{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Ved brugt køb ? {{forumTopicSubject}}

Vi sad og snakkede indkøb af brugt udstyr.

Hvordan er man egentlig stillet, hvis den man køber af, melder tingene stjålet efter man har købt det og man har originalkvit.

Kan man så hvis man et år efter indlevere til rep. blive tvunget til at aflevere objektivet, da det måske så kan betragtes som en hælervare.

Nogen der kender reglerne omkring dette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved brugt køb ?
  • #1   20. jan 2010 Uhh det ved jeg faktisk ikke Rene, men godt spørgsmål.. Jeg fik en håndskrevet kvittering på at jeg havde købt mit kamera.

• #2   20. jan 2010 Nå jeg køber sådane ting bede jeg altid om en håndskrevet kvit også selv om der er org. kvit.
    men det du spørg om det er endelig et godt spørgsmål

• #3   20. jan 2010 Hvis du har en kvittering for købet og beløbet ellers er svarende med en reel pris bør du ikke fryge noget . Men man skal aldrig købe noget uden kvittering .

• #4   20. jan 2010 Selvom beløbet på varen er iorden og man modtager kvit., og varen efterfølg. viser sig at være stjålet, så skal man jo aflevere den, men man bliver ikke dømt for hæleri, hvis købet er gjort i god tro.

Man kan ringe og tjekke om en vare er stjålet.

Det er mere hvis sælger efterflg. melder den stjålet, hvordan står man så ?

Det ville være skide surt at skulle aflevere noget og smide mange penge ud af vinduet

• #5   20. jan 2010 jeg vil tror at det er dig der har bevis byrden og er ikke sikker på en org kvit vil hjælpe da den kan være stjålet sammen med varen hvis det nu var et rigtigt tyveri.
    Men kan kun anbefale at man få en håndskrevet/computer skrev seddel med sælger ops og underskrift på ting som eletroknik, cykler og lignene
    Det behøves ikke at være en helt roman bare at x sælger produktet til x antal kroner

• #6   20. jan 2010 En håndskrevet kvit. "holder" ikke hvis udstyret er stjålet.

Kommentér på:
Ved brugt køb ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce