815 visninger
|
Oprettet:
Kunne godt bruge nogle gode råd. {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg en lille chihuahua på lidt over et halvt år. han er faldet godt til, men han gøer simpelthen hver gang der kommer folk, vi har prøvet mange ting, både at ignorere ham og lade ham komme til os og gæsterne. vi har også prøvet at være lidt mere hård over for ham når han gøer. men kunne godt bruge nogle nye råd .
håber der er en/flere der kan hjælpe
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 31
Nej det har vi faktisk ikke prøvet. og mange tak
synes bare det er så pinligt når han gør det. for det er egentlig kun derhjemme eller når det komme nogen på scooter når vi er ude.
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Det vi gør, det er at stoppe ham inden han gør af gæsterne (vi bor lejlighed, så vi kan høre når døren til opgangen går op) dvs. når vi kan høre gæsterne er på vej, prøver jeg at komme ud til døren før ham og når han så kommer farende med lyd på, stille jeg mig foran ham, laver et stop tegn med hånden og siger stop og derfor roser jeg ham.
Jeg ved ikke om det er det man skal gøre, men det virker bedre for os end at skælde ud osv., selvom det er svært at nå at stoppe ham inden han gør.
mar 2010
mar 2010
aug 2009
Hos os er det rent instinkt og når jeg har sagt stop, så stopper han eller slet ikke gør og vandre ind igen ligesom at jeg er klar over at der kommer nogen. Vi arbejder hen på bare at kunne sige stop m/u håndtegn.
Som Mette A - siger så skal der skamroses og det skal falde prompte
Er han bange eller nervøs når der kommer gæster? For så kan løsning være at træne med nogle "gæster" at de har godbidder med når de kommer. Det gjorder vi i starten da vi fik vores lille chi.
aug 2009
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
mar 2010
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 505
For her er det forskelligt hvad der virker, hvornår - ser det ud til.
Men det hjælper hvis gæsterne sætter sig på gulvet og bliver siddene uanset hvad, ikke rækker arme ud eller andet - bare snakker roligt med os.
Men her er det så forskelligt, f.eks. så nytter det ikke noget med mænd, eller hvis folk har en hat på, eller sjove arb. bukser osv.
Og naboen hun kan se gennem hækken gør hun også af dagligt - vi er ved at få spat!
(lige til information, vi er glade for vores elskede hund - ligebort set fra dette problem hi hi, bare lige for at undgå misforståelser)
Kunne godt bruge nogle gode råd.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside