Hundens ve og vel

Hundens ve og vel

Medlemmer: 744
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kemiske kastration bivirkninger
  • #1   27. sep 2010 Der kan opstå bivirkninger som eks. inkontinens. Men det vigtigste at være opmærksom på, er at denne stav faktisk øger testosteron-niveauet i op til 5 uger ind til det begynder at falde igen. Du risikerer derfor at få en komplet oversexet hund i nogle uger, før det vender.

• #2   27. sep 2010 Hvor har i fået oplyst de bivirkninger??
    Da jeg undersøgte det, var der vist endnu ikke oplyst nogle bivirkninger -så vidt jeg kan huske...

Især det med, at flere stave øger risikoen for kræft?

• #3   27. sep 2010 Det er ikke en bivirkning at testosteronniveauet hæves - det er et faktum. Desværre ikke et faktum som alle dyrlæger oplyser om.

Inkontinens er ikke påvist. Tror produktet er så nyt, at de endnu ikke har samlet data nok til at konstatere bivirkninger. Men jeg har hørt om 2 hunde, der har fået problemer med inkontinens.

• #4   27. sep 2010 Min hund har været på det i nu 2 år, og han har ingen bivirkninger af det. Han kan holde sig som han altid har gjort. Og der er ingen risiko for kræft, det er noget sludder din dyrlæge siger.
    Det eneste jeg skal passe på med, det er at han er blevet meget madglad, så han kan blive for tyk. Men det bestemmer jeg jo selv, det er mig det giver ham mad

• #5   27. sep 2010 (link fjernet)
    Du kan læse det her, det er taget fra producentens hjemmeside.

• #6   28. sep 2010 Russjkat har fået lidt svært ved at holde på vandet

• #8   29. sep 2010 Det med kræft kan jeg slet ikke læse ud fra SPC'et - hvor finder i det henne??

• #10   30. sep 2010 Men såfremt de bivirkninger er registreret ved Suprelorin, skal de jo rapporteres, så SPC'et kan blive opdateret - men på linket fremgår heller ikke, hvornår det sidst er opdateret.
    Så er det jo svært at vurdere en evt. risiko ved brug.....

• #11   30. sep 2010 Og ifølge mine dyrlæger er der ingen kræftrisiko ved det

• #13   1. okt 2010 Man skal ikke bruge hverken dette præparat eller p-sprøjter på længere sigt. Dette er ikke godt for hunden og hvorfor egentlig gøre det?? En kastration er både billigere og bedre for hunden i den sidste ende.

• #14   2. okt 2010 Mette K - hvorfor er "dette ikke godt for hunden" ??

• #16   2. okt 2010 Man kan jo ikke bare komme med negative udtalelser om et produkt uden at underbygge med videnskabelig data, eller andre brugbare informationer.

Og der er jo netop ikke konstateret alvorlige bivirkninger ved Suprelorin (endnu ihvertfald...), imodsætning til andre præparater.

• #17   2. okt 2010 Og Suprelorin kan jo netop ikke sammenlignes med fx p-sprøjter, der er kendt for at kunne have negative bivirkninger!

• #18   2. okt 2010 Jeg har også hørt (fra en alternativ dyrlæg) at der er kræftrisio ved kemisk kastration.

Men findes der mon flere former for kemisk kastration, altså flere forskellige præprater?
    For måske er noget kræftfremkaldende, og andet ikke?

Jeg ved at der findes noget man giver som depot, og andet som daglige piller. Der har fornylig i et andet forum været en tråd om at det havde uheldig virkning på hundens adfærd, og at dyrlægen ikke var i stand til at fjerne depotet, så ejer måtte bare vente til virkningen ophørte om måneder:/

Personligt tror jeg nu at jeg ville vælge kemisk i en kort periode før rigtig kastration. For at se effekten. Man skal dog huske på at nogle hunde bliver usikre efter rigtig kastration. Det gør de ikke på den kemiske, så man kan ikke 100% danne sig et billede af hvordan det vil blive.

• #19   2. okt 2010 jeg har som sagt brugt det i to år nu, og jeg er meget glad for det. Jeg har kun positive ting at sige om det

• #20   2. okt 2010 Det med kræft er der nogle der kan komme med en forklaring på hvorfor det skulle kunne give kræft eller er det bage et rygte.

Jeg har valt at kemiske kastrager min da han blev depremeret efter vi mistet den ene hund og samtidig er russ meget dame glad og det blev meget være efter den gammel dødet og man kunne ikke komme igemmen når han først kunne lugte en tæve. Så ved at kemisk kasterager ham kan jeg prøve at træne det væk på de 6 måneder den varer. Og da han skal indgå i avl ja så er det en god løsning

• #21   3. okt 2010 Annette A. At tilføre en hund hormoner er aldrig godt på lang sigt. Der er ikke dokumenteret bivirkninger af dette produkt endnu fordi det er så nyt, det tager jo mange år inden disse bivirkninger viser sig. Jeg taler bare udfra min faglige og personlige erfaring!
    Har været på kursus ved netop dette firma og de siger selv at hvis man alligevel ikke skal bruge sin hund i avl og produktet har en effekt kan man ligeså godt kastrere. Der blev spurgt meget ind til risikoen for kræft og de gav ikke noget klart svar, simpelthen fordi de ikke ved det!

• #22   3. okt 2010 Tanja O. Ja for dig er denne kemiske kastration en god løsning når du gerne vil bruge din hund i avl. En af mine kollegaer har dog en hanhund hvor Suprelorin virker endnu, det er så 1 1/2 år siden han fik implatatet så det der med et halvt år er vist ikke gældende for alle smiley

• #23   3. okt 2010 Jeg fik at vide der nok gik et år før hans sædkvalitet var som før men jeg skulle nok tetst det efter et års tid da der var en lille risiko for han ville få nedsat sædkvalitet.

Kommentér på:
kemiske kastration bivirkninger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce