{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Opkast {{forumTopicSubject}}

Hej
Coco har i går bare gået og været sig selv hele dagen og leget men har intet spist hverken morgen eller aften , hun ville ikke engang have en lille rugbrød med leverposteg. hmm.

senere på aftenen sidder jeg med hende , og pludselig siger hun en sjov lyd, og så sætter jeg hende på gulvet, og så kaster hun op, en ordentlig klat, Puha.... Hun havde også haft tynd mave.

Jeg troede det kun var den ene gang, men i dag skete det igen, vi havde lige været ude og tisse og når lige og komme ind så sker det igen, men denne gang kun gul væske..

Ved ikke hvad det kan være, om det kun er alm. opkast eller om der er et eller andet siden det er 2. dag hun gør det.

Jeg har ikke haft hund før, så jeg vil bare forhøre mig, vil jo helt ikke have der sker hende noget smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkast
  • #1   18. dec 2010 Har du lagt mærke til om hun spiser græs når hun er ude? Min Vega spiser nemlig en gang imellem græs, hvilket får hende til at kaste op. Jeg tror de gør det for at rense ud i kroppen. Og jeg mener det ofte hænger sammen med dårlig mave.

    Men hvis hun intet har spist siden igår, så er det jo ikke smart. Virker hun syg og dårlig ellers?

    Hvis det bliver ved og hun ikke vil spise og/eller drikke, så ville jeg ringe til dyrlægen. Jeg er ikke så meget inde i diverse sygdomme, så jeg ved ikke om opkast er tegn på sygdom (kennehoste eller parvo eller hvad der nu ellers er). Men jeg ville nok ringe til dyrlægen om ikke andet så for at blive beroliget af at få talt med en prof. smiley


  • #2   18. dec 2010 Når det er gul væske er der ikke mere at kaste op af, og det passer jo godt på hun ingenting har spist.. Måske har hun spist et eller andet på gåtur og det så har givet lidt dårlig mave og kvalme og hun så kaster op...

    Hvis mine måske har snasket i et eller andet så synes jeg de kan blive lidt mærkelige så kaster de op(ja også nogle gange 2-3 gange) og så er det slut og de er helt sig selv igen...

    Hvordan har hun det nu??

    Man kan jo også godt lige ha i tankerne at der kan sidde et eller andet i systemet som hun prøver at brække op, men ikke kan komme op..

    Og så skal du være opmærksom på at når hun er så lille og hvalp at hun får godt med væske, hun bruger jo meget væske på at ha dårlig mave og kaste op...

    Kog evt noget vand og afkøl det så er du sikker på der ingen bakterier er i.

    Men i siste ende er det jo dig der kan føle bedst om din hund er helt ved siden af sig selv..Jeg ved godt det er svært især med den første hund man er så nervøs for der sker dem noget:o)... Men hold ihvertfald godt øje med hende og se om der kommer forandringer...Men det er ikke unormalt med opkast og lidt dårlig mave, hvalpe kan jo snaske i mange ting, men det skal selvfølgelig IKKE vare ved... Det kan jo næsten være fra alt til ingenting:o)


  • #3   18. dec 2010 Hej
    Hun er frisk nok, men hun spiser ikke rigtig. men i går spiste hun helt vildt, EFTER hun havde kastet op. og nu spiser hun ikke igen..
    men der er sne over alt herhjemme og hun kan ikke spise græs, og vil ikke ud og gå tur når det er så koldt. :s så det kan ikke være det :s

    Hun var hjemme ved min mor og blive passet i går, og der var en masse børn som hun havde på besøg. og ved jo ikke om de har givet hende noget :s


  • #4   18. dec 2010 Jeg vil ikke gøre dig totalt nervøs, men jeg kan ikke lade være med at "hænge" mig mest i at den har tynd mave, for der er pt. en mave-infektion i omløb og een hvalp er død og moderen røg akut på hospitalet, så jeg ville være ekstra meget obs.

    Kan du selv prøve at se om den er dehydreret ? du "niver" blidt pelsen sammen oppe på ryggen lige bagved skulderen også ser du om skindet/huden falder på plads med det samme, hvis den Ikke falder på plads så skal den ha væske hos dr.dyr og det kan kun gå for langsomt. Desv. kan hunde/dyr ikke selv drikke nok til at få balancen iorden når de ikke spiser og drikker,
    Det er utroligt vigtigt for de små racer at få mad og væske da de ellers kan gå sukkerkolde, dvs, blodsukkeret falder drastisk og det kan hurtigt betyde døden især for en hvalp.

    Beklager igen mit dystre indlæg, men hellere et besøg for meget hos dr.dyr end et for lidt.


  • #6   18. dec 2010 Altså hendes afføring er i orden igen, og hun drikker, men spiser ikke rigtig , Jeg har givet hende lidt leverposteg, det spiste hun men hendes tørfoder spiser hun ikke. Hendes skind har jeg lige tjekket. og det falder fint på plads smiley

    Men skal lige holde øje med hendes opkast, hun har ikke hjort det mere, men alligevel.


  • #7   18. dec 2010 Det er altid godt at ha en "tube/pumpe" Zoolac liggende, det er en stoppende pasta og det er SÅ nemt at dosere og at gi hunden, og har hunden kun dårlig mave pga.kulde el. noget den har spist, så virker det meget hurtigt og effektivt.
    Det kan købes hos dyrhandlere og dyrlæger, ved ikke om apoteket også har det, det burde de faktisk, men ved at Maxizoo også har det.


  • #9   18. dec 2010 Godt at høre at Coco har det bedre, :o)
    Skidt være med at hun ikke gider at spise sit tørkost, bare det at hun ikke har madlede, og det kan man jo ikke sige når/hvis "guffere" godt kan spises. :o))


  • #10   18. dec 2010 Ja smiley Jeg håber det går bedre smiley men kan lige skrive hvis det ikke bliver bedre smiley

    Men hvad er det der Zoolac hvad er det for noget ? smiley


  • #11   18. dec 2010 Jamen Mette Zoolac er jo stoppende, det har virket perfekt de 2 gange jeg har haft brug for det.
    Men kan da godt se at man ikke får den største viden om et produkt ved at bruge det 2 gange..Hehehe..

    Camilla, det er noget pasta-agtigt noget som man gir hunde med tynd mave, jeg ved ikke hvordan jeg ellers kan beskrive det ud over det jeg har skrevet ovenover.
    Jeg ved ikke hvad det der for et middel Mette taler om, men jeg ved godt at der er flere stoppende midler på markedet som er i samme slags tube/pumpe som Zoolac`en er.
    jeg ved heller ikke om det Mette omtaler er i sådan en, men jeg syntes det virkede perfekt da jeg passede en Rotteblanding som kun sprøjtede vand ud istede for aff.
    Det er som sagt også fordi at det er så let at se hvor meget en hund "uanset størrelse" skal ha at jeg syntes det er godt at ha liggende.
    Jeg er ALTID forberedt..*Ggg* Håber bare ikke at jeg nogensinde får brug for det til mine egne vuffer. :o))


  • #13   18. dec 2010 Jeg vil bare lige komme med en indskydelse.... hvis hun KUN har dårlig mave kan man bruge zoolac eller prokolin.....

    men kaster den op, så skal man ikke give den det....
    Det var hvad min dyrlæge sagde til mig,


  • #14   18. dec 2010 men ved dårlig mave er det et vidundermiddel smiley Jeg har det også altid liggende. Heldigvis sjældent det bliver brugt, men ret effektivt, når det endelig er smiley

Kommentér på:
Opkast

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce