Gøen, HJÆLP! Gøen, HJÆLP!
Vores hund Nova er begyndt at gø af børn vi er i samme rum med, tilmed også fremmede når jeg går tur med hende..
Jeg ved ikke hvordan vi skal afhjælpe det ?? Nogle forslag/erfaringer ..
På forhånd tak
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 74
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
Tror måske også at det kunne være det der er med din hund.
Jeg gør det at når han begynder at hidse sig om stiller jeg mig imellem ham og det han synes virker truende og holder ham bag mig indtil han så slapper af også roser jeg ham det vasr det vi gjore i starten nu gør jeg det at hvis der kommer en eller noget som han hidser sig op over stiller jeg mig igen mellem ham og det han synes er truende men stopper ikke op går bare vidre og når han så slapper af roser ham
Har virket rigtigt godt
Men vi faster fåreslog også at når der kom noget de så som truende så satte man sig ned sammen med hunden og fodrede hunden med godbider så de ikke når at hidse sig op men kan se at det de synes er truende ikke gør noget
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Hvis det er fordi ungerne løber rundt og er larmende, må du få dem til at dæmpe sig.
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 6 Emner: 14 Svar: 229
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 74
de børn hun er sammen med, synes jeg ikke at jeg kender nok til at kunne bede om det .. Jeg er bange for at hun snapper ud efter dem.. Det er en rigtig kedelig situation
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Børn og små hunde kan være et meget problematisk emne, men du må vise din hund at du beskytter den i de stressede situationer uanset hvor lidt du synes du kender børnene.
Træn evt med udvalgte rolige børn et ad gangen, hvor de giver hunden godbidder og rolig leg....når hunden virker tryg og tilpas ved det kan du udvide antallet af børn.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Hvis du vil begynde at træne med klikker med din hund, så sæt dig ordenligt ind i hvordan man gør. Det er et rigtigt godt redskab at bruge- hvis man ellers gør det korrekt ( man bruger bestemt ikke klikkeren til at få kontakt med hunden. Klik er = du er dygtig..........her er belønningen )
apr 2007
nej for at den ikke skal gø
apr 2007
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Igang med træningen.
Gøen, HJÆLP!