{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Hjælp til kost (langt indlæg) {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne lære at spise ordentligt..

Desværre er jeg forfærdelig kræsen, så jeg håber I kan hjælpe mig til nogle alternativer. Samtidig er jeg arbejdsløs og ret forgældet, så jeg har meget få penge til rådighed..

Pt spiser jeg kun en gang om dagen.. Aftensmad.. Og DET er jo slet ikke nok.. Jeg er begyndt at løbe (jeg følger I Forms program, så det er pt stadig kun 2x1 minuts løb).

Morgenmad:

Jeg er ikke særlig glad for mælk, men med lidt sukker på, kunne jeg nok godt spise havregryn med mælk til morgen. Det er jo både mættende og billigt. Men det kan jo godt blive lidt ensformigt i længden

Jeg er ikke glad for havregrød og yoghurt. Men måske ymer med frugt eller smoothies? Kan man lave en billig smoothie?

Frokost:

Skal jeg være ærlig synes jeg rugbrød er MØGkedeligt. Måske også fordi jeg ikke er glad for korn. Men jeg skal jo spise noget et eller andet.. Måske noget gulerods/hvidkåls-salat?

Jeg kan heller ikke lide fisk, kalkun og spiser i det hele taget ikke meget kød. (er desværre alt for vild med bacon *G*)

Bønner, broccoli og tilberedte grønsager er jeg heller ikke glad for *S*

Åh jeg er godt nok noget af en opgave, hva?

Jeg trænger ikke til at tabe mig som sådan. Jeg skal mere "bare" lære at spise..

Og nå ja.. drikker jo som sagt ikke mælk, elsker cola og synes vand er kedeligt *S* Tænker at jeg vil prøve at skifte hver 2. glas cola ud med juice eller saftevand. Dælme svært *G*

Nå det var vist det... Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kost (langt indlæg)
  • #1   21. maj 2010 Hey jeanettepigen.
    Og bliver nok lidt rodet ...

    Sikke da en udfordring. smiley

    Løb er jo en dejlig billig form for motion, efter man har fået det udstyr man selv synes nødvendigt - er det jo bare igang.

    Puuuh det med colaen er også last for mig. Prøver at holde mig til Cola light, selvom jeg ikek ved hvor sundt det er, selvom der ikke skulle være sukker i.
    Noget jeg er begyndt på i stedet for Cola er at købe danskvand og så en light form for saftevand. Det er fantastik - om det er så meget sundere er ved jeg nu ikke - men bilder mig in at det er bedre, bare lidt, en cola, synes jeg har læst danskvand ikke er helt forbudt - Jeg kan bare ikke leve uden bobler - synes nemlig også saft bliver får hurtigt kedeligt. ( det er jo ikke til at drikke i spandevis, men et til to glas er der plads til.

    hvis du kan lide rugbrød, men synes det er kedligt, kan du jo - for at få lidt afvæksling - bage nogle grovboller og putte lidt forskelligt i, rosiner, tranebær, gulerrød squash - derer mange muligheder. Det er i hvertfald en måde at få lidt variation hvis man finder en opskrift man kan lide. OG få en go mæthed på samme tid.

    Til morgen mad - hvad med æg ( det er godt med proteiner til morgenmad ) Eller igen hjemmebagte grovboller.
    Eller! min yndlings - En smoothi. Der kan man nemlig både i nette ( mener jeg) og i bilka/føtex købe 3x smoothi portiner, af forskellig frossenfrugt. til kun 8 - 10 kr pr pose - af 3 portioner. Det eneste du skal tilføre er blot lidt yogurt og eventuel lidt juice og så blende blende og et stort glas står klar! mums!

    Aftensmad er værre, hvis du ikke er så go til kød eller grøntsager... så er det vel noget lækker salat?


  • #2   21. maj 2010 Det kunne NÆSTEN have været mig der skrev det, udover at jeg spiser hele tiden, og jeg kan lide nogle flere ting .... men sunde ting Bvadr :o)

    Havregryn er sundt, men ikke særlig slankende.
    Der er ufattelig mange kcal i havregryn og får at man ikke må spise for mange kcal, skal man faktisk KUN spise 30 g, og det er dælme ikke meget - så dem vil jeg absolut ikke råde dig til at spise.

    Når jeg laver Smoothies så er det bare nogle jordbær, hundbær og mælk indtil den har den konsistens som jeg ønsker, men frugten skal være direkte fra fryseren ... så er det næsten som at få is til morgenmad, og det smager godt. smiley - jeg bryder mig ikke om at blande med youghurt, men det kan man også - og det er ikke særlig dyrt.

    Sodanvand skader ikke, bare det er light - det er ikke dicideret sundt, men det bremser ikke et vægttab - jeg har før tabt over 10 kg, mens jeg har drukket 1½ cola light HVER DAG, jeg drak faktisk ikke andet.

    *gg* og jeg læser først nu at du ikke skal tabe dig .... nå men det kan vel stadig bruges, så lægger du i hvert fald ikke på smiley

    Resten kan jeg ikke hjælpe med, da jeg som sagt selv er utrolig kræsen. smiley


  • #3   21. maj 2010 Hvis du kan lide pasta, så kan du jo lave en lækker pastasalat til aftensmad og krydre den med bacon tern :o) Frisk pasta er heller ikke dyrt og virkelig nemt og hurtigt :o)

  • #4   21. maj 2010 Kan godt lide æg smiley Kan man skifte mellem blødkogte og hårdkogte?

    Kan ikke lide light produkter i sodavand *rødme* Men jeg tror faktisk den ide med danskvand og saft ville være et hit, for ja, det er boblerne, jeg mangler i selve saftevandet smiley

    Ja, jeg kunne da godt selv bage nogle boller, det har jeg også tænkt på.. Skal bare have nogle opskrifter.. Ikke for "grove" i kornet *GG*

    Jeg tror det bliver mælk i smoothien fremfor yoghurt (synes det er surt *rødme*)

    Jeg KAN godt spise kød til aften, og elsker salat, kartofler og ris. Dog er min salat ganske almindelig og ikke så mættende (er ikke til solsikkekerner, det der salat, der ligner mælkebøtteblade og sådan).. Jeg elsker tomat, agurk, peberfrugt, forårsløg, majs og så salat naturligvis og så en olie/citron dressing (hjemmelavet), men det mætter bare ikke så meget, synes jeg..

    Men jeg kan som sagt godt spise kød, det er bare et spørgsmål om at lære det.. OG tage mig sammen til at lave maden.

    Ja løb er en dejlig billig form for motion (skal dog have fat i en iPod nano (eller en iPhone - as if that's ever gonna happen '*G) og løbeskoene skal snart skiftes ud.. Og så er det jo meget fordi Lunamusen hader at løbe ved siden af cyklen men nyder at løbe ved siden af mig.. det er mest derfor vi gør det.. så Luna kan komme i form.. MEN skal jeg løbe, skal jeg også have kosten i orden

    Jeg tænkte havregryn, fordi det mætter og er billigt :o) Men der må gerne være lidt forskelligt, så jeg ikke køre surt i det


  • #5   21. maj 2010 Det med danskvandet er et HIT hos mig! Mine forældre synes jeg er latterlig... jaja måske .- men jeg mangler mine bobler !!

    JEanette jeg hooker dig gerne op med lige opskrifter på boller - og det er skide smart , man kan jo selv bestemme hvor mange kerne m.m der skal i, med hjemmebag! Skide smart.

    Du kan også lave mange lækre retter med pasta og de frugt/grøntsager du nævner, derer "wok" retter oplagte - der kan jeg ogås sagtens hoke dig op på nogle retter. MEd wokretter kommer der ogås nemt lidt kød ned smiley

    OG nu er det jo så smart med smoothies at du kan kommer lige det DU synes skal i smiley ingen regler der - igen skide smart.

    Og der er jo mange gode former for æg, så det er også godt til variation mellem havregryn og så'n.

