Planlagt parring, 1 år før? {{forumTopicSubject}}
Heej
Jeg har lidt spørgsmål omkring parring og planlægning..
Jeg er begyndt at overveje at min tæve skal parres om et år fra nu ca..
Hun er normalt en meget forsigtig chi, lidt tilbageholden overfor andre chi'er hun ikke kender..
Men dem hun kender, er hun derimod super glad for og trygge ved..
Eftersom hun lige er ved at runde 15 mdr og hun har taget et rigtig fint vægtspring er jeg begyndt at overveje at hun skal prøve det, om et år, dvs. i hendes 4. løbetid, som hun kommer i når hun er ca. 2 år og et par måneder..
Men, spørgsmålet er mere, om man evt. kan planlægge i forvejen, hvem der kunne være potentielle fædre, for at kunne 'hunde-date' dem løbende for at hun bliver tryg ved ham? Da det er min første chihuahua og jeg kun har hende, er det ikke noget jeg har gjort før - sådan at planlægge en parring.. Men tænker om det er noget man normalt kan gøre?
Jeg erfarede i hendes sidste løbetid her i Feb. at hun var mere end klar på at min venindes hun-chi Jayla, måtte springe på hende - men hende kender hun jo super godt.. Og derfor har det jo selvf. en kæmpe betydning for mig, at hun er tryg ved den kommende fyr der skal hoppe på hende..
Der udover, vil jeg gerne have nogle gode råd, fra andre som har fået hvalpe på deres..
Jeg har med vilje valgt, at hun skal parres omkring om et år, da det bliver i foråret hun ville nedkomme med hvalpe, derudover har jeg sat opsparing igang selvf.
Og til 2. vacc. blev hun så godt som, godkendt - der sku ikke uimiddelbart nu, være noget i vejen for at hun ikke skulle kunne få hvalpe
Vil lige sige, hun er med DRU tavle.. (hvis nu der sidder nogle, og finder interesse eller kender en potentiel som ville være villig til at ses løbende med hundene )
God aften til jer alle
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
Som charlotte også skriver tager det sin tid at finde en han og ikke bare tage den første og bedste i rækken....
aug 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Det må vi endelig snakke mere om til vores hunde-date
Men jeg meldte mig jo faktisk ud af DRU, men vil nu melde mig ind igen, det gjorde jeg jo i efteråret da hun stadig var en lille lort og ikke gad udstillinger, men netop fordi hun er blevet så god og tryg på det sidste, ville jeg enorm gerne prøve en ny udstilling.. Men Bent var nu flink nok da jeg snakkede med ham og sagde jeg endelig måtte melde os ind igen hvis nu hun blev bedre med andre hunde
Ja, hun har ikke den lange snude, hun er ganske chihuahua køn i ansigtet
Jamen hun er oppe og svinge mellem 16-1700, helt utroligt Det er jo et mirakel Troede da at hun ville forblive dværg haha..
men det var faktisk også i hendes løbetid jeg begyndte at tænke over det, fordi hun var jo konstant liderlig efter jayla, haha.. Hun bakkede ind under hende
Men så var det jo ikke mig, der var helt tidlig ude Så er mission hvalp igang Jeg ringer til DRU imorgen :)
Men hvad dato i April egentlig?
Tak for svarene
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
aug 2009
Jeg har alle forsikringerne på hende Hun er en dyr frk. en gang om året kan jeg sige hihi.. Men tør ikke tænke på dine forsikringsregninger, haha AV!
Men er det ikke kun nogle forsikringsselskaber som dækker kejser??:)
Waauw, Saga har sgu da også taget et spring så.. overvejer du et kuld på hende en dag så?? Ja, de havde samme vægt da vi var ude og besøge jer
Men kan allerede se nu, at hun er blevet mere bred under ribbene, hvor hun altid har været så smal Skønt, er det
Lea: hun svinger nu, mellem 16-1700, og hun er kun 14, snart 15 måneder, så hun har lidt tid til at tage på i Avler selvf. ikke på hende, hvis hun er smal eller i den lave vægtklasse Det er også først nu jeg har kraftige overvejelser, eftersom hun altid har været en lille én Gør ikke noget, der er synd eller skadeligt for hende
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
jeg kunne bare ikke lade være med at tænke lidt højt, kom til at tænke på en annonce hvor avler havde avlet på sin 1600 gram tæve med en han på 2,5 kilo men lyder til du sætter din tæves ve og vel højer en hvalpe:-D,
aug 2009
Linnea, det er helt fint :) jeg ringer imorgen, og tilmelder Så skriver jeg lige til dig, når det er helt fast:) Så krydser jeg bare fingre for hun tager det langt bedre, men det tror jeg bestemt;)
hehe, det er nu heldigt, at det ligger spredt med dyreforsikringerne
aug 2009
Det bliver da helt vildt spændene at se ;P
Planlagt parring, 1 år før?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside