{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Marie N
Marie N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Dilemma !! {{forumTopicSubject}}

Kære alle.. Vil rigtig gerne høre jeres mening! Vi har lige måtte aflive vores højt elskede ung hund på knap 2 år - grundet sygdom. Vi var helt knuste. Min mand går på jagt og mangler derfor sin jagthund og jeg min trofaste ven. Grunden til vi ikke bare anskaffet os en ny hund er at jeg har termin om knap 3 mdr. Jeg går hjemme og savner så meget en hund. Mit spørgsmål et derfor: hvor meget kan man nå at lære en ny hund at kende på 3 mdr og er det for risikabelt så tæt på termin? Vi ønsker os en Formel 1 eller ft springer spaniel. Hvad er jeres holdning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma !!
  • #2   7. apr 2015 Det er svært at rådgive omkring, da vi mennesker og hunde er forskellige.... Er det dit første barn? I givet fald synes jeg du skal vente med hund indtil barnet har nået en alder så i kan magte både barn og hvalp.

Mange bliver overrasket over hvor meget tid et barn tager, derfor ser man også tit omplaceringsannoncer på unghunde/ hunde efter par har fået børn, da tiden ofte ikke er til begge dele for nogle. Men som sagt er man forskellige og nogle kan sagtens magte opgaven.
    Jeg ville nødig have stået både med nyfødt og hvalp på 3 mdr, særlig af de racer du nævner, da de har et højt aktivitetsniveau smiley

Held og lykke med familieforøgelsen smiley

• #3   7. apr 2015 Vi og hundene er jo forskellige.

Jeg fik hvalp, da jeg var i 7. måned. Det skulle bare være sådan. Det var en lab/golden. Jeg tænkte ikke over det store arbejde, jeg havde kastet mig ud i.

Jeg gik til træning lørdag formiddag og imens sov min datter i barnevognen. Den store datter passede min mor imens.

Vi gik lange ture med barnevognen, det sku vi jo alligevel. Og han var en dejlig hund og ungernes bedste ven i de 10 år han levede.

Hvis du mener du kan rumme det hele, så gør det. Er du i tvivl, så lad være...

• #4   7. apr 2015 Helt enig med pletpølsen
    Vi er alle forskellige, men det er hårdt, så ved tvivl vent

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
    #7   8. apr 2015 Nogle gange er der jægere der skal af med deres hunde. Så hvis det er hvalpetid du er nervøs for, kunne i overveje en omplaceringshund. Ellers prøv Dansk Jagthunde Register (djr.dk) der tænker jeg også man kan komme til at tale med kompetente fagfolk.

• #9   8. apr 2015 Hvis manden står for hunden kan jeg ikke se problemet

• #10   8. apr 2015 Nogen kan overskue det - mange kan ikke.
    Jeg har haft baby og hvalpekuld to gange oveni hinanden. Det passer mig fint smiley
    Men ikke alle prioriterer hundene ligeså højt - det ses tydeligt på antallet af omplaceringer af hunde ved nybagte forældre.

• Marie N
    Marie N Tilmeldt:
    apr 2015

#11   8. apr 2015 Tak for jeres input - havde jo allerede forstillet mig en barsel med mange barnevognsture med hunden. Vi havde jo hund i forvejen, som krævede meget arbejde, da den var ret energisk og kun 1,5 år da den blev syg. Men hendes sind kendte vi, kan vi lære en ny hunds sind at kende på 3 mdr? Og ja det er vores første barn.

• #14   8. apr 2015 Min søster fik hund ved hendes første da hun var 7 mrd henne og den anden et år efter da hun havde født og nr 2 var omkring 2 mrd så hvis manden er indstillet på det så tænker jeg da det nok skal gå hvis det er jagt hund er det tænker jeg også ham der træner

• #17   8. apr 2015 Vi havde en hund på 3 og fik endnu en hvalp 5 måneder fik første barn, det gik fint, men er jo små hunde .....

Er man i tvivl om man kan overkomme det, så skal man vente...

Hvad med at lede efter en voksen hund?

• Marie N
    Marie N Tilmeldt:
    apr 2015

#18   8. apr 2015 Tak for de gode svar - nu har vi lidt at diskutere herhjemme. Alle hunde har deres egen personlighed ligesom mennesker og man ved hvad de reagere på. Jeg tænker også det ville være dejligt st nå at fordybe sig i hundens særheder, inden den lille kommer og overskygger meget, man kan bedre læse sin hund, når der skal være plads til dem begge. Vores sidste hund var en omplacerings hund, som vi var lykkelig for, men ville mu alligevel gerne have noget mere indflydelse fra start med opdragelse. Men igen tak for jeres input!!

• #19   8. apr 2015 Hund og barn er bestemt ikke umuligt. Men vil lige påpege at hunden er ca. 1½ når barnet er 1 år og begge parter kan være "ret spændende" på det tidspunkt.

• Marie N
    Marie N Tilmeldt:
    apr 2015

#20   8. apr 2015 Hvad tænker du på Sarah? Vores hund blev knap 2 år og hun var da ikke særlig på nogen måde da hun var 1,5år? Hun var fræk da hun var et halvt år gammel

• Marie N
    Marie N Tilmeldt:
    apr 2015

#22   8. apr 2015 Godt argument ! Vi kigger på en engelsk springer spaniel, som når at blive et halvt år inden baby ankomst.

Kommentér på:
Dilemma !!

Annonce