    Og nu er jeg selv stor tilhænger af ipod/nike samrbejdet!! Der er sku ikke noget som en rar mande/dame stemme til at sige " Så har du løbet en km - sådan! gennem sin ipod! Så det synes jeg da er en fremragende ide!
    Og ja det kræver altså noget go kost til at have kræfter til at løbe, der duer én gang om dagen ikke... tsk tsk jeanette - så nu skl vi ha smækket nogle flere lækre måltider i dig smiley


  • #6   21. maj 2010 Ehm må man godt bytte pasta ud med ris? Aj jeg er slem, sorry.. Men synes pasta er så.. hmm gummi-agtig *GG*

    Men ja tak gerne wok og brød-opskrifter taaaark smiley

    Ja, men 1100 kr for en ipod er ikke lige penge jeg har smiley Så det kommer nok til at vare nogen tid..

    Ja tak, bring it on!!! :o)

    Har dog altså ikk en wok *GG*


  • #7   21. maj 2010 Ris eller pasta - self kan du det smiley

    Koster de virkelig det ? Fik min billigt over noget universitet discount halløj.
    jeg overvejer en af de nye nanos da man åbenbart ikke kan få et løbe-armbælte der passer til modellen før den der er ude nu... skide irriterende at løbe med den i hånden. Men ja 1100 har jeg sku heller ikke lige... :S

    Ps - du kan godt bruge en gryde eller dyp pande smiley Ellers er der billig wok i ikea til en 50 kr tror jeg ;)...


  • #8   21. maj 2010 Men jeg kigger ligei opskrifter , og så sender jeg lidt til dig smiley som jeg håber du kan bruge smiley

  • #9   21. maj 2010 Jeps.. hvis du vil have en ny.. Nææh så da vist en 8 gb til 975 kr.. men det er stadig maaange penge..

    Ja jeg har ønsket mig den i fødselsdagsgave, men det er ret naivt *G*

    Okay, gryde har jeg *G* Og ellers må jeg i Ikea

    Og tak Sonne smiley Jeg må tage mig lidt sammen smiley

    Jeg har 100 kr til jeg får "løn", men der burde da kunne blive til mel, gær og havregryn samt mælk *S*


  • #10   21. maj 2010 uh - det lyder trængt. Men så kan man da trøste sig selv med at der er til flere gange når der er købt ind.

    Øv man... må bare lave en hjemmelavet armbælte smiley det er ogås billigere smiley
    Der er så mange ting jeg mangler, som jeg hellere vil spare sammen til. Og ipod har jeg jo, så den må vente til den den ikke dur mere smiley


  • #11   21. maj 2010 Ja smiley

    Jeg vil godt have nyt kamera, men løbesko må komme først..


  • #12   21. maj 2010 Hej Jeanette. - Dejligt at høre at du har taget beslutningen, - det er det første skridt på vejen. Jeg er meget som dig, og har os udsat det alt for længe. Men D. 7 april fik jeg min kostplan fra slankedoktoren, og har indtil videre tabt 6 kilo..... Herligt.

    Nå men nu til den plan jeg følger.....

    Morgen:
    2 skiver groft rugbrød med magert pålæg, eller 1½ dl. havregryn med skummetmælk

    Formiddag: Knækbrød eller ½ grovbolle + et stk. frugt

    Frokost - min. 150 g. grøntsager, evt tomat - 2 skiver rugbrød m magert pålæg, eller 50-60 g. kylling/fisk

    eftermiddag: Knækbrød eller ½ grovbolle + et stk. frugt

    Aften. min.250 g. grøntsager (tomat, peberfrugt og lign). max 125 g. kød/fisk/kylling

    Sen aften: ét stk. frugt

    Vigtigst er at der max går 3 timer mellem hvert måltid, og at du drikker masser af vand, og bytter alm cola ud med evt cola zero.

    Derudover går jeg ca 2 timer dagligt med hundene, og så rider jeg dagligt ca 3/4 kvarter til en time....

    Håber det kan bruges, og held og lykke med projektet. Og husk det kræver stor tilvænning at spise så mange om dagen, når man ikke er vant til det....;o)






  • #13   21. maj 2010 Tusind tak for det smiley

    Ja, jeg kan godt huske fra den måned jeg var på Vægtkonsulenterne at jeg skulle spise en masse smiley

    Jeg skal ikke rigtig tabe mig. Udgangspunktet er at få Luna i form (hendes kondition er ikke-eksisterende) og hun hader cyklen, så det må blive løb smiley Og så bliver man jo lidt hooked, når man kommer i gang smiley


Kommentér på:
Hjælp til kost (langt indlæg)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce