{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Får du protein nok? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og læste om daglig behov kontra hvad jeg så indtager. Kan se jeg slet ikke får proteiner nok i kosten.

Jeg skal spise 126 g og er altid under 100 iflg ML.

Prøv at se hvad du indtager:

http://aktivtraening.dk/test-beregn/beregn/test-hvor-meget-protein-har-jeg-brug-for

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får du protein nok?
  • #1   15. dec 2010 Ordet protein er en afledning af et græsk ord, som betyder "af primær betydning", og uanset om du forsøger at tabe dig, få større muskler eller holde dig sund og rask, så kan fordelene ved og nødvendigheden af proteiner ikke overdrives. Bortset fra vand er proteiner det, der findes mest af i vores krop. Muskler, hud, hår, negle, hjerte, hjerne og indre organer bruger proteiner som primære byggestene. Kollagen (en specifik form for protein) er vigtigt for at holde årer, sener, ligamenter, tænder og bindevæv stærke. Protein udgør endog en stor del af vores blod og lymfe og er essentielt for et velfungerende hormonsystem og immunforsvar.

Det øger kalkoptagelsen fra mavesækken og bevarer muskel- og knoglemassen under en slankekur. Protein fremmer udskillelsen af væksthormon, og det er med til at forbrænde fedtet og bevare muskelmassen. Protein giver betydeligt mere varme under stofskiftet end samme mængde kulhydrat. Og vigtigst af alt, når det gælder om at tabe kropsfedt og ændre kroppens fysiske sammensætning: Protein er nødvendigt for opbygning og reparation af muskelvæv. Når du prøver på at tabe kropsfedt, skærer du ned på kalorierne. Men desværre anser kroppen fedtlageret for at være mere dyrebart end muskelvæv, så kroppen forbrænder muskelvævet først, inden den begynder på fedtvævet som energikilde. Denne fysiologiske tilpasning, som beskyttede vores forfædre fra hungersnød, er ikke længere nogen fordel, men direkte uheldig, fordi musklerne er det væv, der er mest aktivt i stofskifteprocessen - den vigtigste fedtforbrænding.

Linket herfra

(link fjernet)

• #2   15. dec 2010 for tiden får jeg slet slet ikke protein nok, men efter nytår, så skal du bare se løjer smiley men jeg taber mig bedre på meget protein, men kører på vågeblus indtil januar - er kørt lidt fast, og har sat mig på vedligehold, så jeg ikke får en alvorlig nedtur af kcal-stress:)

• #3   15. dec 2010 Ja - jeg har studset over der så ikke var mere af det i min kost.
    Jeg kan se jeg skal spise langt mere kød ex for at nå det anbefalede.

¨Så vi må spidse tænderne efter nytår smiley

• #4   15. dec 2010 her står menuen på kylling og skyr i januar - arhhhh, måske ikke helt, men der skal mere af det ind i kosten igen;)

• #5   15. dec 2010 Ja skyr er oven i købet lækkert!
    Jeg er begyndt at hælde det i tun + 15 g let mayo + porre snitter - muuums

• #6   15. dec 2010 Skyr er ala creme fraise - det er det (efter min og mange andres mening) den bedste efterligning og så er der kun 0.2% fedt i.
    Det kan bruges til alverdens ting . dip - topping - dressing osv. (fx til kage)

Prøv du at købe nogle af de tynde gulerødder og så lav en dip af ex hvidløg og dild - godt fjernsyns snack smiley

Ved du der er sådan en "udregner" på Madlog?
    Når du har indtastet hvad du har spist kan du se i tabellen hvor meget det udgør af hvad du skal indtage efter "reglerne"

• #7   15. dec 2010 Hmmm - det er faktisk første gang jeg ikke oplever det som en decideret kur. Mere som en vejledning og et opslagsværk - so to speak.

Jeg gik amok i går - regnede med jeg langt havde oversteget 2 mdrs kalorieforbrug - men nej - jeg var faktisk 4 kcal under hvad jeg har sat mig til for at smide mere end et kg om ugen.

Du kan vælge at ville af med et ½ kg fx - det giver dig jo langt større råderum?

• #8   15. dec 2010 giver fætter ret - det er IKKE en kur, for alt er tilladt, bare i mindre mængder og mere fedtfattigt, hvis man ønsker det:) man lære virkelig hvad maden/mængderne 'koster' på kcal-kontoen, og det er det jeg har brug for, da vi egentlig ikke har skullet ændre vildt på basiskosten, men derimod mængderne vi spiste :). Jeg synder stadig, men hold da op, kan jo slet ikke få samme mængde klemt ned i sækken, som for et ½ år siden:)

• #9   15. dec 2010 det er jo så en anden sag :))))) - synes dag ikke du skal melde dig ud, det kan da være du kan bruge et af rådene en gang i mellem smiley

• #10   15. dec 2010 Nej jeg syntes bestemt heller ikke du skal melde dig ud.
    Vi har sq godt af lidt modstand ;))

• #11   16. dec 2010 Det er du overhovedet ikke!
    Måske du endag har mod og overskud til at komme igang ikke? smiley

Kommentér på:
Får du protein nok?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce