Dilemma {{forumTopicSubject}}
hej'sa folkens..
jeg er den stolte ejer af to lækre schæferhunde en tæve på 5 år og en han på 1 år...
jeg har dog et problem med min tæve, hun er meget dominerende over for min unghund.. hun er virkelig styk vi kan ikke lukke dem ud uden hun giver ham en røvfuld hver gang..
Dette er et stort problem da jeg kan mærke det på min unghund når vi træner han tør ikke noget og kommer ikke med lyd når vi laver gruppe c..
jeg har prøvet meget for at få hende til at stoppe men intet ser ud til at virke.. desværre..
hvad gør jeg...?
har overvejet at aflive min tæve men syntes hun er for god at aflive
så har jeg tænkt at prove at finde en ny familie til hende men kan man godt det med en hund på 5 år..
nogle som har et godt råd eller..?
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Hvis det er tilfældet, ville jeg prøve at sætte nogle skrappe regler op for hende om at hvis hun skal rende frit udenfor skal hun opføre dig pænt, og hun skal måske ikke lukkes ud samtidig med hanhunden, men måske et par min senere hvis det bare er i haven. Og når du så lukker hende ud er det i snoren og du afslutter lufte turen straks tæven ikke kan opføre sig pænt.
Nu kender jeg jo ikke din tæve, men du skal også være opmærksom på om hun evt har dårlig ryg, der giver smerter når hun render rundt og det gør hende gnaven. En massør kan hjælpe dig med at finde ud af det.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 6 Emner: 24 Svar: 72
problemet er at min hanhund er begyndt at krybe og hun er ved at ødelægge ham psykisk...
jeg har været efter hende når jeg lukker dem ud jeg har lukket ham ud først og hende bagefter og lige lidt hjælper det...
de går ikke sammen når vi ikke er hjemme der er hun inde og han er i hundegården for han har meget energi og kommer til at tygge lidt i ting når vi ikke er hjemme...
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 6
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 308
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 67
Vores tæve på 5 år er også rigtig god til at fortælle vores hanhund på 6 md hvem der bestemmer.
Heldigvis er det blevet meget bedre, vores er også adskildt når vi ikke er hjemme.
Træner du stadig med din tæve ??? for jeg kan mærke hvis jeg har givet Kenzo lidt for meget opmærksomhed, så skal han lige have et fur af Julle når vi kommer hjem... men hvis jeg træner dem lige meget så er der også bedre balance herhjemme.
Håber du finder en løsning som er god for jer alle sammen.. : )
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 6 Emner: 24 Svar: 72
jeg træner med dem begge de er altid med begge to når jeg køre til træningspladsen...
her hjemme bliver de behandlet ens når vi er hjemme...
min tæve bliver så småt værre ved min han og han er ikke dominerende på nogle måde for det tør han ikke...
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Tl min store overraskelse så fløj den unge tæve i hovedet på hvalpen da jeg kom hjem med ham. Men heldigvis er det blevet minder og mindre for hver dag. Den anden tæve tillader til gengæld at han gør alt hvad der passer ham.
Som jeg nu oplever det er det et lille problem, når hundene har været adskilte og skal forenes igen. Eks. er min hvalp med på job hver aften. Og når vi kommer hjem så knurre den unge lige så vildt af hvalpen som første gang hun så ham.
Når alle 3 går sammen så er der ikke noget problem.
Jeg vil da ikke håbe det udvikler sig som du beskriver.
Dilemma
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside