{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd - Hjælp! (langt) {{forumTopicSubject}}

Vil starte med at sige det drejer sig om min Staff Princess på 2 år og 7 måneder... Hun har altid været en skøn og velopdragen hund og jeg kan ALT med hende unden problemer.. Kan tage et friskt kødben fra hende ved at sige "tak - det er mors", og få hende til at gøre alt på komando me en godbid i hånden...

Har på det seneste lagt mærke til nogle underlige ting hun gør.... For ca 3 uger siden havde jeg min mor og lillesøster på på 7 år besøg og kunne godt se at Princess ikke var glad for min lillesøster og lidt utryg ved hende (kan have noget at gøre med at hun ikke har respekt for dyr og udsender et eller andet da min venindes hund heller ikke brød sig om hende) - Fair nok tænker jeg og sørger bare for at de ikke er alene da jeg ikke altid stoler på min søster..
En eftermiddag for ca. 2 uger siden hvor det trak op til regn og himlen derfor blev mørk gav hun sig til at rejse børster og gø/knurre af det som om hun var bange og bad hende så lade være og sagde roligt at det ikke gjorde noget og hun stoppede, men kunne godt se hun ikke var tilfreds..
For ca. en uge siden havde jeg en veninde på besøg og to af hende veninder skulle lige hurtigt hjælpe med at bære nogle ting ind i min lejlighed (den ene har været der før og den anden kendte jeg ikke) Der bliver Princess enormt utryg ved hende jeg ikke kender og løber bag og for at gemme sin og gør af hende hvilket jeg aldrig har oplevet at hun har gjort af andre før? På en måde var hun nysgerrig og nærmede sig, men var alligevel bange.. Sagde bare roligt at hun er søøød (det kender Princess) men det hjalp ikke rigtigt og de skulle alligevel afsted..
I går kom min venindes kæreste forbi med sin lillebror og hun har set begge før, men virker bange for lillebroren - han får lov at nusse og age, men hun holder hovedet og halen nede og ser ikke tryg ud, siger så som jeg plejer roligt "han gør ikke noget, han er søøøøød" hvilket ikke hjælper, men de tager så afsted igen...
Det der så er sket her til aften er at jeg har lavet noget opblødt mad til begge hunde, og får Princess i soveværrelse, giver Silke hendes skål og så får Princess sit og de spiser begge, vil så give Princess lidt mere fordi Silke tager længere tid og får hende som altid til at sætte sig som hun gør og beder om poten - så sker der noget fuldstændig uventet, hun blotter tænder og knurre af mig, siger strengt NEJ og føøøj og tager maden igen... Venter til Silke har spist op og hun kommer ud til os og går i sin kurv... Ville så prøve igen, men så snart jeg siger pote gør hun det igen og skælder igen ud og tager mad...

cEr så Chokeret og ude af mig selv at jeg bare græder og græder fordi jeg er bange for hvad der nu skal ske... Hun var til dyrlæge lige før påske og der var intet... Hun har ikke vist tegn på at have ondt og alt er som det plejer - hun har "sagt undskyld" ved at komme hen til mig lidt efter skæld ud og hopper op for at puffe til min hånd.. Ved slet ikke hvad ejg skal gøre, men vil da have hende tjekket for alt og ringer til dyrlæge mandag...

Ville lige høre om der er nogen der kender til det eller i hvert fald give råd...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd - Hjælp! (langt)
  • #1   10. apr 2010 Hun plejer bare at være nem at forstå hvis hun har ondt og kommer til mig hvis der er noget.. Kan som oftest se når hun har ondt og hvis det "bare" er maven skal jeg kun lige røre før hun piver, men der er intet der og heller ikke når jeg rører resten af krpppen og hun er meget pivet og derfor plejer jeg at opdage det.. Og poten plejer at komme hvís hun har fået skæld ud hvis hun ikke kan når med snuden...

    Og nej ingen løbetid eller fælsk drægtighed.. Tror dog hun snart kommer i løbetid..

    Og heller ingen stress, for har gået sygemeldt i en måned i dag og hun får derfor mere opmærksomhed end hun er vandt til..

    Og har været ude med godbider og der var intet, heller ikke selvom jeg bad om poten...

    Er bare bange for hvad der nu skal ske... Synes jeg ahr kæmpet en kamp med hende og hun ikke skal være bange for noget.. da hun var 12 uger blev hun slået af ven tidligere ven. da hun var 6 mdr blev hun sparket af en fremmed.. Senere er hun blevet angrebet to hund to gange.. Så ingen undren over hun er bange for nogle bestemte ting...



  • #2   10. apr 2010 Hun viser ikke tegn på løb og plejer at kunne se eller mærke det 2-3-4 uger før... Det er bare ved at være længe siden hun var sidst..

    Øj det er svært... har snakket med min veninde og søster om det og de undre sig begge lige meget over det, da det ikke ligner hende på nogen måder... Ved bare ikke om jeg skalblade hundene sove sammen i nat, da de ikke sover hos mig men i køkken med en børenelåge ind til soveværrelse...


  • #3   10. apr 2010 Tror jeg hopper i stuen og sover med begge to :o) Vil ikke ha dem i soveværrelse da der er gulvtæppe og Silke ikke altid synes det er sjovt at holde sig...

    Men prøvede lige igen med maden først med en ske og kun lidt og der var intet og så med resten og der gjorde hun kun lige tegn til at hun ville løfte læben men gjorde det ikke.. :o) Så er jeg mere rolig selvom jeg alligevel tager kontakt til dyrlægen..


  • #4   11. apr 2010 Tror muligvis jeg har fundet ud af hvorfor - hun har i dag lidt hævet tissekone og er meget glad for at vaske den, så måske det er den ventede løbetid der endelig er kommet... Det passer også med den anderledes opførsel de der 2-3-4 uger før... Bare en anden måde hun har været anderledes på, hun plejer at være morsyg og det synes jeg ikke hun har været så meget som hun plejer under løbetid..

  • #5   11. apr 2010 Ja det er jo aldrig rart når der er noget med de kræ smiley Dog ødelægger dette den indflytterfest jeg skulle til her den første da hun har hanhund... Øv øv, men håber da "bare" det var det...

Kommentér på:
Ændret adfærd - Hjælp! (langt)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce