{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

Chihuahua racestandard {{forumTopicSubject}}

Vi har i de senere dage haft nogle snakke i andre forums.
De kan ses i nedenstående tråde.

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=452130

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=452035

I den forbindelse har vi lavet en underskriftindsamling, for at gøre opmærksom på den fælles bekymring vi har for konsekvenserne af bedømmelser af racen i de nærmeste år.

http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/Chihuahua%20racestandard%202011

Vi håber at Jer der udstiller og som har kendskab til chihuahuaen vil bakke op om vores initiativ og bruge lidt tid på at gøre jeres mening bekendt. Spred gerne rygtet til folk i kender der kunne være relevant for vores underskriftindsamling.

Underskrifter vil blive sendt til DKK, samt FCI Mexico

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua racestandard
  • #1   16. mar 2011 hov... det er jo en låst gruppe...

Nå men altså det er det samme som står i onlineindsamlingen

• #2   16. mar 2011 Der er noget jeg ikke forstår. Hvis fontanellen lukker sig hos "langt de fleste" chihuahua'er, så ødelægger det vel ikke standarden at den skal være lukket?

Jeg spørger ikke for at provokere, men fordi standarden jo kommer fra Mexico, racens hjemland. KSS og DKK har ikke rigtigt nogen indflydelse hvad det angår, og hvis de skal inddrages skal i jo tage det op på en generalforsamling.

• #3   16. mar 2011 Det kan man jo tolke på mange forskellige måder, men jeg ved altså ikke nok om det til at begynde at diskutere.

• #6   16. mar 2011 Er ikke sikke rpå jeg forstår det rigtigt -er det oversættelsen det er galt med, eller er det standarden som sådan der er ændret?

• #7   16. mar 2011 Charlotte -ok. Blev bare lidt forvirret, fordi der er skrevet det med en dansk dommer som havde disket så mange hunde i udlandet, og tænkte så at det måske kun er et problem herhjemme;o)

• #8   16. mar 2011 Syntes det er lidt misvisende at påpege at BIS hunde og champ hunde nu kan blive disket pga. en sundhedsfejl og derved ikke kan indgå i avl - uanset præmieringer skal man da som opdrætter stræbe efter SUNDE og racetypiske hvalpe?? og undlade hunde fra avlen også selvom de er multi camp osv...'

I Newf er verdenen er der rigtig mange smukke og racetypiske hunde som ikke kan indgå i avlen grundet HD. Og HD er ikke nær så slemt som AD!

- Jeg er helt med på at en lille fontanelle ikke er farlig. - Men er det ikke ønskeligt at hunden inden den er fyldt 9 mdr. ikke har åben fontanelle??

Spørger for at få klarhed inden underskrift - da jeg også mener at mange avlsrestriktioner er forhastet og slet ikke gennemtænkt! Men vil lige være helt sikker smiley

• #10   17. mar 2011 Der foreligger ingen dokumentation på, at den fontanelle chihuahua har (haft) er sundhedsfarlig!!!! Meget vigtig.... Faktisk ville tæverne som én nævner have meget svært ved at føde den type vi ønsker (stort hoved, hvilket ALTID har kende tegnet racen) uden... Klart den skal lukke sig så den bliver meget lille... (måske som en lille blomme på lillefingeren. Alle opdrættere arbejder seriøst omkring dette... Mexico de har slet ikke en type, der er ønskelig.... Så det kan man ikke brunge til en fis... Da WDS blev afholdt i landet var det stortset kun udl. hunde, der blev placeret... Problemet er selvfølgelig FCI std. er blevet trukket ned over FCI landendes hunde... I USA og UK har de jo IKKE dette "krav" I den tidl. std. stod at små var acc. og store burde disk. Det skulle ikke have været ændret! Racen SKULLEfor 10 år siden have fontanelle for at være racetypisk, hvilket er vigtigt at man ikke glemmer...

• #11   17. mar 2011 DKK opfordrede til en skrivelse. Den skrivelse er sendt. Underskriftindsamlingen er mit forslag i forhold til at vise at det ikke kun er michael t der mener dette. Syntes ikke at det er at det er at modarbejde DKK... Tværtimod syntes jeg at det viser at vi som chihuahuagruppe faktisk kan stå sammen når det gælder.

• #12   17. mar 2011 JA en det er en spændende diskussion smiley

Jeg kan love jer for at der var ramaskrig i Newf-regi da de nye alvsrestriktioner på D hofter blev sat i kraft.. Der er mange faktisk størstedelen af racen har et godt og langt liv med den status. Men det har gjort at vores avlsmateriale er reduceret kraftigt, og nu ser vi, grundet mangelende hunde, andre sygdomme og masser af fejlfarvede hunde smiley

Jeg består bestemt jeres bekymringer for fremtidig racetype mm. Jeg har skrevet under og ønsker jeg masser af held og lykke smiley

• #13   17. mar 2011 Nej det var bare fra 2009 - eller 2010- BUM- også måtte vi retter os efter det.. smiley

• #14   17. mar 2011 Det blev varslet ca. 1 år før restriktionen ville træde i kraft..

Kommentér på:
Chihuahua racestandard

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce