{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Løbe med hund? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg kunne godt tænke mig at begynde at løbe med min hund på et tidspunkt. Cody er en Westie på 8,5 måned, så jeg er godt klar over at han er for ung. Men hvornår må jeg begynde at løbe lidt med ham? Hvor meget og hvor tit?
Og så har jeg bage at sige KOM SÅ DANMARK!!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe med hund?
  • #2   26. jan 2014 Hmm hende der, det synes jeg da var en mærkelig kommentar til mit spørgsmål. Jeg spørger om hvornår jeg nå begynde at løbe med min hund og så får jeg afvise at jeg skal samme hans lort op. Nu må du stoppe, ikke fordi det kommer dig ved men jeg samler op efter ham HVER gang. Og for det ikke skal være løgn bruger jeg penge på poserne, jeg har købt sådan en plastik ting med poser i som sider på hans line, så jeg altid har poser med. Så find en anden at genere hvis du har et problem med folk der ikke samler op efter deres hund, for jeg er IKKE en af dem!

  • #4   26. jan 2014 Hmm okay jeg føler ikke det er et godt råd. Jeg synes i stedet for du dømmer mig ud fra hvad du oplever andre gør, hvilket jeg slet ikke synes er i orden. Jeg kender min hund og ved altid hvornår han skal lave stort, og jeg spurgte ikke om hjælp til dette. Men hjælp til hvornår man må løbe med ham! Så derfor synes jeg ikke din kommentar høre til her. Selvfølgelig er det synd hvis ikke han kan få lov til at besørge, men nu vil jeg jo heller ikke bare løbe flere kilometer med ham fra start af, men starte op lige så stille og så finder vi jo ud af hvordan det virker for os to at løbe sammen.

  • #5   26. jan 2014 Altså vil sige at når det er en lille hund som en Westie, så når han er 12 måneder og der over. Og så start med små ture, så han også lære at løbe ved cyklen, og så kan du jo gradvist forøge med længden, og antal ture.
    Vi cykler 1-2 gange i ugen når jorden ikke er frossen, og det er 6,5 km vi cykler, den første 1 km er de i snor, og ellers løber de frit. Det er mine to hyrdehunde jeg cykler med.

    Og så cykel så langsomt at han traver ved siden af, og ikke galopere. Det er sundest for ham at trave, især hvis han har snor på hele cykel turen.


  • #6   26. jan 2014 En generel retningslinie er at hunden skal være udvokset, altså 2 år inden man begynder at løbe med den. Udover det skal hunden stille trænes op til det, ligesom mennesker, det vil sige at man ikke ligger ud med at løbe 5 km med den

  • #8   26. jan 2014 Jeg ville ikke løbe allerede med en så ung hund.
    Men jeg ville nok heller ikke gå flere timer i streg med den smiley


  • #9   26. jan 2014 Husk at hvis i ikke deler tempo når i løber så stop med at tage den med. Jeg startede først med at løbe med Malou da hun var 4 år, men jeg kom ikke i gang før. I starten løb vi små distancer og gik så lidt så det var en lille tur med løb og gang blandet. Malou og jeg har samme tempo og hun traver under hele turen. Gonzo har derimod lange ben og vi har ikke samme tempo og derfor kan vi ikke løbe sammen, han trækker mig på røven. Så hver indstillet på at stoppe med at løbe med hunden hvis i ikke har samme tempo, løb gerne med lang line så du ikke kommer til at trække i hunden. God fornøjelse smiley

  • #10   26. jan 2014 Jeg er lige begyndt at løbe med Balto, han er 18 måneder, og han elsker det. Når de er 18 måneder må de løbe agillity på konkurrence plan, så det har jeg valgt og bruge som retnings linie.

  • #11   27. jan 2014 Tak for jeres råd, dem vil jeg helt sikkert kigge på igen, når tiden kommer til at vi må løbe sammen smiley

Kommentér på:
Løbe med hund?

Annonce