{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

dårlige opdrættere-kennel liste {{forumTopicSubject}}

kunne det have nogen interesse hvis man oprettede en gruppe for dårlige opdrættere og avlere der bliver ved med at avle syge/dårlige hunde?

Jeg syntes det kunne være godt hvis man kunne gå ind et sted og se folks erfaringer.

Der er ingen grund til at støtte lumske avlere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlige opdrættere-kennel liste
  • #1   27. feb 2010 ok god ide ellers smiley

• #2   27. feb 2010 Må man heller ikke hvis det er en lukket gruppe?

• #3   27. feb 2010 Men det skal så være en seriøs gruppe. Folk skal ikke kunne komme på listen fordi de har lavet en syg hvalp eller folk har set sig sure på dem.

• #4   27. feb 2010 Kunne være en god ide... men tror ikke det ville kunne fungere... hvordan ville man undgå at kenneler som var under onde rygter ikke hurtigt kom på den liste... og hvem skulle bedømme hvem der er god eller dårlig? vi alle har jo forskellige kriterier for hvordan vores hvalp skulle have haft det...

• #5   27. feb 2010 Der har været sådan en gruppe. Den gik dog primært på hundehandlere og store dårlige opdrættere(læs hvalpefarme).
    Det var en lukket gruppe, men den blev opløst af admin, da der blev nævnt navne.
    Så hundehandlere og hvalpefabrikker har helt frit spil på HG

• #6   27. feb 2010 Kunne muligvis være en god ide smiley

Man kan jo undersøge i hovede og r*v, men det hjælper jo ikke noget, hvis der ikke er nogen der vil hjælpe én.

Vi havde ihvertfald undersøgt både ved politi, formanden for race klubben, ved DKK og ved dyreværnet. Og så selvfølgelig søgt en masse.

Først senere fandt vi ud af der lå sager ved politiet og ved både DKK og raceklubben lå der klager. Så det hjælper altså ikke altid at undersøge tingene grundigt!

• #7   27. feb 2010 ingen kan gøre for hvis man laver en syg hvalp men mere kenneler/mennesker der er ligeglade med deres hunde og bare skal have nogle penge. det kunne bare være fedt at hvis man skulle ud at lede efter hund at man ved hvem man skal holde sig fra hvis der er meget dårlig omtale om avleren med god grund. det ville jeg som køber da rigtig gerne vide. men hvis der ikke må nævnes nogle navne så bliver det da svært.

• #8   28. feb 2010 Det vil næaten være umuligt at holde styr på hvad der er sur rygter og virkelig er noget i og vi skal stadig tænke på at alle opdrætter kan risikere at lave et kuld dårlig hvalpe det er jo levende væsner vi har med at gøre og ingen garanti for at de to hunde man har sat sammen vil give et 200 procent super kvalitet det kan jo også være en opdrætter der ved et uheld får lavet et par dårlige hunde eller syge hunde men ellers har lavet sindsygt mange flotte hunde det der gør forskellen er at hvordan de takler situationen og køberen takler situationen jeg må indrømme jeg kunne blive nervøs for at der stort set ikke ville være nogen avler på positiv listen med tiden det er super følsom område og kemien mellem køberen og sælgeren skal jo også klikke ellers vil det jo også kunne give en negativ omtale og tingene skal jo høres fra to sider

jeg syntes bestemt at det ikke ville være så smart da ingen af de opdrætter vil ha mulighed for at forklare hvad der egentlig er sket

kh sanne

• #9   28. feb 2010 pss ved ikke om i så den pige igår med det mærkelige ansigt der viser det jo tydligt at forældrene var sunde og raske men fik et barn der så højt besyndeligt ud dette sker jo ved levende væsner og kan jo også ske i hundeverden med to raske hunde der får nogen fejl hvalpe måske fordi der er et gen der ikke lige passede sammen mellem dem eller hvad ved jeg lige tilbage til den stakkels pige så var det jo vild synd for hende og hendes forældre men der er aldrig garanti når det ikke er matrielle ting vi arbejder med men derimod livende væsner

• #10   1. mar 2010 smiler sødt det er jo bare min holdning jeg er ikke opdrætte har kun haft et par kuld men jeg ved da hvor nervøs jeg har været at de nu skulle fejle noget at man ikke blev dolket m.m. jeg har gjort alt for at de blev nogen sunde og raske hvalpe og brugt alt min tid på dem og køberne men der er aldrig nogen form for garanti for dette da det er levende individer vi har med at gøre tør slet ikke tænke på dem der virkelig lever af det hvad det vil koste dem at lave en dårlig hvalp og slet ikke med sådan en liste tros det er en super kennel

• #11   1. mar 2010 har jeg også tænkt på men der er jo gang på gang nogle avlere der har en eller anden sag kørende med at de ikke passer hundene ordentligt osv men tror nu det bliver uoverskueligt med sådan en liste, det hele ender garanteret med at blive noget mudderkartning.

• #12   1. mar 2010 mudderkastning:)

• #13   6. mar 2010 kan sagtens se din tanke, men selv gode avlere kan få lavet dårlige hunde, det er ikke noget man selv styre, men der er selvfølgelig også mange avlere som ikke behandler dyrene godt. og de burde anmeldes i stedet så det kan blive stoppet.

det er sådan at du gerne må nævne navne (bare ik på HG) men føler folk sig krænket af din udtalelse, så kan du komme til at betale erstatning osv. især hvis din udtalelse ikke kan bevises.

Kommentér på:
dårlige opdrættere-kennel liste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce