{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Hjælp.... {{forumTopicSubject}}

Mila får Hill's J/D fra dyrlægen, da hun har nogle ledproblemer, og Felix får Olivers Lamb. Nu har Olivers så lavet et nyt foder der hedder Selected Fish, og dette foder er dem vi handler foderet ved blevet anbefalet til en hund med ledproblemer. Jeg ville så prøve at sammenligne de to typer foder, for at se om det er lige så godt som det meget dyre fra dyrlægen, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue det, på posen fra dyrlægen står der følgende:
Prescription Diet j/d Canine er et fuldfoder til voksne hunde, rigt på fiskeolie som er en naturlig kilde til omega-3 fedtsyrer.

Ingredienser: Korn, kød og animalske biprodukter, frø, vegetabilske biprodukter, olie og fedtstoffer, vegetabilsk proteinekstrakt, æg og ægprodukter, mineraler, L-tryptophan, L-lysinhydroklorid.

Næringsindhold: Råprotein 18,4%, Råfedt 14,7%, Træstof 3,9%, Råaske 4,1%, Vand 8,0%, Kalcium 0,64%, Fosfor 0,54%, Natrium 0,17%, Kalium 0,69%

Olivers ser sådan ud: (hentet på deres hjemmeside)
Hvad er bedst – at forbygge eller at helbrede? Med vores omhyggelige valg af rene ingredienser af råvarer der er tilpasset hunds fysiologiske behov, gør du alt for at forbygge livsstilssygdomme.

OLIVER’S SELECTED FISH er tilberedt med et enestående højt indhold af laks, frisk laks, frisk sild og fladfisk (63 %).

Indeholder ingen animalske biprodukter, kun rene og reelle ingredienser, der alle er godkendt til menneskeføde.

Naturligt konserveret – ingen kunstige konserveringsmidler.

Hvad smager bedst: æggepulver eller friske æg? Vi er slet ikke i tvivl og derfor bruger vi altid friske æg. Der er således hele 4 friske kilder til protein i OLIVER’S SELECTED FISH: 3 friske fiskearter og hertil friske æg

Indeholder den unikke TRIPLE FIBERPLAN; en særlig sammensætning af opløselige og ikke opløselige fibre, samt vitale glukosestoffer.

Vi har tilsat OLIVER’S OMEGA 3 BOOST™, et af de mest populære tilskud i Norden - OLIVER’S SELECTED FISH indeholder således alle 3 omegatyper (EPA, DHA, ALA).

NØGLETAL
Protein 30 %
Fedt 15 %
Fibre 3 %
Fisk i alt 63 %
Glukosamin 700 mg/kg
Kondroitin 500 mg/kg
L-carnitin 80mg/kg
Lutein 6 mg/kg
Taurin 0,6 %
Omega 3 0,9 %
Omega 6 2,5 %
Optagelse 90 %
Kcal. Pr kg (ME) 4095

Jeg syntes personligt at det fra olivers lyder godt, men har ikke forstand på det, og det hjælper jo nok ikke at spørge dyrlægen, da de jo selvfølgelig helst vil have man køber deres..

Beklager det blev så langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp....
  • #1   21. mar 2009 Uhh det lyder jo rigtig godt, for hun burde tage 2-3 kg. på, men vi kan bare ikke få hende til det, og det er selvom at vi giver hende 50 g. ekstra om dagen plus rester fra vores mad.

• #2   21. mar 2009 Så tror jeg da helt bestemt vi skal lade det komme an på en prøve, for der er jo forskel på om du giver 689,- for 14 kg. Hill´s eller du giver 330,- for 13,5 kg. Olivers:-) Det er jo over halvpris...

• #3   21. mar 2009 Jeg ville så helt klart blive ved j/d, da den er specifikt til ledproblemer *S*

Men det er da værd at prøve...

• #4   22. mar 2009 Orla får selectedfish fra Olivers og en glucosamin tablet om aftenen....efter aftale meddyrlægen, da Orla lider af diskusprolaps....og det ser ud til at virke:-)

• #5   22. mar 2009 Jamen der er da også glucosamin og chondroitin i j/d som jeg forstår det?

• #6   22. mar 2009 Okay.. må indrømme jeg ikke kiggede så grundigt.. Men nu har jeg bare hørt oså mange hunde have godt af det:-)

• #8   23. mar 2009 Jeanette og Luna * der er glucosamin og chondroitin i j/d det har jeg læst på deres hjemmeside, på et tidspunkt, jeg ville også vælge J/D men det er også fordi jeg har hørt om flere hunde hvor det virkeligt har virket, og de har efter knapt 1 md. ikke haft problemer med haltninge, eller med at rejse sig. Det høje protein indhold syntes jeg ikke nødvendigvis er positivt, fordi nogle hunde med ledproblemer ikke er så aktive som hunde uden ledproblemer, og derfor let bliver overvægtige.

• #12   24. mar 2009 Jeg ved at dyrefoder der sælges på det Amerikanske og det Candiske marked skal opfylde ret strenge krav til indhold, bla. med kød, der er ingen eller meget få restriktioner til dyremad herhjemme.

• #13   24. mar 2009 Lis L skal jeg være helt ærligt så syntes jeg sgu ikke det er godt nok, du skal bare ta' deres ord for at der ikke er ris og majs i, ja men hvad så hvis der er ris og majs i? Det er vildledende markedsføring, og den holder ikke, hvad hvis nu man har en hund som er allergisk overfor ris eller majs ? Syntes det er for dårligt det må jeg sgu indrømme.

• #14   25. mar 2009 Bare det, at der står korn først, gør at jeg står af (:
    Mht at hundene bliver fede, fordi de får hundefoder med laks er sikkert rigtig, men jeg har en 75 % labrador (hvilket har store tendenser til og blive fed) og 25 % gravhund derudover er hun også steriliseret. Hun får mellem 100-150g Kronch Bacis pr. dag. (Det skal så lige siges, at i hendes vægtklasse, så skal hun have 260 ca. & at hun får lov fat godbider ved siden af) Så hvis man skære lidt ned og sørger for motionen er i orden, så kan jeg ikke se, hvad det skulle skade mht fedme og spise Olivers? Bare hold øje og skær ned i fodret, hvis du kan se, at hun/han bliver for tyk. Samtidig kan man jo også vælge, at fodre med foderet som godbider, hvis man hellere vil det (:

• #15   25. mar 2009 Lis L
    Kan godt forstå dig, syntes heller ikke det er iorden, jeg mener også at det skal være en vardeklaration på, det er der jo sådan set også, men den stemmer så bare ikke overens med hvad der er i.

Line med Freia & Nova smiley
    Nu var min pointe mht. til det højrer protein indhold i Olivers at såfremt man har en hund med HD, AA eller andre ledproblemer, som måske ikke kan tåle den samme motion, som en alm rask hund, ja så duer det jo ikke med et højt protein indehold, ja den få en mindrer potion foder om dagen, men de skal jo trods alt stadig kunne blive mætte.

• #16   25. mar 2009 Betina J: Min hund bliver aldrig mæt for hun kan æde dagen lang.. Ang . motion, så siger jeg jo intet om, at man skal dyre meget motion.. Jeg siger, at man skal holde den motion, som hunden får nu og samtidig se på, hvordan hunden ser ud.

• #17   25. mar 2009 *CH* Tavlemafioso ! Kan godt se det med så aktive hunde som dine, så må det virkeligt være svært, for det først at holde en aktiv hund i ro, men også at passe på vægten og alligevel sørge for at hunden er nogenlunde mæt. Den race hund jeg har er jo slet ikke ligeså aktiv, og har tilbøjlighed til at vokse alt for hurtigt, så derfor er jeg af dyrlæge blevet anbefalet ikke at gi den et foder med alt for meget protein i dvs. et foder som helst ikke overstiger 25% protein, og det er derfor jeg er meget obs. på protein indeholdet i et foder, især hvis det bruges til gigant racerne som jo slet ikke er så aktive som feks. Schæfer og Border collie er.

Kommentér på:
Hjælp....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce