{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Deklarationer: Lidt for smart eller... {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvorvidt jeg skal grine, græde eller blive imponeret over de mange "sjove" deklarationer der findes på tørfoder.

Hvad siger I andre, og hvad er I stødt på af sjove/underlige deklarationer og beskrivelser af foder?

Her er et par eksempler:
1) "Efter flere års forskning og udviklingsarbejde..."
-er det ikke bare en pæn måde at skrive at der er brugt forsøgsdyr eller hvad?

2) Vitaminindhold angivet i "mg/IU"
-Både mg og IU er mængdeangivelser. Man kan angive i ENTEN mg ELLER IU. Ikke begge dele. Det bliver ikke dobbelt så godt af den grund :S

3) Et med følgende deklaration "Ingredienser: ...lammefedt, hørfrø, lam, timian, merian, persille, salvie, oregano, økologisk honning, ekstrakt af druefrø (OPC), grønne ærter, æbler, gulerødder, tomatpuré..."
-foderet indeholder altså mere hørfrø end lam og mere timiann og persille end ærter og gulerødder. Det kan da godt være det er sundt for hunden, men jeg synes mere det lyder som en producent der gerne vil have en lang ingrediensliste. Men jeg kan jo tage fejl.

4) Og endelig hvad med foder med den naturlige smag af "papaya, ananas og grapefrugt".
-jo jo, det er sikker vældig sundt og naturligt. Men for en HUND?

Ja, der findes mange sjove påfund. Hvad er DU stødt på i foderjunglen?

PS: Det er IKKE meningen med denne tråd at hænge foderproducenterne ud, så det er IKKE nødvendigt at nævne navne. Bare kom med nogle sjove eksempler smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Deklarationer: Lidt for smart eller...
Kommentér på:
Deklarationer: Lidt for smart eller...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce