{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

til jer med hanhunde {{forumTopicSubject}}

Nu har vi jo fået vores første han hund Mojo

han er 9 uger og 3 dage gammel og han pinker helt vildt!
Både sine bamser og gerne også Mira og Malou. Han forsøgte også at pinke min hånd, men det vil jeg ikke have så der fik han bestemt nej og har ik forsøgt det siden....


er det normalt af så lille et liv, pinker allerede?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer med hanhunde
  • #1   4. jan 2011 Mikkel gjorde det os lige fra starten vi havde ham.. Men det betyder jo ikk det er normalt smiley

  • #2   4. jan 2011 Det tror jeg er helt normalt, begge mine har og gør det stadig...... hvis der er duft af tæve i luften....

  • #3   4. jan 2011 det kommer jo os an på om det er dominerende hanner... er de det vil de nok pinke meget især når de kommer ind i ny flok...

  • #4   4. jan 2011 Tillykke med familieforøgelsen Elise. :o))

    Nu er min Cookie jo godt nok en tæve, men hun har også pinket 2 af sine bamser siden jeg fik hende og hun gør det stadigt flere gange dagligt og hun blir 1 år nu her d.25.1

    Chiki havde også en yndlingsbamse som han altid hyggede sig med, så jeg vil påstå at det er ret naturligt blandt de små racer, de store jeg har haft har kun gjort det i forbindelse med løbetider. Både hannerne og hunnerne
    Prixie er ved at gå i løb nu og Beauty hopper konstant på hende eller også står hun ved halen af Prixie og humper ud i luften fordi Prixie er højst rangerende her hjemme.
    *Skøre vovse-piger* ;o)).


  • #5   4. jan 2011 jo tak lille mor her skal da lige lære at have sådan en lille voiril herre boende ha ha ha smiley

    jeg tillader ikke at han pinker mig eller andre - må lige blande mig når han går på Mira og Malou (Mira er ved at komme i løb, så hun syntes det er dejligt at han pinker hende)


  • #6   4. jan 2011 synes det er vildt at Mira lægger numsen til Mojo.... måtte lige hoste lidt og sige Naaaarj Misen så kigger hun bare op på mig med øjne der siger "jamen hvorfor nu det mor???"

  • #7   4. jan 2011 Jeg fik at vide, da Guincho gjorde det som hvalp, at hanhunde gør det hvis de "kører op".

    Guincho var slem til det, og nu gør han det aldrig. Brormand var vist dameglad nærmest fra dag 1 i sit nye hjem, men de var jo også 4 hanhunde i mors mave, så der har været godt med testosteron derinde:o)

    Jeg pillede Guincho ned fra tæver med min hånd HVER GANG uden at sige et ord.

    Hvis man siger nej, risikerer man at tæven fanger ordet og tror at hun ikke må sige fra. Derfor er det bedst at gøre det nonverbalt.

    Guincho var meget slem til det overfor tæver, før og omkring kønsmodningen, og gør det nu aldrig. -Tror jeg har pillet ham af pigerygge 300 gange:o)

    Men jeg tror du får nemmere ved at få ham fra det, når Mira vil samarbejde med dig, og ikke synes det er en fed leg:o)


  • #8   4. jan 2011 Hehehe..Det kan jeg nikke genkendende til Charlotte, Prixie er også den eneste der kan få de andre til at stoppe "at once" selv vores 13årige Basenji dreng "Benji" men hun er jo som sagt også "Dronningen" herhjemme endnu da, meeen jeg har på fornemmlsen at Cookie vil pille hende af tronen en dag inden længe. ;o))

  • #9   4. jan 2011 Hehe Da jeg hentede lille Malik, gjorde han det også på alle sine bamser.
    Har bare ladet ham gøre det på det der er hans.
    Han har så også før gjort det på vores puder, men der sagde jeg ordentlig nej så han forstod det KUN var hans ting han måtte gøre det på.
    Var også selv i tvivl om det var normalt da jeg oplevede det da han gjorde det første gang som 8 uger gammel.
    Men fik afvide at det bare var fordi han dominerede over for sin ting hehe.


  • #10   4. jan 2011 Bailey gjorde det rigtig meget inde han blev kastreret. Og det var kun Liva det gik ud over. Hun kunne slet ikke være i fred. Han har en periode nu, hvor han gør det igen, når han lejer vildt med tøserne. Og jeg siger stop til ham også.. Han har aldrig gjodt det på mig eller andre. Han har aldrig prøvet. Men det havde han godt nok også fået nej til.

    Men min tæve Liva, gjorde det da hun var 3 måneder op af mine ben. Og det fik jeg sat en STOPPEr for. For det vil jeg ikke have. Men det var kun mig, og ikke min kæreste..


  • #11   5. jan 2011 Coco gør det også tit på sin bamse smiley og det er altså en tæve smiley

  • #12   5. jan 2011 Cody gør det på sine bamser - og det har han fuld tilladelse til.... der blander jeg mig ikke.....

    Han har aldrig gjort det på mennesker....

    Og hvis han møder en tæve som dufter rigtig godt, kan han finde på at humpe ud i luften... Men det er først kommet efter han blev kønsmoden....

    Han kan også hitte på at humpe andre hanner - men ærligt - så lader jeg dem selv finde ud af det...

    Jeg ser det ikke som uhensigtsmæssig adfærd.... og kan ikke se, hvorfor de ikke selv skal kunne finde ud af det hundene....

    HVIS han nu humpede arme eller ben - eller andre ting, så det havde været et problem, så havde jeg også klart sagt fra.


  • #13   5. jan 2011 Der har lige været en tråd om det i forum:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=440169

    ...Jeg har ikke lige nogle erfaringer med hanhundene hér i hjemmet. ;o)
    Men jeg ved, at jeg havde stoppet det hvis jeg havde en hund som humpede sit legetøj. :o)


  • #14   5. jan 2011 Jeg synes at kunne mindes at drengene gjorde det på hinanden en meget kort periode da Caspar var stor hvalp. Men det holdt hurtigt op:o) Og de har ikke gjort det siden...

    Jeg kan huske da Caspar ikke var kastreret der var han noget ivrig når han kunne lugte tæverne var i løb. Vi prøvede at undgå at være sammen med de tæver da det stop på, så meget vi kunne.. For tæverne synes Caspar var irriterende og Caspar forstod ikke et "nej" fra tæverne. Så det ville stresse begge parter unødigt...

    Micki husker jeg ikke helt, andet end han var HELT ekset med tæver. Han blev kastreret og så var det over..

    Jeg synes at ha læst noget om man skal stoppe hunde i det hvis de bliver ved med at gøre det på eks andre hanner og også tæver, hvis det varre ved. Men hvor det er vil jeg lige prøve at finde... Fx ved jeg at Micki nogle gange til træf har været udsat for at andre hanner vil parre ham, og de forstår ikke når han siger fra, tilsidst bliver han mere og mere sur og går fra at knurre en smule, til at komme med et stort knur/brun og jage dem væk. Og det bryder jeg ikke mig om at se, fordi jeg synes at han jo viser at han ikke vil ha det, det bliver ikke accepteret og så føler jeg det "tvinger" ham ud i en dum situation. Så der tager jeg ham op eller går hen i den anden ende med ham, hvis dem der har den anden hanhund ikke gør noget ved det.

    Micki kan i ny og næ godt tage en parretur på en bamseslange herhjemme, det blander jeg mig ikke i... Caspar kan en sjælden gang gøre det, men det er meget sjældent... Tilgengæld får han "vådedrømme" og så vågner han, ja og står der i 15-20min og ikke kan flytte sig;o)... Hehe, men det er sjældent efter han er blevet kastreret...

    Mhs til en hvalp, jeg vil nok bare tage ham ned fra armen igen og igen og igen, ligesom ved Mira... Og bamserne, jamen hmmmm hvis det bare er et lille hump ville jeg være ligeglad, men hvis det er sådan tit og hele tiden vil jeg nok bare fjerne den/de bamser det går ud over for at han ikke stresser op over det...


  • #16   5. jan 2011 Haha min lille elvis gøre det på hans kurv og det har han gjort siden vi fik ham da han var 10 uger men han gør det kun på kurven smiley

  • #17   5. jan 2011 okay min indlæg kan måske lyde som om Cody humper hele tiden lol
    men det gør han altså ikke....

    Det er ikke sådan, at hver gang han leger med en hanhund eller en tæve, så humper han.... Det sker ind imellem.
    Jeg har set ham humpe en tæve i hovedet, hvor det var lige så meget omvendt.
    ellers humper han normalt ud i luften ved tæver.

    Den eneste situation, hvor jeg kan påpege at der nok er stress indblandet er, hvis der er en løbsk tæve... og han humper ud i luften - der siger han nemlig lyde også og er ikke til at komme i kontakt med.... og de situationer prøver vi at undgå... men jeg kan jo aldrig gardere mig mod at møde en på gåtur eller til udstilling.


  • #18   6. jan 2011 Elise - det er meget forskelligt fra hund til hund og fra race til race. Jeg har selv en chi, som i perioder parrer alt muligt - især da han var hvalp.
    Læs evt. lidt om hvalpens udviklingsfaser:
    (link fjernet)

    Udviklingsfaserne er ikke faste på "dato", men er glidende og nogle faser kan forekomme tidligere hos f.eks. små hunde, som ofte gennemgår en hurtigere udvikling. Din hund kan f.eks. være i perioden med 1/2 kønsmodenhed allerede nu - så det er en naturlig adfærd. Jeg ved osse, at opdrætteren Stine har en tæve, som er i løb - og det kan han være påvirket af!
    Din hunds bror "Basse" ved jeg har forsøgt at "parre" tæven flere gange ;-).

    Jeg gjorde det, at jeg fjernede potentielle trickere så som pive- og plydsdyr, hvis det blev for meget.


Kommentér på:
til jer med hanhunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce