{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nemmest at træne?
  • #1   14. jul 2010 Rent personligt syntes jeg sådan set er hannerne er nemmest, på næsten alle måder faktisk, men i sidste ende er det nu nok mest en smagsag, samt et spørgsmål om den enklte hund, uanset køn.

• #2   14. jul 2010 ja, jeg syntes også at hannerne er nemme at træne, nemmere end min tæve, men alle mine er vidt forskellige og skal trænes på forskellige måder, Til gengæld ser det nu ud til i en alder af 4, at lærdommen trænger hurtigere ind end før hos tæven. Måske føler jeg det er nemmere med hannerne, fordi jeg altid har syntes bedst om at have hanner.

• #3   14. jul 2010 Ok, tak for svarene smiley

• #4   17. jul 2010 Jeg tror ikke man kan sige, at hanner er lettere....

Aussiehanner bliver ret sent kønsmodne - og dermed er de teenagerer og til tider ret umulige at samarbejde med i en forholdsvis lang periode.

Men igen, det afhænger natrligvis meget af den enkelte hund, af den enkelte hundefører og hvordan træningen tilrettelægges.

Med mine hunde var det LANGT lettere med træven frem til 3-4 årsalderen, hvorefter jeg vil sige at det nu er lige let - men meget forskelligt.

• #5   17. jul 2010 Miriam; Jeg syntes nu ikke at mine har været teenagere, så længe, okay, det kunne pludselig have glemt alt, men i det store og hele har de været lette at træne

• #6   17. jul 2010 Jeg har endnu ikke haft teenager perioder med nogle af mine, der har aldrig været de der perioder med evt. dårligt indkald eller svigtende hukommelse eller blokering for ny-indlæring.

Men men men, jeg har lidt en forstilling om at Joya måske godt kan være mand for en "rigtig" teenageperiode/'lømmelalder', når hun når så langt, så nu må vi jo se ;o))

• #7   9. aug 2010 Ja jeg har jo kun en aussie og det er en tæve -jeg synes hun er super nem at arbejde med. Hun vil gøre næsten hvad som helst for kontakt og er meget "på" når der trænes.
    Hun kræver så osse en del i forhold til mit kropssprog og osse rent mentalt. Er jeg ikke selv på, ja så bliver hun frustreret. Og hun reagerer enormt meget på selv små ændringer i kropssproget når vi er på træningsladsen (sjovt nok er hun ret tolerant i de fleste dagligdags situationer).

Tilgengæld skal der ikke ret meget til før hun kammer over i stress. Grænsen mellem at være "på" og at være stresset er hårfin ved hende. Men tvivler på det gælder tæverne generelt:o)

Kommentér på:
Nemmest at træne?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce