{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Maj B
Maj B
Tilmeldt:
29. dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kost Barf {{forumTopicSubject}}

Hej Vil høre om der er nogle der har erfaring med Barf Raw diet. Min hund er nemlig ikk særlig madglad, og hun er blevet tør i pelsen og klør lidt, hun har så fået noget fed fisk de sidste to dage, men har hørt barf skulle være super, men findes der er kost plan, eller hjælp til mængden osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kost Barf
  • #1   29. dec 2008 Må jeg foreslå dig et alternativ til barf, hvis du helst vil være fri for det rå kød.
    Jeg kan dog ikke helt fortælle dig om effekten af produktet, da jeg først er startet her for små 14 dage siden på omskift til det nye foder, men jeg tror det er godt.

    Det er råt kød som er lufttørret - så man har det rå men uden "griseriet".


  • Maj B
    Maj B Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   29. dec 2008 Har du et link til det. Er ikk så sart med råt kød, vil bare gerne have min hund er sund, og får den rigtige næring, hun har nemlig kun fået tør kost og hunde slik, indtil videre, og fisk. Har læst om barf og det lyder meget godt, men der er bare ingen vejledning til mængd ogblanding, samt opstart fase

  • #3   29. dec 2008 Det hedder ZiwiPeak

    www.ziwipeak.dk

    Jeg har en veninde, hvis hund heller ikke rigtig ville spise tørkost. Hun skiftede så over til barf og så ville den gerne spise. Men hun har nu også stiftet bekendtskab med dette ZiwiPeak og hendes lille hund elsker det og spiser sin mad hver dag.

    Så vidt jeg er orienteret, så skal man være meget opmærksom når man barfer, at hunden får de rigtige tilskud af vitaminer, mineraler og grøntsager, så det er vist en mindre videnskab at gøre det rigtigt. Det vil i hvert fald tage noget tid at få lært og kørt ordentlig ind i hverdagen. Dette ZiwiPeak kan du fodre med ligesom tørfoder, da der er tilsat det som hunden har brug for udover det rå kød.

    Men som sagt er jeg selv lige startet på et med mine hunde, så har ingen virkelig erfaring med det endnu.


  • #4   29. dec 2008 Jamen, mange vil jo nok sige at det er ret dyrt og det synes jeg også lidt selv. Men hvis det er godt og har den effekt jeg går efter, så er pengene givet godt ud.
    Har lige i dag købt 5 kg til 625 kr. Men jeg skulle også umiddelbart kunne fodre mine 3 hunde i deres størrelse i en måned +/÷. Og så er det måske ikke så dyrt endda.
    Barf koster jo også en del penge med grøntsager, vitaminer, mineraler og hvis man vil købe kvalitets-kød.


  • #5   29. dec 2008 Til større hunde er mængden af foder ikke er så forskellig som ved tørfoder af god kvalitet. Men det skal stadig sammenlignes med hvad det ville koste at barfe.

  • #6   29. dec 2008 Maj: Har sendt dig en PB med lidt infor omkring råfordring og BARF og links til nogle af grupperne hvis du er interesseret :o)

  • #7   29. dec 2008 Hvis man kender de rette steder, så er råfodring ikke dyrere end godt tørfoder

  • #9   29. dec 2008 Jeg ville kontakte en råfoder forhandler og snakke med dem om en kostplan, så vil du også kunne se, hvad det ca vil koste dig.

    Husk at mange af tingene kan du købe i supermarkeder.. Kyllinger, poussiner, andelår, lever, hjerter osv..



  • #10   29. dec 2008 Jeg taler bestemt ikke imod barf, for lige at sætte det på plads.
    Jeg har selv undersøgt området meget og læst meget om der herinde på HG.
    Personligt er jeg bare ikke særlig vild med at skulle håndtere råt kød til mine vovser hver dag - huske at tage mad op af fryseren hver dag så de kan få mad. Ved hvor dårlig min hukommelse er til at tage mad op af fryseren til os selv.

    Så dette ZiwiPeak falder lige i min smag, at mine hunde får alt det gode fra det rå, men i en form hvor jeg bare kan øse op i deres madskåle. Og så må jeg betale den pris det koster og så håbe at det er så godt som jeg tror det er !


  • #11   29. dec 2008 Jeg fik en prøvepakke på Ziwipeak og det var vildt som både Luna og Oliver (katten) reagerede .

    Luna var helt exet allerede da jeg tog bobbelkuverten ud af postkassen og de dansede begge to omkring mig, da jeg skulle åbne den:-)


  • #13   29. dec 2008 Christa :- )
    Jeg ved ikke lige hvor du får det med varmetørringen og 25% tilsætningsstoffer. Det er i hvert fald ikke det man læser på deres hjemmeside, for der står:

    -Indeholder udelukkende naturlige ingredienser fra fritgående dyr uden brug af antibiotika og væksthormoner.

    - Ingen tilsætning af farvestoffer, salt, sukker, kemikalier, kunstige konserveringsmidler, fyldstoffer eller kornprodukter.

    - Skånsom lufttørring, der gør, at næringsværdien i de naturlige råvarer i ZiwiPeak petfood bevares.


    Så set i forhold til de fleste forskellige slags almindelige tørfoder-produkter, synes jeg personligt at det her lyder langt bedre.


  • Maj B
    Maj B Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   29. dec 2008 Tak sanne M tjekker det lige, har været ude at gå aftn tur, så har ikke lige følt med, men læser lige smiley tak

  • Maj B
    Maj B Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   29. dec 2008 Christa ...super har fundet adressen på den i glostrup, det er tæt på mig, så det prøver jeg. synes barf lyder super så det skal prøves. tak

  • #17   29. dec 2008 Products | Ingredients


    ZiwiPeak ingredienserne i ZiwiPeaks dyrefoder er ranch-opdrættede (uden brug af antibiotika og vækst-hormoner) på New Zealands grønne marker eller fanget i det klare vand ud for landets kyster.

    Produkterne er egnede til katte og hunde på alle stadier i deres liv, lige fra de er hvalpe eller killinger, til de bliver senior hunde eller katte. Og så elsker de smagen!

    Selv de mest kræsne kan ikke modstå ZiwiPeak.

    Hjort
    Lam
    Oksekød
    Grønlæbet musling
    Lever, hjerte og nyre
    Cikoriesirup
    Lecitin
    Fiske-/hokiolie
    Persille
    Grøn kallun
    Hørfrøolie
    Tang
    Vitaminer og mineraler


    --------------------------------------------------------------------------------

    Hjort

    Det ranch-opdrættede kvalitetsvildt i ZiwiPeaks ‘Treats' og ‘Cuisine' indeholder store mængder bindevæv, hvilket ernæringsmæssigt gavner ledenes sundhed på langt sigt.

    Hjort er også en relativt ny og grundlæggende anderledes kilde til kød og er derfor interessant som et produkt uden allergener.

    Se listen over ingredienser:

    Hjort (kød, lever, kallun, hjerte og nyrer), cikoriesirup, grønlæbet musling, fiskeolie, lecitin, tang, vitaminer og mineraler, persille.

    Naturlig konservering med blandede tocoferoler og indhold af essentielle vitaminer og mineraler.

    Lam

    De ranch-opdrættede lam, der bruges i ZiwiPeaks ‘Cuisine food' og 'Treats', er en ren kilde til proteiner og fedt af høj kvalitet.

    Lam giver de livsvigtige proteiner og fedtstoffer, som kæledyr har brug for til deres knogle- og hjernefunktioner.

    Lam er også en relativt ny og grundlæggende anderledes kilde til kød og er derfor interessant som et produkt uden allergener, hvis dit kæledyr har problemer på dette område.

    Lam (kød, lever, kallun, hjerte og nyrer), cikoriesirup, grønlæbet musling, fiskeolie, lecitin, tang, vitaminer og mineraler, persille.

    Naturlig konservering med blandede tocoferoler og indhold af essentielle vitaminer og mineraler.

    Oksekød

    Oksekødet fra ranch-opdrættede dyr, der anvendes i ZiwiPeak 'Cuisine' og ‘Treats' kommer fra ungdyr og er også en kvalitetskilde til de livsvigtige proteiner og fedtstoffer, som kæledyr har brug for til knogle- og hjernefunktionerne.

    Grønlæbet musling

    ZiwiPeak med grønlæbet musling har en dokumenteret evne til på ernæringsrigtig vis at holde ledene smidige på langt sigt. Ledbetændelse og slidgigt er almindelige lidelser hos hunde.

    Lever, hjerte og nyre

    Disse organer har et højt indhold af kvalitetsprotein, vitaminer, mineraler og essentielle fedtsyrer og er således en kopi af den naturlige kost, som hunde og katte ville få i naturen. De er en koncentreret kilde til mange essentielle næringsstoffer, som er specielt gavnlige i perioder, hvor dyret vokser eller reproducerer sig.

    Cikoriesirup

    Cikorie optimerer fordøjelsen, understøtter immunsystemet og fremmer optagelsen af næringsstoffer.

    Lecitin

    Lecitin er en kilde til cholin og inositol, essentielle fedtsyrer og steroler og er derfor med til at holde hår og pels blank og sund og understøtte lever- og hjertefunktionen.

    Fiske-/hokiolie

    Giver essentielle fedtsyrer som omega-3 og omega-6, der hjælper med at opbygge et sundere immunsystem. Hunde er ikke i stand til at danne disse essentielle fedtsyrer uden at få dem tilført fra kosten.

    Persille

    Indeholder mange gavnlige vitaminer og mineraler og giver frisk ånde.

    Grøn kallun

    ZiwiPeak dyrefoder indeholder hverken bleget eller skoldet kallun.Vi anvender udelukkende grøn kallun, som har bevaret sin næringsværdi og derfor giver den rette balance af kalcium og fosfor til kæledyr. Samtidig giver det proteiner, fedt, enzymer, vitaminer og gode bakterier til at støtte fordøjelsen og knogleudviklingen.

    Hørfrøolie

    Hørfrøolie er en fremragende kilde til de omega-3-fedtsyrer, der er så vigtige for sundheden, og som er med til at give en blank pels og sund hud.

    Tang

    Daglig indtagelse af et kosttilskud med tang kan være med til at forhindre og/eller behandle stofskifteproblemer, hjertesygdomme, fordøjelsesproblemer, vægttab og forskellige andre helbredsproblemer.

    Vitaminer og mineraler

    Disse er i små koncentrationer nødvendige for at få en passende optagelse af fedt og kulhydrater og til de nødvendige kemiske reaktioner i dit kæledyrs krop. For at opnå den optimale næringsværdi skal de indtages i de rette mængder og det rette forhold. Nogle af de vigtigste vitaminer og mineraler er følgende:

    A-vitamin: A-vitamin, der sommetider kaldes anti-infektionsvitaminet, spiller en vigtig rolle for immunforsvar, vækst samt syn og fosterudvikling.

    D-vitamin: Dette vitamin er med til at opretholde en sund knoglestruktur ved at regulere kalcium- og fosforbalancen. Det fremmer optagelsen og udnyttelsen af kalcium i fordøjelseskanalen, og uden D-vitamin kan dit kæledyr ikke udvikle stærke knogler og tænder.

    E-vitamin: E-vitamin er en antioxidant, der beskytter mod ødelæggelse af membranstrukturer, beskytter cellerne mod frie radikaler/oxidativ ødelæggelse, styrer enzymprocesserne og beskytter mod forurenende stoffer. E-vitamin indgår også i produktionen af røde blodlegemer og støtter energitilførslen til kroppens muskler, især til hjertet.
    Andre vitaminer og mineraler, der findes i fodret, er: B-vitaminer (B1, B2, B6 og B12) samt gavnlige mineraler som kobber, mangan, jern, zink, klor, jod, selen, natriumtripolyfosfat, kaliumbikarbonat og kalciumkarbonat.



  • #18   29. dec 2008 På pakken står der 85% kød.

  • #19   29. dec 2008 Men barf er jo heller ikke 100% kød, der skal jo også grøntsager og vitamin-tilskud til !

  • #21   29. dec 2008 Anne: Nej det er ikke nødvendigvis nødvendigt med grønt og mineraler som tilskud inden for BARF. Det er op til en selv :o) Hvis man varierer kødtyperne tilstrækkeligt skulle det ikke være nødvendigt at supplere med grønt eller vitaminer. Så nej det er ikke helt rigtigt :o)

    Var Ziwi-Peak ikke så sindsygt dyrt synes jeg da at det ville være et spændende alternativ. Men til en hund af min størrelse vil jeg aldrig får råd til det, desværre ... Havde jeg haft en mindre hund tror jeg at jeg ville have prøvet det


  • #23   29. dec 2008 Jeg har lige startet en af mine op på det og han er fuldstændig pjattet med det. Af hans tørfoder tog han kun lige, hvad der skulle til for at overleve og han blev alt for tynd. Nu æder han bare :o)
    Man skal så huske at give rå ben 1 gang i ugen ved siden af.

    Jeg syntes også det er sindsygt dyrt, men til en lille hund er det til at overkomme ;o)


  • #24   29. dec 2008 Muligt, men det er den forståelse jeg har fået af barf, at det er vigtigt at gøre det korrekt og at der skal grønt og vitaminer til, så hunden ikke bliver fejlernæret !

    Jeg ved ikke hvad det vil koste at barfe, da jeg ikke har prøvet det - som jeg også har skrevet længere oppe.

    Men ud fra den viden jeg har, synes jeg at dette lufttørret produkt er det bedste (og formentlig eneste) alternativ i stedet for barf. Og ja, det er sikkert alt for dyrt til store hunde ??? Men det synes jeg ikke det er til mine små !

    Den primære grund til at jeg skifter til dette produkt ZiwiPeak er, fordi den ene af mine hunde har fået allergi for bla. lagermider, som jo findes i stort set alt foder med kornprodukter.


  • #26   29. dec 2008 Der er masser af vitaminer i kødet.
    Men jah det er netop det der er med BARF/råfordring.
    Vi gør det alle forskelligt så det passer bedst til vores hunde og deres behov som jo er individuelle :o)

    Det er jo en af fordelene at man kan fodre sin vapper med lige præcis det man ved er godt for den og som den (i min hunds tilfælde, kan tåle (hun er allergivapper, kan ikke tåle tørkost, lagermider, kornprodukter, ko eller svinekød, and etc.))

    Og for din hund Ziwi-Peak ...

    Indvil videre tror jeg bestemt at Ziwi-Peak om ikke andet er et alternativ til BARF.

    Det samme med Orijen's BARK der heller ikke skulle være korn i ...

    Men tror ikke på at noget kommer op på siden af det rå. Mere naturligt kan det i mine øjne ikke blive.

    Og bare for at slå det fast. Jeg er ikke imod nogen former for fodring så længe hunden trives på dette. Hverken tørkost, hjemmelavet, tørret, rådt, BARF eller BARK :o)

    Jeg er imod enhver form for religiøsitet inden for fodring hvis dette får en til at lukke øjnene for evt. alternativer og medfører en trang til nedrakning af andre metoder for at fremme ens egen :o)


  • #27   29. dec 2008 Den sidste sæk tørfoder jeg købte var på 10 kg og kostede over 600 kr og der skulle hundene have næsten det dobbelte i vægt af hvad der står på ziwipeak at de skal have i daglig dosis. Så det bliver nu ikke den store ekstra udgift for vores vedkommende at skifte foder.

    Og kan Enzo så blive - forhåbentlig - symptomfri for sin allergi, så kan det jo kun blive en win win situation.


  • #28   29. dec 2008 Et alternativ er Carnibest, det er et fuldfoder...

    www.profpet.dk


  • #29   29. dec 2008 Sorry
    www.prof-pet.dk


  • #30   30. dec 2008 Men der er så kort i, har jeg fået at vide

  • #31   30. dec 2008 Carnibest indeholder i hvert fald ris, så efter min mening er det ikke bedre end tørkost. Lidt spøjst at deres slogan er: Rovdyr spiser råt! Hvor ofte finder hunde lige ris i naturen?

  • #32   30. dec 2008 Aj det var da også korn, jeg mente *GGG* Hold da magle min stavning forsvandt da lige der 'S*

  • #34   6. jan 2009 Følger også lige med her.. Min Pelle gider overhovedet ikke tørkost. Han blev barfet som hvalp, men jeg valgte så at skifte til tørkost da jeg købte ham, da jeg umiddelbart ikke følte mig rustet til at barfe. Meeen, kunne jo godt tænke mig at se julelys i hans øjne når det er mad-tid!

    Andre der har prøvet ziwipeak? smiley


Kommentér på:
Kost Barf

Annonce