Nu bliver mine tøser halsbånd-løse!! {{forumTopicSubject}}
Historien er:
Jeg er ude i køkkenet og høre pludselig et hjerteskærende hyl fra Coco, hvorefter jeg styrter ind i stuen og ser, at Vega og Coco hænger sammen i Cocos halsbånd. Vega har en tendens til at bide i halsbåndet i leg - det har hun gjort siden hun var hvalp. Og på en eller anden måde er hendes hug-tand kommet ind i det spænde, man løsner/spænder halsbåndet med. Hun kunne ikke komme løs, og begge hunde går i panik. Både Coco og Vega svinger vildt og voldsomt med hovederne, indtil jeg får taget fat i Vega, hvilket beroliger hende og tanden kommer fri.
Nu er jeg simpelthen bare så bange for at det kan ske en dag, hvor vi ikke er hjemme til at berolige dem og skille dem ad Og Vega har et godt stærkt bid efterhånden (hun vil helst lege på den måde, at man holder godt fat i legetøjet og hun så rusker løs i det) - hvad hvis hun rusker så hårdt, at Cocos lille-bitte tynde hals knækker??
Pylrer jeg eller hvad?
Jeg vil jo helst gerne have, at de ALTID har halsbånd på, sådan at der er navn, adresse og tlf nr på dem, hvis de stikker af i haven eller på gåturen eller noget.
- Jeg kender nemlig mig selv godt nok til at vide, at jeg IKKE husker at give dem halsbåndet på de 117 gange de bliver lukket ud i haven hver dag. Måske vil jeg huske det på gåturene, men ikke ude i haven..
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Derfor har mine det aldrig medmindre vi skal ud og gå.
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
Kan så godt forstå dig, det nok også en tanke der vil forfølge dig hvis du er væk fra dem og de har halsbånd på der hjemme..
hvad med at tage halsbåndet af dem når de er alene hjemme, og så ligge dem hvor du ser dem¨, og så på igen når du kommer hjem
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
og jeg synes bestemt ikke du pylrer... Tvært i mod synes jeg det er dejligt du tager forholdsreglerne.
Cody har aldrig halsbånd på herhjemme og har aldrig haft... Ingen af mine har båret halsbånd hjemme....
Heller ikke i haven... jeg er altid med ude, når Cody er i haven... og han kan 100 % ikke komme ud nogen steder.
Hvis du vil ha halsbånd på dem i haven og du ikke er der, så kan det samme jo sagtens ske....
Men ellers er det vel bare at lægge halsbåndene der hvor hundene bliver lukket ud, så du ikke kan overse dem.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Men jeg bliver da helt dårlig ved tanken om, at jeg slet ikke har tænkt på det førhen Heldigvis er der jo intet sket, kan man sige, men det kunne der jo lige så godt..
Man kan vel i princippet sætte hundetegnet fast i selen? Det kunne være en mulighed. For ja, det er rigtigt, at det jo lige så vel kunne ske i haven som indenfor!
Hvor er det dejligt at finde ud af det, når jeg lige har købt nyt halsbånd til Coco (ironi kan forekomme)..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Jeg bruger sjældent halsbånd....
dog når min mor en sjælden gang passer ham, så er det påbudt at have halsbånd på hele tiden... men der er hun også sammen med ham hele tiden...
sep 2008
Men de ryger ud i bryggerset nu, og så kommer de på på gåturene
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Det kan bare ikke siges nok, HUNDE HAR IKKE HALSBÅND PÅ NÅR DE ER ALENE eller ja inde i det hele taget, det tjener jo intet formål....
Og folk kan også kalde mig pylret, men ville simpelthen aldrig turde gøre det:o(... Jeg har hørt flere historier om hunde der hænger fast, og ved godt mange siger det har de aldrig oplevet, MEN tænk nu at det sker:o/.. Bare pga et dumt halsbånd som man sagtens kan tage på før hver gåtur.
Jeg glemmer aldrig en historie herinde fra hvor en hun hang fast i halsbåndet med kæben og rev kæben af(altså ikke helt af) men så dan ikke kunne sættes fast igen, og hunden måtte aflives:'o(
Nej aldrig halsbånd når hundene er inde sådan har jeg altid haft det...
Og så er der også det jeg synes da ikke de skal ligge og sove med det og pelsen bliver så grim der hvor det sidder. Men ja det er jo småting fra at det kan gå helt galt..
Så NEJ du er ikke pylret, du er bare fornuftig at gøre det nu:o)
maj 2007
sep 2008
Jeg har bare tænkt, at HVIS de nu stikker af fra en åben dør eller stikker af fra haven, så er det godt med halsbåndet for at de kan komme hjem igen uden at skulle ind forbi falck eller politiet eller sådan..
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
jan 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 204
maj 2007
Det skal du ikke have, bedre sent end aldrig, og så bare glæd dig over det ikke gik værre trods alt:o)... Men for mig har det bare altid været naturligt at de går uden halsbånd inde og når de leger med andre hunde..
Ihvertfald når de er på steder som er 110% sikre på de ikke kan komme ud fra..
Og jeg ved godt der er nogen som måske aldrig har eller kommer til at opleve noget ved at have det på. Men synes det er dumt og gøre det når det ikke er nødvendigt for dem at have det på. Det tager jo ikke 2 min at tage dem af og på ved gåtur:o)
maj 2007
Jeg forslog engang til de første træf jeg var med til om vi ikke skulle tage halsbånd af hundene, men det var der ikke stemning for, så sådan har det været siden...
Ikke altid, men nogle gange når vi er til træf hvor det er i helt lukket have, tager jeg mines halsbånd af, ville ønske flere gjorde det samme.
Men har fuld forståelse for at på steder hvor hunde slippes løs som ikke er 100% lukket af, at man ikke tager halsbåndet af, det ville jeg heller ikke gøre HVIS de nu skulle løbe væk....
Men det sidder stadig dybt i mig den historie om den kæbe der blev "revet af" pga et dumt halsbånd måtte den hund aflives:o/
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
Nu bliver mine tøser halsbånd-løse!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside