{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Danmark ifølge Bubber {{forumTopicSubject}}

Regner med at mange inde på dette forum så "Danmark ifølge Bubber" på Tv2 i aftes.

Jeg sidder tilbage med en ambivalente følelser;
1: Dejligt med et positivt portræt af hundeverden og DKK.
2: Men var portrættet positivt? Bubbers konklusion til slut var at opdrætteren som han havde fulgt i 3 dage gav afkald på venner og kærester til fordel for hundene.
3: jeg manglede en skildring af det sociale aspekt på en udstilling og verden omkring udstillinger og opdræt af hunde.. Syntes desværre at programmet gav et ensporet portræt af vores verden/hobby..

´Hvad syntes i????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmark ifølge Bubber
  • #1   23. sep 2010 Jeg synes også at det var for kort og overfladisk og jeg frygter at mine venner og familie synes jeg er endnu mere tosset ; )

Jeg synes Anne Birgitte gjorde det godt - men det er klart at det er svært at skildre det hele i et så kort program - tit er tingene jo meget mere komplekse end det lader sig skildre let...

Jeg var dog glad for at Bubber selv nåede at blive grebet af det - som alle vi andre er blevet det : )

• #2   23. sep 2010 Synes programmet var sjovt at se - men frygtede lidt på forhånd hvordan 'vi' ville blive fremstillet..
    Jeg synes ikke jeg giver afkald på venner og kæreste og alt socialt liv.. Synes netop det giver en masse socialt og være på udstillingerne - og man møder nye mennesker og får nye venner. Og så er jeg bare så heldig at min kæreste også er faldet for hundeverdenen smiley

• #3   23. sep 2010 Jeg synes også jeg får en masse socialt igennem hundene, men jeg giver også afkald på mange ting - familien, andre venner og arbejde...

Kan sagtens se problemerne, for jeg mærker dem på min egen krop hver eneste dag : )

• #4   23. sep 2010 Det jeg synes var ærgeligt var, at der blev snakket om at andre ikke brød sig om hende, fordi hun vandt så meget. Og ja, det er jo desværre bagsiden af udstillinger eller en hvilken som helst anden form for konkurrence.

For udstilling er jo så mange andre ting end misundelse på dem som det går godt. Udstilling er også samværet med sin(e) hunden (i hvert fald for mig), samværet med gode hundevenner fra ind- og udland. Hundesnak, gode råd etc.
    Og det blev slet ikke vist i udsendelsen.

• #5   23. sep 2010 Jeg opgiver ikke nødvendigvis en udstilling for en almindelig fødselsdag.
    Hvis jeg har brugt flere hundrede kroner på at tilmelde mine hunde til en udstilling halvanden måned før og jeg får en fødselsdags-invitation en uge - 14 dage hvis vi er heldige. Så bliver det altså udstillingen som vinder, smider ikke bare pengene ud af vinduet. Ved godt min bror er fornærmet over det, men det er hans problem.
    En bryllups-invitation vil som hovedregel komme i så god tid, at jeg ikke har nået at tilmelde mig en udstilling og så ville brylluppet vinde.

• #6   23. sep 2010 Jeg kan godt forstå, at mange mennesker vælger det fra - for det er en ekstrem sport på den måde at den følger en 24/7, fordi man netop deler sit hjem med hundene og jo flere hunde jo store indflydelse har det også på den måde man bor på.

Heldigvis så der rent og pænt ud derhjemme, men mange steder ligner "hundehjem" noget der er løgn - i mine øjne i hvert fald.

Derfor svinger jeg også støvsugeren en gang om dagen fx - fordi jeg gerne vil bo rent og pænt, selvom jeg har hunde : )

Så jeg kan godt forstå at nogen ikke kan accepterer det og dele sit liv med en der lever sådan.

Netop at sige nej til vigtigt begivenheder i sin familie som fx et bryllup for en hundeudstilling - det synes jeg heller ikke er i orden og det kommer jeg aldrig til.

• #7   23. sep 2010 sunshine :
    Det må være dejligt med en familie, som gerne vil tage lidt hensyn i den retning. Men sådan en familie kan jeg ikke helt prale af, hverken på min eller min mands side. Lige undtaget mine forældre.

• #10   24. sep 2010 jeg syntes nu heller ikke programmet var så slemt. og som andre siger - var der ikke usandheder i det..

bubbers programmer viser ofte folk der er lidt i ekstremerne.. når jeg sammenligner os med andre sportsfolk - så er vi ikke så forskellige.

jeg kommer fra hesteverdenen. og der bliver også droppe fødselsdage - familiefester osv.

ligesom der gør hvis man spiller håndbold - fodbold - osv osv..

og ja -- folk kan være modbydelige i hundeverdenen...

jeg plejer altid at sige det sådan --

når alle flest hader dig. bagtaler dig - er led ved dig og bag din ryg.. så tager du din hund på armen og åbner en flaske champange - for så går det dig aller bedst. --- en skam det skal være sådan.

• #11   24. sep 2010 jo -- der er også de vindere som ser spøgelser. men desværre er det ofte dårlige erfaringer som ligger til grunds for dette. jeg tvivler i hvert fald stærkt på at folk den første gang de kommer på en udstilling kommer med forventningen om at blive møget ned..

det som jeg syntes er aller værst er at jeg oplever ofte erfarne udstillere der ikke engang bliver glade når andre roser og ønsker tillykke.. hvorfor er det blevet sådan at folk ofte tror på det værste i andre.. er vi virkelig så falske....

• #12   24. sep 2010 nej gud ske love.. min pointe med sætningen om nybegynderne er bare at man jo må gå ud fra at folk når de starter ikke ved noget om det slette spil der ind i mellem foregår - de lær det med tiden - ofte af dårlige erfaringer.

• #13   24. sep 2010 Det har jeg set ske desværre - en lykkelig nybegynder der blev BIR og måtte finde sig i grinagtigheder rundt omkring i krogene...

Sørgeligt...

• #14   24. sep 2010 Jeg synes denne udsendelse er en af de dårligste som Bubber har været med i. Den fokucerede mere på kennel damen end den fokucerede på hundeopdræt og -udstillinger, som den skulle gøre. Jeg snakkede en del med filmfolkene på skuet, og udsendelsen skulle vise hobbyen ved hunde, og deres ejere. Denne udsendelse viste jo kun denne sygelige pretigetrang, som damen helt åbentlyst viste os. Sådan er heldigvis ikke de fleste udstillere i den virkelige verden.

• #15   24. sep 2010 Jeg synes det var dejligt at se at hun havde en 15 årig gammel hund hun ikke bare havde skippet fordi den ikke kunne avle eller udstille mere.

Noget jeg savnede var at se billeder fra en ordentlig udstilling og ikke bare et skue. For på en stor udstilling fornemmer man mere konkurencen. Og det er ikke for at sige noget dårligt om skuer, for de er hyggelige og dejlig træning.

Og så fik jeg hjertet op i halsen da jeg så ham gå rundt i byen med sin lille hund uden snor :O((

• #16   24. sep 2010 Øh.... hvor mange af jer trykker analkirtlerne ud på jeres hunde regelmæssigt ?

Eller er det noget racetypisk for pudler.

og må man godt smøre alt det hvide pulver / kridt på rumpe og snude.

• #17   24. sep 2010 Jeg gør ved min den gamle en gang om måneden. De andre tjekker jeg og de behøves heldigvis ikke. Men en dag bliver det måske nødvendig.

• #18   24. sep 2010 Jeg har også kun et positivt indtryk af hende - enormt dygtig og seriøs. Og ja det er imponerende at hun har alle de gamle hunde hjemme også. Når folk kommer op i det antal hunde, ser man tit at de "pensionere" hundene i andre hjem - hvilket jeg slet ikke har et problem med...

Kommentér på:
Danmark ifølge Bubber

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce