Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp. Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp.
Jeg har lidt svært ved hvordan jeg skal reagere eller håndtere dette problem, håber i kan komme med jeres erfaringer eller gode råd?
Når jeg er ude med min chihuahua Chica, og der kommer mennesker passerende forbi os, gør hun helt enormt. Det er som om hun er nervøs eller bare ufattelig meget vagthund over for mig? Min veninde siger at hun ikke gør det når hun passer hende, det er kun når jeg er der. Jeg prøver at holde hende i kort snor og logge med godbidder når der kommer nogle, men syntes ikke det virker. Nu er jeg begyndt at skælde hende ud, altså sige NEJ til hende og hive hende hen til mig, men bryder mig ikke om det, da jeg ikke tror på at dette er løsningen?
Jeg gik til hvalpe træning med hende, men vi fik ikke så meget ud af det, da hun ikke ville deltage med alle de andre, vi lærte kun øvelser vi kunne øve på hjemme.
Hun har aldrig brudt sig om fremmede, hun vil først hilse på folk når hun har været sammen med dem lidt tid. Men når hun først lærer folk af kende kan hun hænge på dem, og være deres bedste ven.
Hun er en utrolig kærlig hund, elsker at putte og nusse. Er bare bange for at hun er en nervøs hund, som trænger til hjælp?
Håber i kan hjælpe lidt?? og Tak.
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
Det hjalp i hvertfal med min hund, men det var ikke alle han gøede af....
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Da du i forvejen forventer denne reaktion er det meget sandsynligt, at du ubevidst bliver lidt anspændt, hvilket yderligere påvirker hende.
Din venionde har ikke den samme forventning til adfærden, og er sikkert mere afslappet, når hunj går med hunden.
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 120
Ja det lyder meget rigtigt det du skriver. Jeg skal passe på de signaler jeg sender.
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 120
Tak for rådet, Min kæreste og jeg har overvejdet at kontakte en. Men bor i Kbh, så må finde en anden. Ellers tak for rådet:0)
Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside