Jeg er virkelig på spanden - hjælp (langt) {{forumTopicSubject}}
Åh, hvor er det træls ikke at kunne få en diagnose på om jeg har gigt eller ej.
Den reumatolig jeg har gået hos i snart 3 år har kastet håndklædet i ringen, og nu er jeg tilknyttet Holbæk sygehus.
Der var jeg første gang for et par mdr. siden, og han var meget i tvivl om en diagnose. Jeg fik taget et hav af blodprøver, som viste at betændelsestallene var lidt forhøjede, så jeg fik et skud binyrebarkhormon i ballen og blev sendt hjem igen,
I mellemtiden har det været godt i starten, men jeg har så mange frygtelig smerter i højre tommelfinger og helt op i skulderen.
Ved undersøgelsen i dag, siger han så, at han er i tvivl om jeg overhovedet har leddegigt, men kunne ikke afskrive det. Så igen har jeg fået reguleret min medicin, så Salasaphyrin er fjernet og jeg skal nu øget til 8 om ugen i Metotrexate. Som erstatning for dem jeg skal af med har jeg i stedet får malariamedicin Plaquenil. Det betyder hyppigere blodprøver, undgå sollys og øjen check, så længe jeg får det.
Men fordi jeg havde så ondt i højre arm og skulder gav han mig en blokade (virker ikke helt endnu, men det tager lidt tid) i højre skulder, for at se om det tog skaderne.
Om en uge skal jeg så ringe for at fortælle om det har hjulpet eller ej. For så er næste skridt en MR skanning af nakken og en nerve"betændelse" udersøgelse, for at fastslå om det er eftervirkningerne fra mit trafikuheld i 2006. For først derefter blev jeg diagnostiseret som havende leddegigt.
Jeg er snart træt af alle de undersøgelser, men jeg giver ikke op før de har fundet ud af hvad det er og om de kan gøre noget.
Oveni dette er jeg igen blevet MR skannet fordi jeg stadigvæk har smerter på trods af at jeg blev opereret for en diskusprolaps efter uheldet i 2006. Det var i 2007 og jeg har hele tiden følt at det ikke var OK. Den mistanke fik jeg så bekræftet den 22.6, for MR skanningen viste at der var en "ny" diskusprolaps nøjagtig samme sted og lignende den fra 2006. I skrivende stund er jeg anbefalet operation, men jeg er godt nok i tvivl om jeg bare vil leve med den, for jeg orker ikke at skulle igennem det endnu engang.
Vil I være så søde at fortælle mig om I har prøvet at få Malaria medicin, for jeg er noget skræmt over bivirkningerne. Jeg får så meget smertestillende oveni gigtmedicinen, at jeg føler mig som en zombie der bare går rundt og spiser piller 3 gange dagligt for at kunne holde mig oppe.
Heldigvis har jeg min mand, som gør alt for mig, og mine elskede hunde, som giver mig glæden i hverdagen. Uden dem, så var jeg godt nok ikke mange sure sild værd, og ville have svært ved at holde livsmodet oppe. Bare solig, jeg har ikke selvmordstanker, men jeg kæmper en kamp for at holde mig på benene hver dag.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg har selv været lignende tur igennem, men er nu sprunget fra. Sikkert ikke smart på længere sigt, men jeg døjede voldsomt med bivirkninger fra diverse medicin der alligevel ikke hjalp det mindste på smerterne (lige udover blokaderne men dem kan man jo ikke få hele tiden), og jeg følte at jeg fik en virkelig træls behandling på gigtafdelingen -når jeg kom derned blev smerter mm bare slået hen med "så slemt kan det ikke være" og "du er jo så ung så det går nok".
Jeg har flere gange fået stillet en "endelig" diagnose, for så efterfølgende at få at vide at det nok ikke var det alligevel, så jeg har både haft leddegigt, psoreasisgigt og alverdens andre gigtformer.
Så nu er jeg "droppet ud" -får smertestillende udskrevet ved egen læge, og lever så ellers med det så godt jeg nu kan.
Kan kun sige hæng på så godt du kan, og benyt dig af støtten fra din mand. Håber det bedste for dig, og at nu snart kan få et endeligt svar på hvad det er du fejler, så der forhåbentligt kan gøres noget for at lette din hverdag:o)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Håber du kan leve med dine smerter, for det er frustrerende ikke at få den hjælp man beder om. Jeg er dog så heldig at min egen læge hele vejen igennem har været der for mig, og sammen kæmper vi min kamp.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg håber at du snart får noget afklaring på det hele.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Så er det godt at have en der står parat til at hjælpe og støtte en, når det er allerværst.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg er virkelig på spanden - hjælp (langt)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside