{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.637 visninger | Oprettet:

Gravtræning 1. gang :) {{forumTopicSubject}}

Så skete det, for 1. gang idag drog Nikoline og Cocio sammen med min søster, mor og jeg til gravtræning. Det var første gang for os alle.

Cocio og jeg startede. Men Cocio, var ikke helt sikker på om det nu også var sikkert at gå ind i den mørke grav, men var inde nogle gange.
Hun syntes det var nemmere at grave ræven ud af kedlen, i stedet for at gå i graven og gå til ham.
efter et stykke tid uden hun var blevet rigtig tændt. kom Nikoline så der ind for at se om hun klarede det bedre.

Nikoline var lidt hurtigere til at forstå at det var der ræven var og hun skulle igennem gangene for at komme til ham. Så blev der ellers halset alt hvad hun kunne.
Cocio blev sluppet igen, det betød at hun blev tændt fordi Nikoline var det, og så forstod hun lige pludselig hvad hun skulle med ham ræven.

Det gik bare så godt derefter.
de var begge nede i graven, via indgangen og "fandt" ræven. og de halsede og skiftede selv side så snart der blev lukket af for dem så de ikke kunne se ræven.

Så det var bare en fantastisk første gang.

Cocio er lidt usikker endnu, men hun er jo også kun 1 år. så det kommer, Nikoline er ihvertfald meget klar på hvad der skal ske, så med hendes opbakning har vi snart 2 super GRAVhunde smiley

Jeg måtte bare lige fortælle hvor godt vores første træning havde gået, er bare så stolt af de 2 damer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravtræning 1. gang :)
  • #1   27. mar 2011 Så flot! Det er bare så fedt, når det bare lykkes;o)

  • #2   27. mar 2011 Gravtræning er træning af din gravsøgende jagthund, hvor hunden testes for, om den vil gå i graven og finde ræven for derefter at gø af den.
    I Dansk Gravhunde Klub er der forskellige steder med godkendte (kunstige) (ræve)grave, hvor man kan få trænet og afprøvet sin hund. I denne træningsgrav kan man følge hundens bevægelser under jorden ved hjælp af nogle små markører.
    Det er også god træning, inden man tager sin hund med på jagt;o)


  • #3   27. mar 2011 Hej Ida
    Tillykke jeg kan godt forstå du er glad, jeg elsker selv at arbejde i grav med mine hunde, Victor er gravchampion.
    Jeg er bare ikke sikker på at DGK er så vild med at vi skriver så meget om det, da der er folk som ikke kender det ordentlig der vil fordømme vores træning, dette kan komme til at skade vores mulighed for fortsat at træne og komme på prøver.
    Derfor et godt råd, slet tråden.
    Jeg tog en gang et foto, jeg skev også en gang om en prøve på min hjemmeside og blev opfordtret til at tage det af.
    Fortsat held og lykke med træningen.


  • #4   27. mar 2011 Tak, allesammen det var bare en fantastisk oplevelse også når det gik så godt første gang.

    Inge:
    Jeg kan godt forstå din holdning til hvorfor jeg skal slette tråden. Jeg mener bare ikke det er noget vi skal være "flove" ovet at vi bruger vores hunde til det.
    Jeg mener at gravtræningen er en naturlig del af det gravhundene skal bruges til, så jeg synes også det er rigtig at gøre det.

    Jeg kan heller ikke se at folk kan finde det forkert, hvis de finder ud af hvad det vil sige at gå til gravtræning, da de jo ikke kommer til ræven, men bare gøer af den, og da de er vant til det, bliver de ikke stressede på samme måde som en vild ræv gør.

    Men jeg har valgt at oprette mit indlæg her, da jeg regner med at folk, med gravhunde har en ide om hvad det vil sige, og hvis ikke at der er nogle kyndige personer til at forklare dem det.


  • #5   27. mar 2011 Du kan se det i DGK bladet, det udkommer vist d. 28 marts.

  • #6   27. mar 2011 Ida Jeg er fuldstændig enig i dig med nedenstående.
    Citat "Jeg kan heller ikke se at folk kan finde det forkert, hvis de finder ud af hvad det vil sige at gå til gravtræning, da de jo ikke kommer til ræven, men bare gøer af den, og da de er vant til det, bliver de ikke stressede på samme måde som en vild ræv gør"

    Men der er folk der arbejder meget hådt på at få vore rævehold stoppet og er meget imod vores træning. B.l.a. Dyrenes beskyttelse og andre. Derfor beder DGK´s gravtrænere os om at holde meget lav profil.



  • #7   27. mar 2011 Okay, det var jeg faktisk ikke klar over...

  • #8   28. mar 2011 Steffani
    Det er DGK´s medlemsblad, hvis du spørger om gravtræning.
    Måske kan du også finde det på www.dgk.dk men siden er under opbygning.


  • #9   28. mar 2011 Steffani, du får bladet hvis du er medlem af foreningen.
    jeg tror du skal være medlem for at kunne deltage i de træninger.


  • #10   30. mar 2011 Tillykke med den første gravtræning, det er jo herligt når det lykkes smiley



  • #11   1. apr 2011 Alle kan deltage i gravtræning smiley
    men kun i grav træning smiley

    Jeg vil d a klart anbefale alle gravhunde elskere om at støtte op omkring Dansk Gravhund Klub smiley


  • #12   3. apr 2011 Pia
    Du mener vel at alle medlemmer af DGK kan gravtræne ?


  • #13   6. apr 2011 Nej inge - kan må komme og træne - også f.eks andre racer. Ligsom vi må ha lov at træne hos andre klubber. Lige ved gravtræning gælder dette. Det er jeg sikker på vores formand i himmerlands udvalget fortalte mig en gang da jeg spurgte ind til det. . . .

  • #14   7. apr 2011 Jeg tror i har en flink formand smiley
    Jeg ved at det er forbudt at træne andre racer i DGKs godkendte gravanlæg.med ganske få undtagelser f.eks. Djursland jagthundeklub, her må man også træneterrier. Der kom en skærpelse i efteråret som var beskrevet i gravhundebladet.


  • #15   8. apr 2011 Inge, det er ikke rigtig længere.

    det er vedtaget ved lov at vi også godt må træne med terrierne fx.


  • #16   8. apr 2011 Ja, som Pia og Ida skriver, er det blevet godkendt, at vi må træne sammen med terrierne og omvendt. Terrierne skal dog hele tiden for gafler efter hvad jeg ved.

    Nu har vi også fået en border terrier, og derfor ved jeg, at DGK har indgået en aftale med Terrier Klubben.

    God weekend til jer alle;o)


  • #17   8. apr 2011 Ja jeg mener også jeg eller vi har ret smiley for jeg undersøgte det nemlig fordi jeg tror Rasmus ville have temperament til det, og han har jo ikke stamtavle så fortalte både formand og andre gravhunde bekendte at man var velkommen lige netop på grav.
    Bare ikke de andre gode ting ved DGK smiley


Kommentér på:
Gravtræning 1. gang :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce