{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Voldsom reaktion på halsbånd/sele! {{forumTopicSubject}}

Heej alle :o)

Min skønne Felia har stoooore probemer med at få halsbånd eller sele på!
Jeg har prøvet begge dele.. Vi tager det ganske roligt når hun får det på, jeg nuser hende, roser hende, kysser osv - hun er blevet lidt bedre til at tolerere at få det på, men hun ved også at hun skal efterhånden..
Efterflg. får hun selvf. masser af godbidder , når det er kommet på smiley

MEN, hun reagere enormt voldsomt når hun har fået det på, og jeg sætter hende på gulvet.. hendes reaktion har ikke ændret sig, siden jeg fik hende hjem forrige søndag (vi begyndte at træne det fra dagn efter, altså sidste mandag) - men hun smider sig nærmest ned på gulvet, klør på det, ruller rundt - til sidst overgiver hun sig og ligger sig enten i sin kurv eller i sin taske..! Hun HADER det..

Jeg kan slet ikke gå skridtet videre med at sætte snoren på - og hun kan IKKE have halsbånd eller selen på udenfor da hun i panik løber ind i nærmeste busk..

Hun går SÅ fint ved siden af Fie og jeg, hvis hun er helt fri - det gør vi selvf. KUN bag min mors eller min egen baghave, og få gange har vi været på den store boldbane uden problemer!! Men der lystrer hun, og går fint..

Jeg er meget i dilemma mht. hvad jeg bør bruge på hende.. De seneste dage har jeg haft besluttet at give hende halsbåndet på, det sidder trods alt kun et sted og genere hvor imod selen både sidder om ryg og hals..

De genere helt enkelt lige meget :(( Det er rigtig anstrengende efterhånden at det bliver sådan en kamp for hende - jeg giver ikke efter.. Og hun gider hverken lege med Fie eller gå rundt med det.. Hun virkerlig ter sig smiley Er der nogle råd eller andet ?

Jeg har tænkt, om hun kan have noget med hals?

Jeg kan tydeligt huske at Fie var så nem mht. selen .. Hun var endda 3,5mdr. da hun prøvede det for første gang .. (Jeg fik hende i Feb. 09, hård vinter - og hun var meeget lille), men dengang var der ikke ligeså store problemer som med lille Felia her.. Så jeg er blevet lidt magtesløs nu :s

Håber på lidt gode råd smiley

God aften til jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom reaktion på halsbånd/sele!
  • #3   21. maj 2010 Frk Kvistes : Pyha, det lyder da godt at det 'bare' er tålmodigheden forhåbentlig ;p Men brugter du nogle metoder som jeg ikk selv nævner som ku være til hjælp? smiley

    Mette: hun har ikke hålsbåndet på, når de leger - af sikkerhedsmæssige årsager, så hun skal heller ikke vænne sig til som sådan at ku lege med Fie når de har halsbånd på.. Før ku Fie godt have det på indenfor (når jeg selv var hjemme), men nu er det på og af, når v går og kommer hjem.. Altså, så træner jeg Felia på den måde at hun får det på, også kommer i taske (så hun lærer at forbinde det med tur) - men jeg øver også nogle gange bare herhjemme.. Og der søger hun selv kurven for bare at ligge med det - eller tasken.. Så jeg ved hun ikke vil lege..
    Så det er mere bare selve tilvænningen..
    Ærgeligt vejret arter sig nu - for så ku jeg ha overvejet en lille trøje bare for tilvænningen.. Men det går nok ik med det forbedredet vejr ;))


  • #5   21. maj 2010 Ja, det skal hun smiley Men det er mere tilvænningen jeg tænker på pt.. Men det kan godt være - tror faktisk jeg engang købte en for sjov trøje til Fie.. Jeg bør da lige prøve det an..

    Men igen, de leger jo ikke herhjemme med halsbånd på - så nu skal hun lærer at det er i forbindelse med tur ;)) Det må da ku lokke i sig selv.. Men jeg tager Fie og bevidst sætter hende ved siden af Felia, så hun ser hvor dyyygtig Fie er til at bare få det på uden problemer.. Det har hun så ikk lært noget af ;p


  • #7   21. maj 2010 Jeg prøver virkelig også at ignorere hende - for jeg tror også hun skuespiller lidt smiley Men, hun gemmer sig under sofaen og små gemmer rundt omkring.. Og det var jeg bange for ku være noget ræd?

  • #8   22. maj 2010 Sker der noget ved, at hun indtil hun har tilvendt sig at have halsbånd på, at hun har det på, selvom de leger....

    Altså når du er hjemme og kan holde øje...?

    Bare indtil hun har accepteret det....

    Det gjorde jeg med Cody - og han har ikke halsbånd på til hverdag... faktisk aldrig, når vi bruger sele...
    Men alligevel - de gange jeg så har fundet det frem, så ved han at der skal ske noget, at han skal med.

    Jeg kan huske at Cody bare kløede og kløede for at ville ha det halsbånd af...
    Men efterhånden blev det accepteret.

    Jeg havde så til gengæld store problemer med selen i starten. Hvor jeg simpelthen endte med at købe en sele, som ikke skulle over hovedet. For han trak væk og gemte sig, når jeg fandt selen frem - men det hjalp ligesom da den ikk længere skulle over hovedet.

    I dag har han godt nok en sele, som skal over hovedet - men alligevel kommer han, når jeg finder selen frem...

    men under tilvænning, fungerede det altså bedst med noget der ikk skal over hovedet-


  • #9   22. maj 2010 Hverken halsbånd eller sele går over hovedet - altså der er klipsere på, og det er 'stof' sele med plastik luk, så det er bare ikk noget 'slemt'..

    De leger meget med bide omkring hals/ryg og kæben.. Og tænker både på deres tænder og deres hals ik.. Så er bare utryg.. Men det er også irellevant, fordi hun gider overhoved ikke at lege Felia.. Hun ligger bare og gemmer sig og er hammer sur smiley det er helt vildt så sur hun faktisk bliver smiley lidt komisk..



  • #11   23. maj 2010 Hahaha, Nete - den er i hvert fald sten sikker, hun bliver noget så afdæmpet når hun får det på ;)) Ingen ballader fra hende.. Men jeg tror også bare hun får det på løbende når vi bare er hjemme, fordi hun netop blir så stille :))

Kommentér på:
Voldsom reaktion på halsbånd/sele!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce