23. feb 2009 Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 315
Strinter. Strinter.
Jeg har et problem, min chihuahua Magnus strinter, men det er kun oppe ved min mor, han har boet der en periode, de har en carn terrier tæve, så jeg tænker lidt
om det er fordi han har ejerfornemmelse for hjemmet og dominere overfor deres hund?
men det underlige er at det er det eneste sted han gør det, og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal få ham til at stoppe? jeg kan ikke tage ham med derop mere, da han gør det 15 steder hver gang, selvom han har været i haven og makeret territorium i over en time?
Hvad skal jeg gøre ved det???? håber i kan hjælpe
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
kan godt være pga tæven.. fordi hun dufter?
feb 2009
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 315
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
de kære hanhunde markere sig jo.. :O)
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Ganske enkelt holde øjnene på ham konstant og sige "nej" og tage ham ud i haven lige så snart han gør anledning til overhovedet at løfte benet.
Det har virket for mig, når Guincho er på besøg hos velduftende tæver. Faktisk har han ikke gjort det siden teenagetiden.
feb 2009
Det er nogle rigtig gode ideer synes jeg :D.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Det gælder om at gribe hunden i det lige INDEN tisset kommer, og få den på andre tanker.. :o)
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Synes du først skal prøve at se om du kan få ham fra det... Jeg har også et par steder vi kommer hvor mine kan finde på at strinte... Jeg har også tissebind, men bruger dem altså helst ikke, synes det er lidt at vælge den "lette" løsning....
Når jeg er de steder hvor de kan finde på at strinte, har jeg øje på dem hele tiden når de er på gulvet, og gør de andledning til strinten siger jeg "nej" og den plejer faktisk at virke...
Men hvis jeg ikke kan ha øje på dem hele tiden(fx hvis vi spiser) indrømmer jeg da at de har fået tissebind på... Men har det faktisk elendigt med det, så undgår det hellere og så holder skarbt øje...Eller de ligger ved siden af mig på en stol og sover eller ligger i sofaen og sover, så har jeg lidt bedre styr på hvor de er:o)
Ikke fordi jeg tror de tager skade af at bruge sdan et tissebind, og kan da godt se det er en oki løsning til træf indenfor med mange hunde samlet...
Men ja, hmmm hvordan skal jeg sige det, kan godt forstå folk ikke vil have tis over det hele, gad jeg godt nok heller ikke selv... Men jeg synes faktisk også man skylder hunden i det mindste hvertfald og prøve om man ikke kan træne det væk, i stedet for de skal ha sådan et tissebind på:o)....
maj 2007
Hmmm det skal jeg ikke kunne sige, kan bare sige jeg har 2 kastrater som kan finde på det, men slet ikke alle steder...
Jeg tror måske mine gør det fordi der lugter af tis i forvejen, eller hvis de er sammen med tæver hvor der også er andre hanhunde... Det er det eneste mønster jeg kan se.... For hos min mor med en tæve kunne de aldrig drømme om det og ved 2 af mine veninder som kun har hanner gør de det heller ikke... Så det er markering og ikke dårlig opdragelse... Men derfor synes jeg da alligevel jeg har rimelig styr på det, og synes da det er minimeret pga træning, ved at holde øje og sige nej hvis de ligger an til det...
Men begge mine blev så heller ikke kastreret før de blev kønsmodne.
feb 2009
maj 2007
Strinter.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside