{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Frustreret {{forumTopicSubject}}

Jeg har du fodret mine hunde med råt i knap 6 måneder og den sidste måneds tid har Freia kløet en del, så vi var forbi Dr. Dyr for at få hende tjekket og han mente, at hun muligvis havde atopisk allergisk dermatitis type 1, da hun både havde små sorte pletter ved armhulerne, ørene var mere røde og så kløede hun meget mere, end hun plejer. Så hun fik en indsprøjtning, som så kun har holdt i 14 dags tid, hvorefter jeg tager kontakt til Mogens Eliasen, som siger at jeg skal prøve at holde mig fra at foder med husdyr (kylling osv.) og at jeg skal tage kontakt til Dansk Barf Center og snakke med Lars. Det gør jeg så og han fortæller, at han ikke kan sige, at jeg bare skal holde mig fra visse kødtyper og at de ting, som jeg har fået at vide fra både Mogens og min foderleverandør ikke er noget, som jeg kan brug til noget. Nej i stedet skal jeg tage begge mine hunde med til Glostrup få dem undersøgt og så komme tilbage en anden dag for at få resultater samt en madplan. Det koster så bare lige 2.250 kr. + 2x transport fra Aabybro (20 km nord for Aalborg) til Glostrup :-S
Jeg synes bare, at tingene (dyrlægeregninger og foder) er blevet dyre og meget uoverskuelige end da de fik Acana Pacifica

Er der virkelig ikke andre dyrlæger, som kan lave de samme undersøgelser, som ikke ligger så langt væk? Og måske ikke er så dyrt. Jeg elsker mine piger over alt på jorden, men jeg har ærlig talt ik lige 2250+merudgift til det smiley

Jeg har bare lige brug for at "snakke" med nogen, som har samme holdning til tørkost som jeg selv og hvor jeg samtidig har mulighed for at komme ud med mine frustrationer. Så jeg håber, at dette indlæg er ok.

god dag til alle
Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret
  • #1   6. jul 2011 Har du binyrebarkhormon så du kan stoppe allergiudbrudene så snart de opstår?

Er der noget du VED din hund kan tåle så du kan bruge dette som udgangspunkt? For hvis du kan kan dui 1. omgang hurtigt udelukke forskellige kødtyper fra hundens kost hvis den reagerer på det som et allergen

Min hund er fx. allergisk over for kød for kvæg, svin, and etc. men tåler fjerkræ og lam etc.

Hendes allergener er fundet via udlukkelsesmetoden ...

• #3   6. jul 2011 Tusind tak begge to for jeres svar

Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar :o) : Jeg har ingen anelse om, hvad hun ikke kan tåle. Hun er 4 år gammel og har aldrig kløet så meget som det her.
    Men kæresten og jeg snakkede om, at det måske var fordi, at hun havde lagt sig på det sted, hvor vi har sprøjtet myregift, men det er ved at være længe siden og jeg har haft hende i bad efter og nu er hun begyndt at klø igen og jeg husker ikke, at vi har sprøjtet der efter, at hun havde været i bad.

Det var da dejligt at høre, at jeg ikke behøver at betale en formue, for at få bugt med allergien. Vil det sige, at jeg fx skal prøve at give kylling i to uger og se, hvad der sker og hvis der intet er at se, så skal jeg fortsætte med okse i to uger osv?
    Gør det så ikke noget, at det ikke bliver blandet i den perioden, hvor jeg afprøver det?

Begge hunde gnider og ruller sig efter, at de har spist, har det noget at sige?

Når jeg køber fra rhm, så får jeg okse, kalkun, lam, hest, hjort, kylling, fjerkræ og laks er det godt nok eller?

Hvad er garve-produkter?

Godbidder køber jeg nogle tørret struber og prøver at holde mig så meget fra dem med tilsætningstoffer osv. som muligt, men der sker da, at de får nogle engang i mellem fx: http://flamingo.be/CatalogusListDetails.asp?ParamLang=UK&SearchInit=0&ProdId=F89ZA3PID72440ID271898460GUI753517050Prod58676400&Cat1=Fla186UID55611ID6120XML31350Code46713240&Cat2=Fla186UID70256ID280440XML4735500Rang44261280&Cat3=Fla186UID38043ID383940XML1955250Prod18260640&Page=1&MnPg=2 eller samme mærke i and..

Men er der nogen af jer, der kan sige, om man kan bruge Mogens Eliasens regel om at fordelingen af kød/ben/indmad skal være 1/3 af hver er rigtig?

• #5   6. jul 2011 Du skal finde noget din hund kan tåle i 1. omgang da du SKAL have et udgangspunkt hvor hundes immunforsvar er så stabilt som muligt hvis du skal kunne bruge udlukkelsesmetoden ...

Så den kan være svær.

Har hunden fået antibiotika eller andet for sin dermatitis og ved du hvad der var i indsprøjtningen?

• #6   6. jul 2011 Freia fik en indsprøjtning som starter med p. Andet kan jeg ik lige huske desværre.
    Hvor længe skal jeg fodre med fx hest først jeg kan se, om det bliver bedre eller ej? Jeg har ingen anelse om, hvad hun kan tåle. Men jeg har læst, at jeg skulle holde pause med mad i tre dage og kun give vand. Hvorefter at jeg så skulle prøve med en kødtype, men hvor hurtigt vil der være effekt?

• #9   6. jul 2011 Jeg må indrømme at når det hele er såå usikkert så ville jeg kontakte een af landets 2 førende dermatologer for kæledyr ...

Det er mit råd.

• #10   6. jul 2011 Der skulle muligvis ikke være en i Jylland?
    Hun har fået hest i dag og der har hun ikke kløet endnu, men hjælper det noget? Jeg fodre hver 2 dag..

• #12   6. jul 2011 Lene skulle pt. være landets førende hvor det før var en mandl. dyrlæge i Aalborg

• #15   7. jul 2011 Tusind tak alle sammen. Jeg sætter virkelig stor pris på jeres hjælp.
    Jeg vil prøve at ringe til Michael, for at høre, hvad han vil anbefale og så skriver jeg igen smiley Dejligt at der er en i Aalborg og ikke helt på Sjælland

• #18   7. jul 2011 Line - jeg har haft gode erfaringer med at starte ud med hest, kanin og gedekød (fra geden kan du også bruge kallunen) og kun fodre med de 3 typer i en periode på mindst 8 uger.

De 3 nævnte dyrearter bliver sjældent brugt i alm. foder og de fleste allergihunde kan tåle disse typer godt.

Har du mod på det og vil afprøve det, men mangler kontakter til prisvenlig indkøb, så send evt en PB og jeg kan muligvis hjælpe.

• #19   7. jul 2011 prøv at kontakte christa i århus hende bruger jeg til råd fordi hun ved så meget og hun har vist samarbejde med en dyrlæge som ved rigtig meget om barf

• #20   7. jul 2011 Der er også hende i Helsingør, hvis navn lige nu ikke er at finde i min hukommelse... hun skulle være god til allergi, ikke?

• #21   7. jul 2011 søster hun kommer fra ålborg smiley og vil gerne finde en i jylland

• #22   7. jul 2011 og ham Lars er forøvrigt ikke dyrlæge smiley

• #24   7. jul 2011 Jeg kan varmt anbefale Michael Butler. Han er en utrolig behagelig og yderst kompetent dyrlæge med speciale i hudlidelser. Min hund døjede meget med dermatitis, da han var hvalp, men er nu fuldstændig kurreret. Har ikke haft tilbagefald i 4,5 år...

• #27   8. jul 2011 Så håber jeg, at der er styr på det nu. Vi starter med at give hest i 3 uger, så der er købt heste kød og heste godbidder smiley Derudover skal Freia i bad to gange om ugen og vaskes i klorhexidin shampoo to gange om ugen indtil det ser bedre ud, så en gang og ja så ved jeg ik smiley

Men nu er der i hvert fald lagt en plan smiley

Tusind tak alle sammen.
    Jeg skriver igen om et par uger med resultat

• #29   8. jul 2011 Selvfølgelig smiley Og så krydser jeg finger for, at det kun er en kødtype smiley , så hun stadig kan få et varieret kost.
    Samtidig så har Nova fået noget pulver til maven, så hun kan få fast afføring og kører samme program som Freia, da hun altid har haft en sart mave. Så jeg er sikker på, at det nok skal blive godt, men jeg holder jer opdatere..

• #30   18. aug 2011 Skøn opdatering at skrive.
    Freia har ikke foderallergi smiley men hun kan ikke tåle den sele, som hun har gået med, så den er skiftet ud og så skal hun kun have halsbånd på, når vi er ude på tur. Novas mave er også kommet i orden efter, at vi (foderforhandleren og jeg) har fået sammensat en kostplan udfra et skema, som jeg så følger. Så hun er begyndt at tage på igen, hvilket jo er skønt. Så nu fungere alle tre på råt og jeg elsker det bare..

Super dag til jer alle
    Line

Kommentér på:
Frustreret

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce