Opkast :( {{forumTopicSubject}}
Min lille hunde kastede op sent søndag aften/natten til mandag. Vågnede ved det ved midnatstid og stod op og gjorde hendes kurv rent, hun havde kastet sit foder og tyggeben op. Mandag ville hun ikke rigtig spise og havde kastet op to gange mere om morgenen/ formiddagen. Da hun stadig ikke ville spise tirsdag morgen ringede jeg til dyrlægen som kiggede på hende samme formiddag. Dyrlægen kunne konstaterer hun havde ondt omkring mavesækken når hun trykkede hende på maven, men hun havde ingen feber og virkede ikke medtaget ellers. Fik at vide hun skulle have mavesyremedicin, hvilket jeg har givet hende mandag og tirsdag. Da vi kom hjem fra dyrlægen virkede hun rigtig træt og hun ville stadig ikke spise ret meget - men havde spist flittigt af godbidder ved dyrlægen. Sent i går aftes (tirsdag) kaster hun igen foder/godbidder op og så vågnede jeg her tidlig i morges ved hun igen kastede op, foder og vand Så nu venter jeg på dyrlægen åbner, så jeg kan ringe til dem og høre hvad vi skal gøre.
Har ofte oplevet hende kaste op en gang eller to, og ikke har ville spise morgenmad en dag, men aldrig at hun ikke ville spise i flere dage, eller blev ved med at kaste op, så jeg er rigtig bekymret for hende. Hun er normalt virkelig madglad og støvsuger sin skål for alt tørfoder så snart hun bliver tilbudt sin mad. Hun har allergi og har fået RC hypoallergen i nogle år efterhånden. Hun er 9 år, så hun er jo ikke en unghund længere. Jeg håber rigtig meget vi finder ud af hvad der er galt og får sat en eller anden form for behandling i gang.... Jeg kan nærmest ikke sove om natten af bekymring, det er forfærdeligt når de har det skidt! Andre i NordJylland/landet som har hunde med opkast i disse dage?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.487
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.616
Er hun steriliseret?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
okt 2005
Det er svært at gætte på hvad det kan være, men hun må jo næsten skulle undersøges godt og grundigt evt med scanning eller andet
jul 2007
okt 2005
jul 2007
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.454
jul 2007
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Han startede med at kaste op og være nedstemt den 28 okt. Vagtdyrlægen sagde vi skulle prøve med skånekost og se an til mandag. Mandag kastede han ikke op, dog stadig lidt sløv, så vi tænkte at et par dage mere på skånekost kunne gøre det. Natten til onsdag så gik det igang igen med opkast og denne gang meget værre. Så onsdag til dyrlæge hvor de fandt let feber og mavesmerter. De mente han bare havde fået en maveinfektion, så han fik kvalmestillende til 2 dage og penicillin til 6 dage. De 2 dage hvor han fik kvalmestillende så gik det bedre, han blev friskere og kunne holde maden nede, dog fik han en ukendt bivirkning fra det kvalmestillende.
Så snart vi stoppede med det kvalmestillende så begyndte han at kaste op igen. Mandag til dyrlægen igen som tog røngten (for at udelukke fremmedlegeme) og blodprøver, dyrlægen mistænkte bugspytkirtlen. Satte Bassen på kvalmestillende igen og forlængede penicillin kuren. Fik svar i går, heldigvis ikke bugspytkirtlen, men blodprøverne tyder på mavesår. Så nu 2 mdr. på skånekost og syredæmpende og så håber de at han vil være rask. Kvalmestillende skal han kun have 3 dage endnu, men kan knap vente på han slipper for den, da den bivirkning han har fået gør at han skal have bodystocking på og han hader den (han drypper og penis klør så han slikker den til blods ellers)
Undskyld den lange smøre men tænkte du måske kunne bruge historien
jul 2007
aug 2009
Krydser fingre for jer og håber at i slipper med noget der nemt kan kureres
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Drikker og tisser hun mere, end hun plejer?
jul 2007
aug 2008
Held og lykke hos dyrlægen og rigtig god bedring med hende.
jul 2007
Bertha har fået taget blodprøver ved dyrlægen i dag for en sikkerheds skyld. Jeg får svar på blodprøver om et par timer. Hun har også fået medicin mod mavesår med hjem som hun skal have de næste 5 dage. Det hedder Antepsin og hun fik det engang for 6 år siden da hun også havde noget opkast en periode der, dog lidt anderledes end denne gang. Dengang kastede hun slim/skum op, denne gang kaster hun en del foder op.
aug 2008
Nu er de første kritiske døgn overstået - operationen var også meget risikofyldt. Hun har dræn i bugen og skal stadig være indlagt. Hvis fremgangen fortsætter som nu, kan jeg måske få hende hjem til weekenden.
Det har været ubeskriveligt hårdt at gå og vente og ikke vide, om hun ville overleve eller ej. Men de er meget positive nu, så jeg håber! Min lille seje hund
Jeg håber det allerbedste for din hund
jul 2007
aug 2008
Det har virkelig været ren tortur, og det er ikke et forløb, jeg ønsker for min værste fjende. Men ja, nu er der håb, og det så dejligt.
Tusind tak, hvor er du sød
jul 2007
aug 2008
God bedring med hende
jul 2007
jul 2007
aug 2008
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Jeg ved ikke om man må med hendes allergi? Men vi havde glædet af tricket.
God bedring!
jul 2007
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
jul 2007
jul 2007
aug 2009
Så er min kommet af det kvalmestillende, fredag var sidste dag. Spurgte du mig fredag hvordan det gik havde jeg sagt at det gik super godt, fremskridt hver dag og han blev friskere og friskere. Men natten til lørdag kom kvalmen igen. Han skal nu overtales til at spise og vil kun have ris (han har ellers nærmest kastet sig over hans skånekost), kvalmen er ikke så slem når han lige har spist men kommer igen efter et par timer, og det burde det ikke når han har været i behandling så længe og får syredæmpende medicin. Vagtdyrlæge mener dog vi skal vente til mandag med at få ham undersøgt så længe han ikke kaster op og vi kan få lokket mad i ham. Nu får vi se hvad det bliver til
jul 2007
Bertha har så også kastet op i nat efter 3 dage hvor hun har været opkastfri og helt frisk. I nat har hun ikke kastet foder op, men gult væske/slim, som hun engang for 5-6 år siden også havde et forløb med, hvor hun også fik antepsin - og ellers virkede frisk under forløbet. Hun får nu antepsin og omeprazol, antepsin mod mavesår (selvom det ikke er påvist hun har det) og omeprazol som syredæmpende. Det er efter planen sidste dag med medicin i dag... så må vi se om det bliver værre igen...
Hvordan virker din hund ellers? Er han frisk, eller medtaget?
aug 2009
Hvordan Bassen virker?I starten af forløbet var han jo sløv hele tiden og havde tydeligt kvalme, ville helst sidde i haven og krybe sammen. Nu svinger meget i løbet af døgnet. Han kan være frisk og legesyg og så pludselig så begynder han at sidde og smaske og krybe sammen og slet ikke ville noget, og det er både hjemme og på tur.
Kan godt forstå hvis dyrlæge har lidt svært ved at se han er syg når han farer rundt med logrende hale og bare syntes alle er fantastiske når han er nede ved dyrlægen, men det er ikke det vi ser herhjemme.
Men hvis det ikke bliver bedre snart så er næste punkt en kikkertundersøgelse, men dyrlægen syntes vi lige skulle vente og se om medicinen ikke virker først. Jeg havde tænkt mig at ringe i morgen og snakke med dyrlægen om det, da jeg syntes det går lidt langsomt med at blive bedre
jul 2007
aug 2009
Men jeg ved også af egen erfaring (har haft mavesår flere gange og har en tarmsygdom), at problemer med maven/tarmen kan nogle gange tage lang tid og man skal være tålmodig. Men vil nu alligevel snakke med dyrlægen, både for at være sikker på at alt går den rigtige vej og så er det rart med nogen at snakke med om det der har forstand på det
jul 2007
Ja, det skal også have lidt tid, jeg har selv for meget mavesyre og tage dagligt omeprazol, så jeg kender det også godt lidt
Opkast :(