506 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjælp , gøen.. Hjælp , gøen..

Hej HG'er smiley

Jeg har et stort problem, vores hund gør helt vildt, og vi kan overhovedet ikke få ham til at stoppe.. Det er vildt irriterende, har prøvet så meget at sidde ved siden af ham og give ham godbidder og rose ham når han holdt op, men han er ligeglad med det.. smiley

og han gør af ALT bare der er et blad der blæser rundt kan han gø af det i 5 minutter .. smiley

Hvad skal vi lige gøre??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp , gøen..
  • #1   27. dec 2007 I skal ikke gi ham opmærksomhed, lad som igenting måske det kunne hjælpe. Nu har jeg godt ikke hunde som gøer meget smiley

• #2   27. dec 2007 Har vi også prøvet og han bliver bare ved .. og når der er gået 20 minutter gøer han stadig og så kan jeg ikk lade være med at råbe og skrige af ham,

• #4   27. dec 2007 Han er 8 måneder smiley

• #5   27. dec 2007 Ok... jeg ville nu prøve det igen så.. For nu har i lært jeres hund at det kan lykkes ham at få opmærksomhed også selvom at det er negativt opmærksomhed han får af jer :)...

Eller også skulle i prøve at hver gang han begynder ta 2 grydelå slå dem sammen og i det han stopper og bliver måske lidt bange og i det han kikker på jer så sig : det var dygtigt ikke noget med at nusse ham kun de ord

• #6   27. dec 2007 Hmm ja men det er også svært for de folk der går forbi ham når han gør de tager normelt kontakt til ham og det kan man ikk rigtigt gøre noget ved :S

Men vil da prøve med grydelåg, håber det vil virke. Han plejer bare at være ligeglad med lyde . ih ar prøvet med et båthorn, han holdte mund ed første trut men efter han havde vænnet sig til den høje lyd så var han ligeglad.

• #8   27. dec 2007 Rikke: så må du jo pænt sige til de folk at de ikke skal tage kontakten til ham inden han holder mund ellers må du jo gå vider....

• #9   27. dec 2007 problemet med gøen er at det er selvforstærkende - det vil sige at hunden får noget ud af det at gø - det er en belønning i sigselv for hunden, så det er faktisk noget af det der er rigtig svært t fravende hunden igen

• #10   27. dec 2007 Ja men det er jo også et problem når han bare er ude i haven, kan jo ikk rende ud hver gang der går mennesker forbi og sige de ikke må snakke med ham, der går MANGE forbi, det er heller ikk et problem når vi er ude og gå tur ..

• #12   27. dec 2007 ja han gør bare videre indenfor, og det er så træls, han har ikk gjort det før det begyndte bare lige pludselig for cirka 1 måned siden .. smiley

• #13   27. dec 2007 Rikke L

det gjorde Titan også indtil her for 3 uger siden, jeg har arbejdet med at lære ham at halse . det vil sige at gø på komando, jeg har lært ham at han skal gø når jeg siger halse og stoppe nå jeg siger stop, nu når han gør af et eller andet siger jeg stop, så stopper han, det kan anbefales at træne halse

• #14   27. dec 2007 Gø-problemer findes der mange råd til. Nogen bedre end andre.

Et af dem går ud på at få hunden til niget andet når den gør, og det virkede her (dog var det ikke et KÆMPE-problem, så ved ikke hvor stor effekten er ved "slemme" gø-problemer)
    Hvergang Møffe gøede, så fik jeg hende til at sitte/dække (eller en anden kommando hunden kender rigtig godt, og adlyder uden problemer). Og s self masser af ros/guffer når den gør det.
    -på den måde afleder man uden at fokuserer på NEJ/STOP eller anden råben for at få ro

Mange har succes med at lære hunden at gø på kommando, og så indlære en stop-kommando osse -på den måde kan hunden jo stoppes i sin gøen.

Kommentér på:
Hjælp , gøen..

Annonce