1.260 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dilemma Dilemma

hej håber i kan hjælpe med et råd.

Sagen er den at min papfar døde for 3 uger siden, meget pludselig af hjertestop. Nu stå min mor alene med en unghund. Hun har mega dårlig samvittighed over den kommer til at være meget alene. Lige nu arbejder hun kun halv tid, men det kan hun ikke blive ved med. Hun skal desuden sælge huset, og skal flytte i lejlighed/lejebolig.
Hun har derfor besluttede at hun vil forsøge at omplacere, han er en lab/schæfer på 14 måneder.

Mit dilemma ligger i at jeg rigtig gerne vil hjælpe min mor, og overvejer at tage hunden i min varetægt.
Men det var bare ikke lige den hund jeg inderst inde ønsker mig som hund nr. 2. Og det er også mere besværlig at få passet to store hunde hvis vi skal noget. Han er en skøn hund, men kræver en del rotræning. Han bliver lidt vild når der er andre hunde, og leger vild. Men en kælen og dejlig hund.

Hvad ville i gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma
  • #2   24. jun 2015 Min mening er at du skal KUN tage den hund til dig hvis det virkelig er det du vil. Ikke bare fordi du vil hjælpe din mor.

• #4   25. jun 2015 Omplacere, hvis ikke det er din ønskehund. Det er mange år at skulle leve med en hund, der ikke er det optimale match. Ja, man kan få det til at fungere, men fortjener hunden ikke at få et hjem, hvor den er ønskehunden ?

• #5   25. jun 2015 Synes helt klart du skal hjælpe hende med at finde et godt hjem til hunden, det er den bedst tjent med. Den skal hen til nogen der ønsker den og kan opfylde alle dens behov for aktivering.

• #8   25. jun 2015 Man skal ikke tage en hund hvis ikke man rent faktisk vil den. Og det lyder jo ikke til at være tilfældet for dig.

EN mulighed kunne self være at du tog den ind, indtil et godt hjem er fundet -på den måde slipper din mor for dårlig samvittighed, og der er ordentlig tid til at finde et egnet hjem.
    Men at overtage den permanent, synes jeg ikke lyder som en god plan, når ikke det er en hund du rent faktisk er interesseret i at have

• #10   25. jun 2015 tak for alle jeres svar.
    han kommer aldrig på et internat, det vil min mor ikke have.
    jeg vil tilbyde min mor at jeg har ham her, indtil vi finder et nyt hjem til ham.
    det er ikke sikkert hun vil takke ja til mit tilbud, men jeg vil tilbyde hende det.
    jeg håber vi sammen kan finde et nyt hjem til ham. for han er sku en dejlig og kærlig hund.

• #11   16. jul 2015 jeg vil takke jer alle for jeres svar. Min mors hund har fået nyt hjem og har boet der i en uge nu.
    Og han har det SKØNT. han er faldet til og leger godt med der anden hund.

• #13   16. jul 2015 Dejligt at I fandt en god løsning for jer alle smiley

• #14   16. jul 2015 tak isabella, min mor har det fint efter omstændighederne. hun har på under 2 måneder mistet sin mand, afleveret sin hund til nyt hjem og solgt huset. Så der sker meget for hende i øjeblikket. Jeg snakker med hende hver dag, da vi bor langt fra hinanden. Nu skal vi være sammen på tirsdag og det glæder jeg mig til.

• #16   16. jul 2015 Birgitta: nej som jeg regnede med, ville min mor have ham hos hende det sidste stykke tid. og hun var selv nede og aflevere ham hos de nye ejer, efter de havde testet hundene på et neutral område.
    jeg fik et billede af ham her fra morgen af, hvor han ligger og putter med den ene ejer og den anden hund de har.

• #18   16. jul 2015 Jeg håber det er okay med den nye ejer.

profilbillede
Kommentér på:
Dilemma

Annonce