{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Løbe med hund {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste har en rottweiler på 1 år og 2 mdr (den 2 maj 3 mdr) og jeg skal til at begynde at løbe og overvejede om jeg skulle tage ham med ud og løbe når det er... men har engang fået af vide man ikke må tage en hund med ud og løbe før den er fuld voksen og en anden sagde at man ik må når det er en hvalp..

så nu vil jeg lige være på den sikre side inden jeg tager ham med... kan jeg godt tage ham med ud og løbe ?? eller sker der noget ved det ?? og hvad kan der ske ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe med hund
  • #1   20. apr 2010 JEG ville ikke tage ham med ud at løbe før han er minimum (!!!!!!) 1½ år. Hans knogler er ganske enkelt ikke udviklet nok endnu og du kan risikere at give ham varige skader på knogler og led, hvis du starter for tidligt.

Hellere starte "for sent" end for tidligt.

Mine hunde kommer ikke med ud og og løbe ved siden af cyklen før de er 2 år.

Jeg har "smadret" EN hund ved at begynde til agility for tidligt, så jeg er skruphys med den slags.

• #2   20. apr 2010 Okay... ja vil jo ikke skade ham på nogen måder... så vil hellere være sikker også derfor jeg ville spørge her inde for har hørt en del forskellige ting..

• #3   20. apr 2010 Jamen du vil få forskellige ting at vide:-)

Jeg kan bare skrive hvordan JEG har det med hunde og motion på den måde:-)

Noget HELT andet er, når hunde drøner rundt løs et eller andet sted. Så foregår det sjældent i samme tempo og den sætter HELT selv sit tempo. Det gør den ikke hvis man løber eller cykler med den.

• #4   20. apr 2010 Nemlig... altså der kommer til at gå et lille stykke tid før jeg kommer ud og løbe med ham.. nu vil jeg li høre hvad folk her inde siger smiley og så vil jeg se hva jeg så vælger når jeg engang har fået ok fra kriopraktoren smiley smil men er glad for at høre hvad du har oplevet med det smiley

• #5   20. apr 2010 Er 100% enig med Mette.

Tror på at de hensyn vi tager i hundens første 2 år kommer godt igen resten af hundens liv.

Så derfor har jeg været meget bevidst om at skåne min hunds skelet de første år ...

• #6   20. apr 2010 Det er også det jeg har hørt det med 2 år...
    men der er også nogle der siger 1 år.. smiley

• #7   20. apr 2010 Hvis du vil ligge ud med at løbe 10 km, ville jeg klart sige nej. Men hvis du selv ligger ud med at løbe/gå 2 km kan jeg ikke se et problem i det, det kommer også an på om det er hver eneste dag eller hver tredje dag. Der er så mange ting man skal tage med i sine overvejelser og heller være lidt for forsigtig end at få en hund med dårlige hofter. Hvis man trækker hunden med rundt på ens løbetur skulle man nok overveje at lade den blive hjemme. Jeg er nok mere hys med hensyn til cykling med hunde end med løb. Men det kommer jo hele tiden an på om man tager hensyn til hunden. Du kommer måske også ud for at det er super irretererne at have hunden med fordi den jo stadig skal have lov til at tisse og snuse, da det jo i bund og grund er hundens behov. Og så skal du jo stoppe op og holde pauser du måske ikke lige syntes du har lyst til.

Men generalt er det vigtig at hunden bliver trænet op til det stille og roligt, uanset om den er 2 år eller 5 år.

• #8   20. apr 2010 Altså jeg skal selv starte meget langsomt ud, min kondi siger stort MINUS og har dårlig ryg så skal først lige godkendes af kiropraktoren så starter nok med 2-3 km hver anden dag så det bliver ikke vildt lange ture jo... men vil abtsolut ikke skade ham.. så hellere lade ham blive hjemme smiley

• #9   20. apr 2010 Du har en tung race så der vil jeg sige 2 år.

• #10   20. apr 2010 Okay smiley tror bare han får æren af at blive hjemme når jeg slæber mig ud og løbe og når han så engang bliver 2 år ka det være at han kommer med ud smiley

• #11   20. apr 2010 jeg ville sige 2 år da han er en tung race og de er tit langsommer end en schæfer ang knogler og lede + muskler.. så heller nogle lange gå ture eller lidt boldt spil med ham smiley

• #12   20. apr 2010 Ansofie B. Vil lige rette dig med hensyn til din udtagelse om schæfer, det er ikke rigtig at schæfer er hurtigere udviklet end en rott. De når måske den fulde størrelse hurtigere, men er ekstrem skrøblige da musklerne først skal færdig udvikle sig, og sammentid har schæfer stor tildens til ledproblemer.

• #13   20. apr 2010 Hehe årh der er massere af lange gåture med ham og min lille amstaff hehe smiley men var nu bare for at høre om det var en go ide for at han ku få en xtra motions mulighed smiley

• #14   21. apr 2010 Okay viste ikke det med schæferen.. tak for oplysingen smiley

• #15   21. apr 2010 Ansofie - det var så lidt

Kommentér på:
Løbe med hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce