{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.003 visninger | Oprettet:

Kallun og ben, tynd mave {{forumTopicSubject}}

Hej hej,

Agnes er nu kørt helt over på BARF og hun elsker det, men de dage hvor hun får kallun har hun altid tynd mave. Jeg har prøvet at kombinere med ben, men det har ikke nogen effekt tværtimod synes jeg bare hun får endnu mere tynd mave af det.
De dage hun ikke får ben og kallun får hun hvalpemix fra Rigtig Hundemad som består af følgende:

1000g pakken indeholder:
25g lever
200g hjerte
25g nyre
400g okse med brusk og ben
200g hest med brusk of ben
150g vildt
Brusk- og benindholdet svarer til 20%

Hvad vil I anbefale at jeg gør de 2 dage om ugen hvor jeg giver hende kallun og ben, jeg vil nemlig gerne have at hendes afføring er noget mere fast?

Mange tak for jeres svar smiley

Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kallun og ben, tynd mave
  • #2   25. jun 2010 Ja, jeg har prøvet at give mere ben, men det synes jeg ikke hjælper og ang. kallun så troede jeg det var vigtigt at hun fik det en gang eller to om ugen.

• Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
    #5   26. jun 2010 Louise M: Kallun er meget vigtigt for hundens mave, da det er med til at give maven de nødvendige næringsstoffer og enzymer der skal til, for at kunne nedbryde og fordøje kød.....prøv evt. produkter fra en anden forhandler. smiley

• #6   26. jun 2010 Har også haft problemer med tynd mave da vi startede på barf jeg gav alle mine hunde et pulver der hedder aptobalance som er købt ved dyrlægen , over barfen i 14 dag og du kan bruge det ved siden af hvis problemet opstår igen og du kan også bruge zoolac på samme måde.
    Mine hunde er over det med tyndmave nu pga overstående .
    Kallun og indmad kan du give sammen med produkter der har brusk og ben i dette gør også at maven har mere at arbejde med og giver ro.

• #7   26. jun 2010 hmm jeg ville blande det 50-50% med okse/hest med ben og brusk et stykke tid til maven er blevet godt van til det
    bare et forslag

• #8   26. jun 2010 Hej allesammen,

Mange tak for jeres svar, jeg har ikke prøvet en anden forhandler endnu, men det kan da være at det er løsningen. smiley

Jeg har forsøgt at blande kallun med små stykker okseben, men det har heller ingen effekt.

Årsagen til at jeg også gerne vil fordre med kallun en gang imellem er at jeg har læst at for meget kød kan give kløe i kroppen og det kan Agnes nemlig godt han tendens til.

Men jeg vil forsøge mig med et andet mærke og se om det kan hjælpe og evt. zoolac som en ag jer nævner.

Mange tak for jeres svar smiley

• #10   26. jun 2010 Hvis det er kokallun hunden får, så prøv evt med lammekallun :). Ved ikke om det gør nogen forskel, ved bare der er nogen hunde der hellere vil spise lammekalun end ko ( inkl min egen, han gider slet ikke kokallun )

Kommentér på:
Kallun og ben, tynd mave

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce