Hundeadfærd

Hundeadfærd

Medlemmer: 192
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp. Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp.

Jeg har lidt svært ved hvordan jeg skal reagere eller håndtere dette problem, håber i kan komme med jeres erfaringer eller gode råd?

Når jeg er ude med min chihuahua Chica, og der kommer mennesker passerende forbi os, gør hun helt enormt. Det er som om hun er nervøs eller bare ufattelig meget vagthund over for mig? Min veninde siger at hun ikke gør det når hun passer hende, det er kun når jeg er der. Jeg prøver at holde hende i kort snor og logge med godbidder når der kommer nogle, men syntes ikke det virker. Nu er jeg begyndt at skælde hende ud, altså sige NEJ til hende og hive hende hen til mig, men bryder mig ikke om det, da jeg ikke tror på at dette er løsningen?

Jeg gik til hvalpe træning med hende, men vi fik ikke så meget ud af det, da hun ikke ville deltage med alle de andre, vi lærte kun øvelser vi kunne øve på hjemme.

Hun har aldrig brudt sig om fremmede, hun vil først hilse på folk når hun har været sammen med dem lidt tid. Men når hun først lærer folk af kende kan hun hænge på dem, og være deres bedste ven.

Hun er en utrolig kærlig hund, elsker at putte og nusse. Er bare bange for at hun er en nervøs hund, som trænger til hjælp?

Håber i kan hjælpe lidt?? og Tak.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp.
  • #1   20. jan 2010 Jeg tror hun passer på dig, ved at "jage" de forbipasserende væk.... Men hvad man kan gøre ved jeg ikke. Jeg ville foreslå den med godbidderne og at "lokke" hende til at "glemme" de forbipasserende ved at tange hele hendes opmærksomhed og på den måde vise hende at det er ok, at folk går forbi...

Det hjalp i hvertfal med min hund, men det var ikke alle han gøede af....

• #2   25. jan 2010 Det lyder som om, at din hund er usikker og bange for de fremmede mennersker. Når hun gøer, advarer hun både dig mod truslen samt meddeler dig hendes vurdering af situationen.
    Da du i forvejen forventer denne reaktion er det meget sandsynligt, at du ubevidst bliver lidt anspændt, hvilket yderligere påvirker hende.

Din venionde har ikke den samme forventning til adfærden, og er sikkert mere afslappet, når hunj går med hunden.

• #3   25. jan 2010 Charitina C:
    Ja det lyder meget rigtigt det du skriver. Jeg skal passe på de signaler jeg sender.

• #4   26. jan 2010 Karina:
    Tak for rådet, Min kæreste og jeg har overvejdet at kontakte en. Men bor i Kbh, så må finde en anden. Ellers tak for rådet:0)

Kommentér på:
Gøen af fremmede Mennesker. Hjælp.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce