DKK udstillinger og "ulovlige hunde" DKK udstillinger og "ulovlige hunde"
Jeg har tænkt over hvad der sker med de hunderacer der går hen og bliver forbudte i Danmark.
Vil disse racer stadigvæk være at finde på DKK udstillinger? Hvis nej, hvad så med alle de udenlandske hunde der er tilladte, kan de så aldrig udstilles i Danmark.
Hvis ja, så er det vel kun udenlanske hunde der kan tilmeldes.
Er der nogen der har nogle tanker og meninger om hvordan det vil komme til at fungere i fremtiden? Jeg er såmænd bare nysgerrig, da det ikke går ud over min race, så kan jeg da godt være bekymret for de andre racer, som bliver ulovlige.
Jeg oplever absolut de kenneler og hundeejere af disse racer, som udstiller deres hunde, som dybt seriøse hundeejere. Er de nu bandlyst i Danmark.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.493
Hvorfor er du ikke på pisterne??........*G*
Nå, men JEG tror så ikke at det foreslag bliver vedtaget. Men HVIS det gør, så må det vel også gælde på udstillinger. OG det må også gælde udenlandske hunde. Pitbulls og Tosa er vel heller ikke velkomne på udstillingerne herhjemme, tænker jeg?
Og hvor er det trist for de seriøse opdrættere, som VED og erkender hvad de har mellem hænderne og hvad de avler på.
Det kan man så takke alle de fjolser/idioter for, som avler på ALT hvad der ligner en muskelhund!!!
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Personligt kan jeg kun sige, at jeg ikke sætter mine ben på en dansk udstilling med min amstaff hvis der altså kommer et forbud.
En anden ting jeg finder meget mystisk er at en evt. dato for borbud træder i kraft 3 dage efter WDS......... hvorfor ikke fra 1-. maj, juni ???
Det er som om DKKs medlem i det hundeudvalg har haft en finder med i spillet for ikke at miste indtægter til WDS - bare en grum tanke jeg har. Derfor har jeg besluttet ikke at melde til - og ved andre heller ikke gør
-men lad os se hvad der sker
mar 2007
finder = finger
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Der må med forbuddet ikke avles på hundene så udstillingerne har ikke længere et formål.
Håber til det sidste at de får lidt fornuft mellem ørerne og rammer en lov tættere på de tyske regler så kun de uansvarlige rammes. Men det ser mindre og mindre sandsynligt ud.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
Jeg ville ønske, at man kunne kræve, at disse racer KUN var tilladt med DKK (FCI) stambog, at hvalpene skulle mentalttestes før de forlod opdrætteren samt, at alle hundene skulle mentaltestes hvert år!!
De hunde af disse racer som jeg møder på DKK udstillingerne er helt fantastisk hunde, der aldrig har vist mig tegn på andet end, at de er kærlige og gode hunde pga den måde de behandles af deres fornuftige ejere....
De hunde af disse racer som jeg møder i min hverdag (ofte bla.) er desværre LANGT fra af samme kvaliteter!!
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
/ Trine
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 139
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
Ude i gadebilledet fx inde i byen, er det et helt andet billede der møder en..fuldstændigt vanvittige unge mennesker med hunde de slet ikke har styr og nej ingen af disse hunde har stamtavle (ja, jeg spør) og de færreste af dem kommer fra Danmark. Og hvis de kommer fra danmark så er det hentet i en tilfældig stald, lade, baggård solgt af personer der ikke vidste blot en smule om hunde og bare skulle have penge i kassen...
Så hvad med at gøre noget ved den måde folk opdrætter hunde på istedet??? Det er ikke de fornuftige ejere og deres hunde med tavle der terroriserer i gadebilledet så hvorfor straffe dem der gør deres arbejde ordentligt??
okt 2007
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
For mig lugter det også alt for meget af at DKK´s udsendte til udvalget har haft en finger med i det spil! Der er jo hele tiden råbt at det skulle ske så hurtigt som muligt, så ja, hvorfor ikke 1 Maj...
Værst kommer det dog til på sigt at ramme DTK, vi er 2. største race i klubben og ligger rigtig mange penge i udstillings indtægter.. Så det vil de også komme til at mærke kraftig på deres udstilling i forbindelse med WDS, bugeter er jo lagt og der er de indtægter medregnet..
Trist trist udvikling og man kunne ønske at DKK havde kæmpet vores sag noget mere, racen har i andre lande også været i stormvejr men med fuld opbakning fra deres kennelklubber der er gået ind i sagen med kampgejst og advokater er det ikke gået dem som det går os nu...
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
de muskelhunde vi ser på udstillingerne er ikke dem vi møder på gaden. og jeg syntes også vores medudstillere udviser stort hensyn og respekterer at jeg som småhundeejer måske ikke lige ønsker den store kontakt.
jeg hælder mig også til elementer at den franske lovgivning. bla at alt uden en tavle skal neutraliseres.
jeg syntes det er drøn ærgeligt at vi nu står overfor at kunne få lavet en rigtig god og solid lovgivning - men i stedet for lader man sig påvirke af frygt og fordomme.
min drømmelovgivning ser således ud.
alle under 21 må ikke eje, drive opdræt osv med listehunde.
folk med en straffe attest må ikke eje osv listehunde
der må ikke blandes racer af listehunde med andre racer.
der må ikke opdrættes listehunde uden tavle
man skal have gennemgået et kørekort til hunde for at må have disse racer
alle listehunde skal mentaltestes inden de er fyldt 12 mdr. dumper de denne får de påbud om at bære mundkurv og skal gennemgå testen igen inden for 3 mdr. dumpes denne kommer de ikke af testområdet. beståes testen skal hunden efterfølgende testes hvert år eller hvert andet år
alle listehunde skal være i godkendt snor og halsbånd uden for ejers private område.
optræder listehunde aggrasivt uden for ejers private område, vil hunden blive aflivet.
overtrædes de overnævnte punkter idømmes ejer 20.000 kr i bøde. ved anden overtrædelse mister de retten til at eje disse hunde.
grunde til mine ønsker er at disse krav allerede nu på mange områder bliver overholdt af de folk som har disse racer i kennelklubben, og det giver dem som virkelig vil racerne en mulighed for at fortsætte deres gode arbejde.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jan 2006
Spørgsmålet om økonomi vil jo også have betydning efter verdensudstillingen, og for DTK som Rikke er inde på så hvis det er økonomi der har førsteprioritet så skulle DKK og DTK jo kæmpe for ikke at miste indtægter også i fremtiden efter verdensudstillingen... (hvis det er drivkraften?)
En klub er ikke stærkere end dens medlemmer gør den, og det kunne da være spændende, at høre hvad jeres specialklub har gjort for at bidrage med indput til debatten, og hvad i som medlemmer har gjort... (jeg sprøger fordi jeg ikke ved det og ikke for at provokere...)
apr 2005
Ja de står ikke ligefrem på min aftenbøn lige nu...
Trine
det gør DKK jo i bund og grund også, idet de helst så at der kom restriktioner og ikke et forbud, dvs de syntes det er ok vores hunde kommer ind på udstilling, men så snart vi har forladt udstillingen skal de have en mundkurv påføres en lille snor og så direkte hjem i de fort de ønsker vi skal bygge rundt om vores hjem... Så uhada, de kæmper skam for deres indtægter, de glemmer bare at tage vores hundes velfærd med i det køb... !!
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Husk nu at det er en betænkning - ikke engang et lovforslag....
Slå nu koldt vand i blodet.....
apr 2005
udover det er de ikke bleg for at vise deres sympati, hvilket de viste som flere andre medlemmer med andre racer, i Ålborg med en stille protest, derimod stod Jørgen Hindsø uden for ringen og så mere end stram ud i masken! Vibeke Sørensen(formanden) har også mere end en gang offentligt opfordret deres medlemmer til at give os deres opbakning... Det har man ligefrem heller ikke hørt fra DKK...
apr 2005
uanset hvad, om det "kun" er en betænkning eller ej, så kommer der stramninger der væsentlig forringer vores hundes velfærd i det daglige, så det sg svært at slå noget som helst koldt vand i blodet!
Især når der kunne laves stramninger der ville virke bedre end det der er på bordet nu, som ikke ville røre en hunds velfærd syndeligt..
jan 2006
Hvordan vil man forhindre, at hunde går grasat indenfor de racer...og hvordan vil man sikre at det ikke er tavlehunde?
Jeg har fuld forståelse for at det ikke er vejen frem med et forbud, men jeg er også af den opfattelse, at noget må gøres, mn kunne altså godt tænke mig at høre nogle af de konkrete forslag som jeres klub har arbejdet for og indsendt til DKK....
apr 2005
Der er gjort så meget at du simpelthen selv må gå ind og læse om det:) Det kan jeg ikke sidde og opridse på få min.(skal træne mine hunde) der er indstillet flere løsningsmodeller, samt dokumentationer fra div andre lande omkring forbud.
Tingene er indsendt til folketinget, der har været dialoger og hvad ved jeg.. De har fået sider op og sider ned.. Og der arbejdes stadig..
Men kort.
Er der bla kontrol med avlen
snorpåbud i offentligt forum
Opfordring til aldersgrænse..
udover det har medlemmer selv været i dialog med politikkerne, Brian Mikkelsen skal jeg hilse og sige ikke er den klogeste at være i dialog med, man spørger i vest han svarer i øst... Måtte sågar fortælle manden at det rent faktisk i meget langt tid har været ulovligt at kupere dansk fødte hunde, den lov havde han åbenbart lige glippet... Og aligevel laver han en ny lov der kun ramte udstillingshunde, men alle andre kan stadig hente sig en kuperet hund, viser lidt om at de ikke tænker alt helt igennem..
jan 2006
Jeg synes måske at man skullestramme op på det at have hund i al almindelighed, og et påbud om mundkurv må så gælde for alle hunde der færdes i offentligt forum.
Tak for svar, men ville da blive glad for nogle link... please
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Der kan jo faktisk allerede være en del som har tilmeldt deres måske kommende ulovlige hunde til WDS og det ville da være ærgeligt at man blev nød til at afvise dem igen fordi et evt. forbud kom før WDS.
Og det er jo almindelig kendt at DKK IKKE er for et forbud af disse typer hunde.
Selvfølgelig vil DKK miste en pæn indtægt hvis forbuddet kommer før WDS, men tror ikke det er den primære grund til at datoen er sat efter.
apr 2005
http://updates.bull-image-gruppen.dk/
Alt er ikke på, da der lige nu arbejdes på ting i kulissen og selvf. der de bestræber sig frem for hjemmesiden..... BIG gruppen har ligeledes bestræbt sig på at komme med et "modspil" hver gang nogle har haft noget at sige om alt dette.. Der har bla. været hentet en ekspert på Staffen hjem fra England til et møde i DKK..
Og mundkurv bliver jeg aldrig enig i, da det hindrer rigtig mange af de ting vi og vores hunde finder stor glæde i dagligdagen...
Og nu må jeg altså smutte, de hunde træner ikke sig selv:)
jan 2006
/ Trine
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Jeg ser desværre forbudet som uundgåeligt, da det er regeringen der bestemmer i den sidste ende. Men jeg synes, som jeg skrev, at det er synd for de mennesker der udstiller og som vi oplever som seriøse omkring deres avl. Det er "de få, der ødelægger det for de andre" og hvordan kan vi komme til stadig at opleve racerne på udstillinger, hvis de bliver forbudte. Jeg fatter så heller ikke, at udenlandske hunde kan blive forbudt at udstille i Danmark.
jan 2006
Du er sgu da også altid så skarp grrrrr....
apr 2005
Ja, han er ikke nem, men man kan i det mindste prøve:) Der er jo også alle de gange Vibeke Knudsen har repræsenteret DKK i diverse medier, der har hun ikke én gang udtrykt nogen opbakning til de danske opdrættere, og udvist en stor foragt for vores race! Så ja min tiltro til DKK´s opbakning og handle ud over andet end det er til gavn for dem selv, er meget lille lige pt.... Men gør da intet at de pludselig gør min tvivl til skamme, det ville kun glæde mig...
maj 2006
apr 2005
Men tror du de udstillere overhovedet er interesseret i at komme til et land, hvor deres hunde skal bære en mundkurv, og en udstilling går ind under offentligt så vidt jeg har forstået, så den skulle også have den på inde på udstillingen med undtagelse i ringen.... Næhh, så tror jeg nok bare de springer DK over
Skal hilse og sige det bestemt IKKE er sjovt at opleve sine hunde med mundkurv på, og det er altså ikke bare at proppe den på dem, kræver en del træning og stadig er det bare ikke noget de er glade for... Og jeg har i den tid jeg har trænet med dem, følt at jeg laver et overgreb på dem!
Og endnu en ting, sjovt nok har vi aldrig problemer med folk og vores hunde, og mærker stort set heller ikke nogle blikke, men de gange de har haft mundkurven på, er selv trafikanter farlige, da de bremser ned for at se de monstere der går der ved vejen..
Og ingen tvivl om at de er mere oppe i felt, går meget i forsvars position,stiv og stresset da de jo er hæmmet og det er de fuldt ud over klar over..
Intet menneske der går ind for en hunds velfærd kan gå ind for en mundkurv!
okt 2007
maj 2006
Men jeg synes det er en falliterklæring at disse racer så aldrig mere kan udstilles i Danmark, og det synes jeg DKK bør arbejde for at de kan "uden mundkurv", for ellers tror jeg hurtigt at Danmark får prædikatet "Forbudt område". Til hvilken glæde og hvem vil det glæde?
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Hvordan fungerer det i praksis?
Med udstillinger og til hverdag?
mar 2007
Side 61
(link fjernet)
mar 2007
Så kender jeg nogle andre, der måtte gå ind og købe en mundkurv da de skulle gå fra bilen og til hallen -
jan 2006
Jeg vil så lige spørge hvor stor en del disse racer udgører i DKK regi - for DKK skal som bekendt repræsenterer ALLE medlemmer og ikke kun en gruppe af medlemmer.
Der er rigtig mange som er utrygge ved disse typer hunde og så må man handle ud fra det. Men jeg synes også man skal stoppe hysteriet når en hund bider - det sker hver dag uden den store mediedækning.
mar 2007
Et slag på tasken med registrerede amstaff i DKK - det er ikke oppe på 1000 - måske nærmere 600, men det er bare et gæt.
Naturligvis skal de handle - det manglede da bare. Der findes jo bare så mange racer som også har potentiale til at blive ligeså farlige, som andre af de racer der er kommet på den liste -
jan 2006
DKK udstillinger og "ulovlige hunde"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside