{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Møde med andre hanhunde {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har lige brug for råd. Hvordan skal jeg forholde mig når Gizmo skal møde andre hanhunde. Jeg har haft to episoder. 1. Et hold af vores gode venner har en dværg snauzer der er ½ år ældre end Gizmo. Det går fint at komme ned til dem og overnatte. Da vi kom fik de lov til at snuse til hinanden og det gik fint, Gizmo fik markeret hårdt overfor Mikkel, men så var der ikke flere problemer der.

Men igår var vi til fødselsdag, hvor der bor en lille tæve en york Shire terrie på ½ år, hende og Gizmo hygger sig gevaldigt. Lige indtil en af de andre gæster hentede sin hanhund en Coton de Tular på 6 kg. uden varsel stod de bare lige pludselig i døren med ham i snor og Gizmo fløj på ham. Jeg sagde lige et øjeblik for så ville jeg tage Gizmo i snor så vi kunne styre at de snusede til hinanden. Imens den lille tæve løb forskrækket rundt.
Men hvad er rigtigst, at have sluppet dem begge løs, de gøede og snerrede som sindsyge, de er jævnaldrende, eller at holde dem i snor og lade dem snuse begge to, eller hvad ? Er det fordi der var en tæve som de begge kender at det gik galt, de måtte gå med deres hund igen, det andet var for risikabelt og jeg ved ikke lige hvad der ville ske hvis vi lod dem "slås" pga. størrelsen eller er det fordi at Gizmo er "racist"

Det er en hund vi vil komme til at støde på mange gange, hvordan skal vi takle det ?

Vh Pernille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møde med andre hanhunde
  • #2   22. feb 2010 Jeg kan ikke fortælle dig hvad der er rigtigt eller forkert, men jeg kan fortælle hvad der virker på min hund, som ikke er specielt glad fo andre hunde.
    Jeg vil råde dig til at prøve at finde ud af om det er fordi han er usikker eller om det er dominans. Oftest (har jeg ladet mig fortælle) er det usikkerhed, der gør at de "angriber" .
    Min egen Freya er meget usikker overfor andre hunde. Hun farer også lige i flæsket på dem, hvis de overskrider hendes grænse. Jeg lader hen ikke møde andre hunde, når hun er i snor, for her føler hun sig hurtigt presset og bliver mere hysterisk en man skulle tro var muligt .-)
    Hvis hun skal møde andre hunde, skal hun have rigtig meget plads. Så det skal ikke forgå indenfor. Og hun skal se dem på afstand først. Og så kan det sagtens lykkes, men det skal være i hendes tempo.
    Lige en bemærkning mere, så er det meget nemmere med hunde af hendes egen race, for hun er altså racistisk:-)

    Så mit råd er at lade Gizmo mødes med den anden hund, hvor der er god plads.


  • #3   22. feb 2010 Guincho er også begyndt at være selektiv hvad angår andre hanhunde, i hvert fald hvis der er tæver til stede.

    Jeg ved faktisk ikke hvad man skal gøre. Men jeg ved hvad man BURDE have gjort: Lade sin hanhund mødes jævnligt med nogle rigtigt gode hanner i sin opvækst. Gode hanner, som kunne vise hvordan man bør opføre sig.

    Tid og god plads og møde på et neutralt sted, med afstand på, og uden at der er tæver tilstede kunne prøves, hvis det er nødvendigt at de to hanner skal kunne være sammen.



  • #4   22. feb 2010 altså salto han går og knurre af en anden chi han (gizmo) når han er i snor, men når han ikke er i snor og gizmo heller ikke er såh følges de ad og leger, men nu var der jo en tæve til stede så måske følte han den anden han kom ind på hans domæne og han måske beskyttede tæven

Kommentér på:
Møde med andre hanhunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce