Hjælp mig, har virkelig et problem :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen herinde.
Jeg har et stort problem, min lille prins er begyndt & tisse hele tiden indenfor. problemmet er at når jeg har luftet ham med en lang gå tur så går der ikke mere end en halv time til en hel time hvor han begynder & tisse igen.
Han har aldrig gjort sådan hvor han bare bliver ved med & tisse indenfor. Min kæreste & jeg er lige flyttet i en ny lejlighed her i onsdags & der begyndte han på & tisse indenfor efter kort tid efter hvor jeg har luftet ham.
Mit endelig spørgesmål er : Kan det være blærebetændelse ?
Eller kunne det være noget andet ?
Jeg skal godt nok til dyrelæge imorgen med ham, så får ham lige tjekket der, men ville være rart hvis nogen havde en idé om hvad det kunne være evt.
Håber i kan hjælpe mig.
apr 2009
Følger: 50 Følgere: 49 Hunde: 6 Emner: 132 Svar: 531
Vi skal have en sikkerheds låge foran trappen så han ikke løber ned til vores underbo.
Vi har leget meget med ham, samt han sover oppe ved os om natten.
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
apr 2009
Så er det ikke ret tidligt at han skulle blive køn moden ?
apr 2009
Jeg kan gå ned med ham & tisse hvor han tisser mellem 6-9 gange, & når vi så kommer hjem kan han begynde & tisse igen.
& der er ikke noget med at han gør tegn til at han skal tisse, han sætter sig bare & tisser.
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
apr 2009
& han tissede ikke inde på den måde.
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Jeg synes det lyder nærliggende, eftersom det kommer lige netop nu.
Men der kan være andre årsager også, og det kan i hvert fald ikke skade at aflevere en tisseprøve mhp. blærebetændelse.
Hvis det er kønsmodningsfnidder, ville han så ikke lette ben, eller?
Markering (kønsmodningsfnidder) vil nok kun være være ganske få dråber ad gangen.
apr 2009
Vivian : han kan ikke lette endnu.
Så kan ikke helt se at han skulle være kønsmoden endnu.
Skal heldigvis til Dr. dyrelæge imorgen med ham, så kunne få det tjekket. men hvordan får jeg en tisseprøve med til dyrelægen ?
Er det noget jeg skal gøre hjemmefra eller kan de tage den ?
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Sådan gjorde jeg det i hvert fald med min tidligere chihuahua, engang hun skulle have undersøgt tisseprøve.
apr 2009
Vil prøve & snakke med dr. dyrelægen imorgen med det
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Det er ikke unormalt at hanner får en periode, når de har den alder som han har, at de så vender "tilbage" til tisseriet.
Jeg kan ikke give bedre råd - end at gå ned og tis med ham, når han har sovet, leget, spist og drukket. Ikk nødvendigvis gå tur hver gang - bare ned og tis... Lær ham evt. at tisse på kommando... og roooooos....
de tidspunkter hvor du går ned og tisser med ham, så lad være med at leg og alt mulig andet med ham - det skal kun dreje sig om at tisse.
Husk at vask gulvet med rodalon - der hvor han har tisset - ellers vil han blive ved med at tisse de steder.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
og i mine øjne behøver det ikk engang have noget med flytningen at gøre....
Hjælp mig, har virkelig et problem :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside