958 visninger
|
Oprettet:
Allergi {{forumTopicSubject}}
ja så blev det desværre vores tur med al den allergi..
var til dyrlægen og få Shinko tjekket for allergi, for han kradsede sig til blods på snuden og ganske rigtigt. han er allergiker. multiallergiker. han slog ud på alle de tests han fik taget. min stakkels stakkels lille Shinko. dyrlægen sagde at de ku lave en sprøjte i tyskland som måske ku hjælpe, men sådan som Shinko har det lige nu, går jeg og overvejer at aflive ham. men for pokker det er hårdt. synes bare heller ikk man ska holde en hund i live for ens egen skyld. puha det er hårdt
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 72
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Jeg ved ikke om du har været på vores hjemmeside og læse om Kiki...?
Hvis du har lyst til at læse om blandt andet hendes allergier kan du læse om hendes sygdomsforløb her:
www.nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf (side 2, 4. afsnit og frem)
Hvilke allergier har han?
Og kan du fortælle mere om den sprøjte fra Tyskland hvad det er?
Sender jer en hel masse X'er og kærlige tanker.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
At aflive sin hund er aldrig nemt, og det er en rigtig svær beslutning. Jeg har det ligesom dig, at man ikke skal holde hunden i live for ens egen skyld. Jeg syntes det mindste man kan gøre for ens bedste ven er at man kan sørge for de kommer her fra med værdighed. Selvfølgelig skal man heller ikke bare give op, men når det kommer der til hvor hunden har flere dårlige dage end gode, så syntes jeg det er tid… Jeg skal ikke kunne sige hvad du bør gøre i denne triste situation, men jeg er sikker på at uanset hvad du vælger, så er det med tanken om at du vil gøre det så godt som muligt for Shinko…
Trøste kram her fra…!
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.463
den sprøjte han ka få fra tyskland ved jeg ikk så meget om andet end at den kommer fra samme sted som min dyrlæge sendte prøven ned til og at de så vil lave noget medicin ud fra resultatet af prøven. men ved ikk hvor mange gange han så ska ha det osv. desværre er det sådan at Shinko er ret bange for at komme til dyrlæge, så han stress fælder helt vildt når han kommer til dyrlæge, så ville heller ikk være fedt hvis han sku derop en gang om mdr eller sådan. og det er ellers en super dygtig og stille og rolig dyrlæge der selv har shiba der behandler ham, men ikk godt nok for Shinko;-)
Anja: nej det er slet slet ikk nemt. man vil jo så gerne beholde hunden og han har bare så kæmpe stort plads i mit hjerte, men jeg ka til gengæld heller ikk holde ud at se ham sådan som han har det nu. jeg tager ham tit til stranden for min dyrlæge sagde det var godt for ham at få noget saltvand på kroppen.
især at han ska gå så meget med skærm piner mig, for ka bare se på ham at han ikk er glad.. håber bare så meget at de ka lave en sprøjte der ka kurrere ham.. men vil jo helst heller ikk at han ska fyldes med alt for meget..
nov 2007
Ja det med skærmen er ikke særligt sjovt! Heller ikke engang når man har en hund der er ligeglad for den… Jeg krydser fingrer for at sprøjten virker…!
Du må gerne lige holde os opdateret på hvordan det går med det lille pus…
nov 2004
Hvilket allergifoder får han? -hvis der er kornprodukter i så vær obs på at dette ikke er tilrådeligt når han har overfor lagermider osse selvom foderets ingredienser skulle være hydroliserede dette er en 'almindelig' måde at fremstile foder på.
Det fik jeg at vide af Rebekka G. der har VetCur BioTec den gang med Kiki. De bruger nemlig osse hydrolisering processen til deres foder.
Her forleden var jeg i en tråd angående mundkurve og der var en der fortalte om en let løbsmaske som er til mynder og hvis hun kunne få 10 interesserede ville de fremstille på til hende, måske var det noget istedet for skærmen...?
Du kan se den her: http://www.furrykidz.eu/index.php?gr_id=12&k_id=41&b_id=1045 og vurdere om den ville komme til at genere ham nu når han har sår på snudeskaftet.
Når du får noget mere info om 'hyposensibiliseringen' fra Tyskland vil jeg rigtig gerne høre mere om den, når du har tid og overskud til dette.
nov 2004
Kan nemlig huske at hver gang Kiki fik skærm på så fik hun betændelse i øret/ørene p.g.a. der bliver fugtigt i skærmen.
Ps.
Evt kunne den måske fremstilles så han kunne drikke vand, men det ved jeg sørme ikke lige....
nov 2007
apr 2007
jeg ska nok vende tilbage når jeg har hørt fra min dyrlæge hva det er for noget de ka lave i tyskland (forhåbentlig et mirakel middel)..
jeg tager skærmen af ham ca 7-8 gange om dagen, så han ka vaske sig som en normal hanhund jo gør, men tager den så på ham når han begynder at "panik-slikke".
nov 2004
Her er et link til den oppustelige halskrave:
http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=195210&ProductName=Halskrave+til+beskyttelse+af+s%E5r&GroupName=Hunde+Plejeprodukter&GroupGuid=40
Blot vær obs på hvor sårene er for ex tærene for og bag kan de sagtens nå med den på.
nov 2007
nov 2004
Kan huske Kiki havde med svamp mellem tæerne som hun over slikede plus hendes kloben da ulvekloen faldt af, så i de tilfælde kunne den ikke bruges og heller ikke da hun var blevet sterelliseret for da kunne hun osse komme til sårene så det var på med kraven når jeg eller manden min ikke var der til at holde opsyn plus det meste af nattten var jeg oppe så hun ikke behøvede at have skærmen på. Men den korte tid hun havde den på var nok til at fik ørebetændelse - det stakkels lille pus.
apr 2007
ved så bare ikk helt om han så ka nå alt det mellem benene.. han er heldigvis ikk så slem med snuden lige nu, men der hjælper en skærm alligevel ikk, for han kører hovedet op af træer og sådan når det klør.. han er ikk tabt bag en vogn den hund.
nov 2007
Zena fandt ud af at hun kunne få os til at flytte os ved at tage tilløb og så knalde skærmen ind i vores skinneben :-s
nov 2004
De er dælme kreative ha ha ha
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 72
nov 2004
apr 2007
karin: han har fået det 2-3 gange men det er som om det ikk virker. har kun haft en smule virkning den ene gang, men det var en dag eller sådan.. nu får han ikk mere til vi får af vide hva det er for noget medicin. som ninna-oline siger ka det nemlig påvirke forskellige slags sprøjter.
nov 2004
Allergi
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside