{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Kenzo bliver straffet på gaden {{forumTopicSubject}}

Faldt over denne artikel, desværre en artikkel der vidner om de vinkler af hundelovens konsekvenser mange desværre ikke tager for gode vare eller vælger at overhøre -
personligt mener jeg ikke en sund lov er en lov der skaber frygt og konsekvenser for de lovlydige og ansvarlige.

Kenzo bliver straffet på gaden
Af: Trine Møller Pedersen

Vold: Gennem de seneste fire år er Lisa Andersens to amerikanske bulldogs blevet mødt med skældsord og vrede blikke, når hun lufter dem. Vreden er gået voldsomst ud over den ældste hund, Kenzo, der er blevet sparket efter og tjattet til med stokke.

Den ni år gamle amerikanske bulldog Kenzo har ventet på sin ejer, Lisa Andersen, foran SuperBest i Haderslev for sidste gang. Tirsdag eftermiddag blev den igen overfaldet af kamphunde-skræmte borgere.

– Da jeg kommer oppe fra kassen, kan jeg se gennem vinduet, at der står to gamle damer ved min hund. De slår den med deres stokke, og da jeg kommer længere hen mod hunden, kan jeg høre, at de kalder den for en forbandet møghund, fortæller 42-årige Lisa Andersen.

Holder sig fra den indre by
De to damer slog ikke hunden voldsomt, men de prikkede og tjattede til den med deres stokke. Hunden reagerede ikke på at blive chikaneret af damerne. Det gjorde Lisa Andersen heller ikke.

– Jeg tog bare min hund og gik. Folk lytter ikke til mig alligevel, og nu tør jeg bare ikke lade hunden stå alene nogen steder længere, siger Lisa Andersen, der i forvejen undlader at gå ture med både Kenzo og hvalpen Cirkeline i den indre by.

– Jeg kan ikke gå uden for en dør med mine hunde, uden vi bliver mødt af skældsord, vrede blikke og forældre, der hiver deres børn til sig, fortæller hundeejeren.

»Dine hunde er dræberhunde« og »hvordan kan du tillade dig at gå med kamphunde, hvor vi andre går« er de udtalelser, der oftest ryger Lisa og hundenes vej.

Problemet er ikke nyt. Allerede for fire år siden blev Kenzo sparket og spyttet på for første gang foran Føtex i Haderslev.
Skældsordene og hadet mod racen har altid været der, mener Lisa. Og den seneste tids skriverier om de mange overfald, har gjort det hele meget værre.

– Jeg er bange for, det ender med, at hundene kommer alvorligt til skade. Nogen kunne måske finde på at stjæle hvalpen og aflive den, sparke voldsomt til en af hundene eller måske forgifte dem. Det tror jeg slet ikke er utænkeligt med al den had, siger Lisa Andersen.

kilde:
http://www.jv.dk

http://elineasblog.blogspot.com/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kenzo bliver straffet på gaden
  • #1   25. mar 2011 Mega synd for hundene at blive udsat for den slags behandling. Men jeg mener så heller ikke at man som hundejer af den type hunde, bør udsætte sine hunde for den risiko det er, at være en hadet/mindre elsket race.
    Ved godt at det er unfair, men sådan er dagens Danmark åbenbart. Så har man en listehund, så skal man tænke sig om en ekstra gang inden man gør noget.

• #2   25. mar 2011 Hvor er det synd for hundene. Det har INGEN hunde fortjent.

Men det er nu ikke lovens skyld. Som der også står kunne dette lige så godt være sket FØR loven kom til.

Loven er kun en konsekvens af det problem der har været/er med en bestemt type hundeejere (og pga. disse uansvarlige ejere, deres hunde) de sidste år.

Jeg er ked af loven i den udformning den har men noget skulle der ske og så længe der pisses på loven så længe vil denne blive strammet op ...

• #3   26. mar 2011 Jeg mener heller ikke at dette er lovens skyld. Der er uansvarlige hundeejere blandt alle racer, men disse racer skiller sig mere ud og medierne har i lange tider kørt det op til utålelige overskrifter og omverdenen æder det råt. Det medierne og folks uvidenhed som skader disse racer og ansvarfulde ejere og tidligere avlere.
    Det er en skam for mange af dem er fantastiske familie og arbejdsvillige hunde.

• #4   26. mar 2011 Til min sidste dag, vil jeg ALDRIG forstå, hvorfor nogle mennesker, vælger verdens dårligste måde, at lufte hunde på. Nemlig den kombinerede handle/lufte-måde.
    Uanset, om man placerer sin mikro-Chihuahua, der vitterligt vil være et oplagt emne, at stjæle, eller om man gør det med sin Schæfer, eller muskelhund, som på en anden måde, enten kan, som du beskriver det blive chikaneret. Men også, ikke at forglemme, kan den udgøre en ganske stor fare, for folk, eller børn, der ikke kan holde snitterne for sig selv.
    Men INGEN kan få mig overbevist om, at nogen hund, har glæde af at blive efterladt, udenfor en forretning, i x-antal minutter (og det kan være rigtigt mange). Om sommeren, kan det betyde, noget der nærmer sig dyremishandling, hvis man som her ved vores Super Brugs, sætter sin hund, ude ved hundekrogen, der er placeret ved cykelstativerne, så hunden skal sidde i brændende sol og på kogende asfalt. Jeg kan blive helt syg, når jeg ser det og kan finde på, at stille mig op og vente på "personen" og tage "en snak" med vedkommende om det. De plejer ikke efterfølgende, at hilse på mig herefter. Om vinteren, eller i regnvejr, er det da lige så meget, noget der ligner omsorgssvigt.
    Hunde kan lære at vænne sig til meget. Også at skulle sidde, eller ligge og vente på sin ejer, udenfor div. forretninger. Og jeg skal nok få en masse på nakken, ved disse "provokerende" udmeldinger.
    Men helt ærligt---Handl først----og luft så hunden rigtigt bagefter. Det vil den helt sikkert sætte mere pris på. Og så er der ingen fare, for hverken hundens sikkerhed, eller andres.
    Ja ja, der er nok mange meget travle folk, som i en travl hverdag, vinder lidt tid, ved at slå indkøb og lufteture sammen----MEN hvis man har anskaffet sig en hund, så har man (forhåbentlig) også indlagt den tid til den, som den har krav på, hvis man er bare middelmådigt ansvarsbevidst.
    LINE: Jeg tror ikke at du vil byde dine hunde, denne behandling mere. For desværre, er der OCEANER, af menesker derude endnu, som ikke aner ret meget om, hvordan man skal agere, eller ikke, i forhold til vores firbenede venner. Så skån dine dejlige hunde og giv dem de lufteture, de har behov for og krav på-----og gå så ned og gør dine indkøb, med god samvittighed.
    Dette er bare min mening. Og den bliver yderligere underbygget, når jeg læser, hvad dine hunde skal lægge krop og psyke til, ved deres kombi-lufteture:o)

• #5   26. mar 2011 Jeg er enig med dig, Tina - men det er jo ikke Line der byder sin hund det, men en artikel omkring emnet... Bare lige så vi har det på det rene smiley

• #6   26. mar 2011 Nej fuck m an skramende læsning hvorfor gøre sådan noget man

• #7   26. mar 2011 Eejj, undskyld Line. Der var jeg ski alligevel lidt for hurtig ved aftrækkeren.
    Jeg gik i skrivende stund ud fra, at sagen omhandlede dig og dine vapser. Men det var jo en artikel du bragte fokus på, SORRY.
    Men min mening omkring desangående, vil være den samme, til alle tider:o)

• #9   26. mar 2011 Tag hatten af for ejern ..
    Jeg ville ikke kunne holde mit tempramag ned .. Jeg ved hvad jeg havde gjordt lige meget hvor gammel personerne var der havde gjordt min hund noget ..

De mennesker skulle prøve truen selv .. ! Stakkels hund ! smiley

• #10   28. mar 2011 Der står i artiklen at dette har stået på i 4 år, men loven er ikke engang et år gammel endnu. Det er derfor ikke rigtigt at dette er en konsekvens af loven.

Men altså, hvad pokker tænker folk dog på at chikanere en hund... Det er altså ligegyldigt hvilken race vi snakker om, folk skal altså holde snitterne for sig selv. Jeg bliver altså også idiot af at folk stiller sig op og gøer af min hund.

• #11   28. mar 2011 <b>Denne tråd er nu lukket da TS bevidst vælger at bryde gruppens 4. regel.</b>

- 4. Såfremt man har flere end 3 andre af gruppens medlemmer på filter er det ikke tilladt at oprette tråde i gruppen.

<b>Det er således ikke længere tilladt at skrive i denne tråd og alle indlæg efter dette vil blive slettet. TS må ikke længere oprette tråde i gruppen men er velkommen til at deltage jævnbyrdigt i gruppens andre tråde.
    Skal denne tråd fortsætte skal en anden tage initiativet til at oprette en tråd om emnet.

Mvh. Sanne M - ADMIN i HyggeKrogen</b>

Kommentér på:
Kenzo bliver straffet på gaden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce