spørg tidligere ejer hvordan han er vant til at spise, så får jeg svaret jamen han får altid det samme som os, men har altid sine hundepiller til at stå...
Nogle der har nogle forslag til hva jeg gør for at han kan vænde sig til at spise sine mad ? vil jo ikke mene det er sundt for en hund at leve af menneskemad smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua mad ?
  • #2   5. okt 2011 Det håber jeg da.. for får det da helt skidt med den lille pus ikke vil spise noget..
    men vil bare mene menneskemad er da helt klart ikke det han skal fodres med smiley kan da godt give vores hunde et lille stykke brød eller noget engang i mellem men ikke noget de skal leve af smiley

• #3   5. okt 2011 Nej hunde skal ikke have menneskemad - min chihuahua dreng kan også nogle gang få fine fornemmeler og nægte og spise han mad. mine får mad to gange dagligt og får 15 min. til og spise det. har de ikke spist i løbet af de 15 minutter så tager jeg skålen og så må de vente til næste måltid smiley

Det har gjort at min chihuahua Aslan nu spiser sin mad fordi det ikke bare står fremme hele tiden - men i starten blev han fornærmet og ville ikke spise nogle af måltiderne men det har han jo selv valgt smiley han får valget spiser han ikke må han vente til næste gang smiley

• #4   5. okt 2011 Ja sådan kunne man også gøre.. har også tit fået afvide at hunde ikke har godt af at ha mad hele tiden.. men vi får altid ros for at måle perfekt op til vores hunde ved dyrlægen hehe men ja de vudere selv, de får mad en gang om dagen bliver skålen tømt samme dag jamen så det synd der kommer ikke mere før dagen efter..

Lille King har lige spist lidt nu her så han var nok blevet sulten nok... heh men ja menneskemad er jo ikke noget til hunde smiley undrede mig også hun havde fodret ham med menneskemad... smiley

• #5   5. okt 2011 Sådan gør nogen jo bare af uvidenhed smiley

Men langt de fleste dyrlæger anbefaler at hunden ikke har mad fremme hele dagen smiley

• #6   5. okt 2011 man kan jo os se det sån at en hund i det vilde har jo heller ik mad stående fremme hele tiden,.. den har jo tidpunkte på dagen hvor den jager...

min den store får mad 2 gange om dagen morgen og aften og min den lille får om morgnen...

• #7   5. okt 2011 Jep ved godt mange dyrlæger fraråder det. men vores dyrlæge har faktisk sagt at så længe vores er så gode til selv at fordele det med at spise så gør det slet ikke noget.. de har en perfekt vægt og er rigtig fine i stand så hun siger det skal vi bare fortsætte med smiley og før vi skiftede dyrlæge sagde vores gamle dyrlæge faktisk det samme smiley sårh det fortsætte vi med smiley

• #8   6. okt 2011 De kan nu også sagtens tabe deres appetit, pga. så store forandringer som en flytning til helt nye familie medlemmer.

Læs lidt på nettet om omplasering af voksne hunde, der står mange gode ting, samt de udfordringer man kan komme ud for, så man bedre kan forstå hvorfor de nu gør som de gør i den nye situation, man har sat hunden i.

Held og lykke med den lille nye, det er nu altid super spændende med nye medlemmer i familien.

• #9   6. okt 2011 Maria N

Det ved jeg skam godt smiley det kan være meget svært at flytte en voksen hund nogle gange smiley men han har været faldet rigtig godt til og er allerede rigtig glad for at være her smiley han har så også spist lidt, men jeg kan se på ham at han helt klart hellere vil have min mad, de andre hunde vi har får da også et stykke brød eller noget engang i mellem men de tigger absolut ik lige så meget som lille king smiley hih

• #10   6. okt 2011 Ja sådan vaner sidder nok godt fast, men jeg kan nu godt forstå det, vores mad er jo lækkert smiley

• #11   6. okt 2011 Du kan prøve at blande lidt leverpostej og vand i eller dåsemad og vand i tørfoderet. Ville nok springe overgangen over(altså fra hans gamle foder) da han jo nok ikke var spist det og du ved heller ikke hvor gammel det er og hvordan det er blevet opbevaret. Jeg ville ikke begynde at sulte hunden da overgangen fra et hjem til et andet godt kan være hård nok for hunden.

• #12   6. okt 2011 Maria N - Ja man forstår ham jo godt ville da også hellere ha en leverpostej mad end en gang tøre hundepiller smiley

AboutMyDogs- M - posen jeg fik med til ham med hans gamle mad var uåben og ikke for gammel tjekkede dato da jeg fik det afvide smiley blander det op med royal canin chi fodder så ved jeg han får noget han har fået før, han har spist lidt i dag også så han er begyndt at spise smiley

• #13   6. okt 2011 Sandra: Hvorfor må din hund ikke få menneskemad? - Det er det han er vant til. Smiler

- I gamle dage fik hunde ikke allergi og eksem og gigt som de gør idag. Dengang fik hundene netop menneskemad/ rester. Jeg fodrer mine med stort set alt hvad der hedder madrester og tørfoder er kun sekundær føde. Det står i øvrigt altid fremme. Jeg giver råt kød som primær og derefter rester. Min eks som er opdrætter har gjort dette i 31 år og har ALDRIG haft nogle hunde med ovenstående problemer.
    Dyrlæger og mange opdrættere tjener penge på at anbefale og sælge et bestemt foder.
    Jeg er klar over at mange mangler tid idag til bare deres familie, så hvordan skulle man så få tid til at lave mad til sin hund/hunde.

Jeg var bare nødt til at gøre opmærksom på mine tanker da jeg ikke forstår hvorfor hunde ikke må få menneske mad.

Mange Hilsener Susanne

• #14   6. okt 2011 smiley jeg kan godt huske da jeg boede hjemme, for mange år siden, havde mine forældre 2 newf. Der stod min mor og kogte kartofler m.m. til de 2 store hunde, sikke dog et arbejde synes jeg.

Om jeg mener det er godt eller skidt, er ikke relevant, det er bare et minde om 2 store bamser og deres kæmpe madskåle med menneskemad.

• #15   6. okt 2011 Lige pt. har jeg hvalpe. Jeg koger ris og 2 kyllinger til dem om dagen. Udover det får de havregrød og andet godt. ss.
    Ja det er et stort arbejde. Dog tror jeg det virker i længden. ss

• #16   6. okt 2011 Susanne J -. de kan jo få barf råt kød osv smiley men det er ikke det vi giver vores, min amstaff kan ikke tåle for meget menneskemad af gangen så får hun totalt dierrea (staves?) så min dyrlæge frarråder hun overhovedet får det.. og vores rottweiler får ondt i maven af for meget menneskemad, dog når Miamii (amstaffen) har været i løbetid får han kylling og ris blandet i sin mad..

jeg mener ikke de skal leve af menneskemad, at nogle gør det er ganske deres eget valg smiley jeg vælger bare ikke at gøre det smiley vapperne får da stadig et stykke brød eller måske et stykke kød eller andet engang i mellem.. men de har hovedsageligt deres hundemad smiley

Da jeg var lille havde vi en gammel labrador (eller ja han var da ik gammel altid :p) men han fik ALTID rester oven på sin mad, han var rigtig godt i stand nogle gange lidt for godt i stand... og en af mine svigermors veninders pekingeser levede også udelukkende af menneskemad den måtte aflives pga fedme, dens mave slæbte hen af jorden, det samme skete for min onkels gamle hund som også fik menneskemad hver dag smiley derfor vil jeg ikke have mine hunde skal leve af kartoffler, kød og sovs osv smiley

• #18   7. okt 2011 Sandra : Når jeg siger at menneskemad er godt skal hunden jo ikke have så meget så den bliver fed. Smiler. Jeg tænker at råt kød jo også er menneskekød. Og det fodrer jeg mest med. Barf er jo bare en smart udtalelse for noget der altid har eksisteret. ss

• #19   7. okt 2011 Sandra: Det er jo ikke menneske mad som gør hunden tyk det er mængden af maden, uanset hvad hunden får at spise.

• #20   7. okt 2011 Susanne J - hehe ja det er et fiint udtryk smiley hihi men ja vil bare gerne at de fik deres hundepiller istedet for menneskemad smiley ikke at de slet ik må få menneskemad smiley

AboutMyDogs- M - heh ja ganske lige som os mennesker smiley

Kommentér på:
Chihuahua mad ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce