{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første løbetid - hvornår?
  • #1   21. aug 2010 omkring 1 år

• #2   21. aug 2010 ok - tak. Så varer det lige lidt endnu smiley hun er kun lige 9 måneder.

• #3   21. aug 2010 Min første tæve var et år. Et år og én dag for at være præcis :o)
    Hendes kuldsøster var 11 mdr.

Min nuværende tæve er 8½ måned og er ikke gået i løb endnu. Forventer heller ikke at det er lige op over.
    Hun har dog en kuldsøster der allerede har været i løb. 7 mdr var hun, hvilket er meget meget tidligt for så stor en race.

Men det er aldrig til at sige. Har hørt om tæver der var oppe omkring de 1½ år før de kom i løb første gang

• #4   21. aug 2010 Jeg mener at 'reglen er' at store hunde bliver unghunde i 7 måneders alderen og derefter forholdsvis hurtigt efter burde komme i første løbetid.

Men mon ikke det er lidt mere individuelt end reglen antyder?

• #5   21. aug 2010 Der er noget der tyder på det kan variere meget.
    Grunden til jeg spørger er, at jeg opdagede to små bloddryp på bryggersgulvet i går. Jeg undersøgte selvfølgelig både Soffi og katten for rifter/sår, men fandt intet. Har dog heller ikke opdaget flere lignende vidnesbyrd siden........ hmmm

• #6   21. aug 2010 I min verden er en GD på 7 mdr stadig en hvalp.

I udstillingsverdenen starter juniorklassen ved 9 mdr og det er en mere passende alder at kalde en GD unghund på - selvom mine to på 8½ måned stadig er babyer :o)

Løbetid hos så unge GD'ere (7-8-9 mdr) er en sjældenhed. Det er mere reglen end undtagelsen at de er omkring et år første gang.

• #7   21. aug 2010 Anette, har hun haft slim ud af skeden op til?
    Det kan nemlig være et tegn på forestående løbetid, at der kommer gennemsigtigt/hvidligt slim ud af dem. Og så begynder de selvfølgelig at hæve op lige før/ved start på løbetid.

• #8   21. aug 2010 Mie - nej, det har jeg ikke bemærket - ingen af delene, så deet er nok bare falsk alarm. Holder dog lige lidt ekstra øje med hende de næste dage smiley

Tak for jeres hjælp smiley

Kommentér på:
Første løbetid - hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce