653 visninger
|
Oprettet:
Søger trænings partner i Esbjerg :) {{forumTopicSubject}}
hej søger nogen i Esbjerg der kunne være interaseret i at hjælpe mig
buller mener han skal hen og snakke med alle hunde han møder, hvilket resultere i han er ved at rive min arm af og det virker skræmmende på folk vi møder der kommer en rottweiler løbende imod dem.
søger søger nogen der vil træne med mig og buller, hvor jeg kan øve buller i at gå forbi andre hunde uden at fare imod dem
ville være rigtig lækkert hvis i boede i Esbjerg 6700
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
når jeg har fået svar skriver jeg det lige her inde
jan 2007
Nu er jeg jo ikke i gruppen, og ved ikke hvad der er skrevet. Min mit umiddelbare bud, ville være at starte med en forholdsvis stor afstand (hvor meget afhænger af dig og din hund), hvor du stadig kan få kontakt til hunden.
Så trænes der ellers kontakt kontakt kontakt, og efterhånden kan vi så gå lidt tættere på hinanden. Skulle kontakten ryge, så vender du om og går den anden vej til kontakten er der igen, og så kan man langsomt komme en smule tættere på hinanden igen.
Det er self ikke gjort med en enkelt træningsgang, men det er sådan jeg gik frem med min gamle hund (den var så agressiv, så problemet var self et andet, men målet var det samme, nemlig at hunden lærer at andre hunde skal ignoreres -i hvert fald mens hunden arbejder)
Men skriv endelig hvad Lillen siger -hun er slet ikke så dum hende Lillen;o)
aug 2008
men jeg vender lige tilbage når der er svar
aug 2008
Angående dit problem - så ville jeg starte med at vende om hver gang han stopper op - bare begynd at gå den anden vej væk fra hunden.
Ikke sige noget men bare stille og roligt i den anden retning - og lige så snart du har hans opmærksomhed igen så roser du og leger og giver godbidder.
Gå imod hunden igen og gør det samme igen - det kræver tålmodighed og det tager ikke kun en uge - men måske meget længere tid.
Han skal jo lige finde ud af at det ikke giver gevinst at te sig men at gå pænt og være opmærksom på dig
så hvis du vil hjælpe med det ville det være rigtig lækkert
jan 2007
Er der et sted i dit område der er egnet til træning? Ellers er der DCH-pladsen i Varde. Den må gerne bruges udenfor træningstiden self.
aug 2008
aug 2008
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 149
Søger trænings partner i Esbjerg :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside