{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Endelig god seng til store hunde...... {{forumTopicSubject}}

Vi havde problemer med at finde en hundeseng der var stor og god nok til vores gamle Grand Danois.
Jeg ville gerne ha´noget der aflastede hans led/knogler, altså noget der var tykt nok og som ikke blev trykket fladt og kunne støtte ordentligt til sådan en tung hund.
Og samtidigt noger det var stort nok til at han kunne ligge strukket helt ud.
Så han endte med at ha´en skumgummi madres med en dyne og et tæppe på og tre puder op mod væggen. Men lidt noget bøvl at holde rent, vi vaskede og vaskede og støvsugede. (o:

Nu har jeg fundet den seng min næste GD skal ha´og jeg vil også ha´købt en til min Mastiff (DDB), når jeg får råd.

Prisen er nemlig lidt vild, men mener det er vigtigt at store og tunge hunde har noget ordentligt at ligge på, hvis de skal kunne holde i mange år uden for mange gener mht. Led og Knogler.

Sengen/madessen hedder ErgoPur og er lavet i trykaflastende viskoelastik polyuretan (Pur).
Matrialet fjedre ikke ved trykpåvirkning, men reagere formmæssigt på temperatur og vægtbelastning. Kroppen støttes og svage steder bliver ikke overbelastet.

Der er 7 størrelser og de to største er XXL 120 x 150 cm og den fås både 5 cm tyk og 7 cm tyk. Den tynde koster 2495 kr og den tykke 3150 kr.
Den fås i sort, mørkebrun lysebrun mørkegrå og beige. Betrækket er lidt ruskinsagtigt og virker nemt at holde rent.

Man kan også få den lavet i den størrelse man ønsker.

Det lyder måske som om at jeg sælger dem, men det gør jeg ikke, jeg er bare helt vild med dem. (o:
Firmat laver normalt specielle topmadresser mm. til mennesker.

Den fås hos dyrlægen i Rosengårdscenteret i Odense og ellers kontakt firmaet selv, de sælger dem også, men har dog ikke fået dem på deres hjemmeside endnu.

Ergopur ApS
Jyllandsvej 15 - 5400 Bogense
64811122

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig god seng til store hunde......
  • #2   20. dec 2009 Ja, det er svært at finde ting til de store kæmper, men den mastiff vi har nu er lidt mindre, men hun skal jo stadig ligge godt. (o:

Det gode ved denne seng er det specielle matriale, der aflaster knogler og led. De laver normalt topmadresser til mennesker bl.a. dårlig ryg mm.

Det lyder også godt med de store senge og dækner du har fundet. (o:

• #3   19. maj 2010 Hej...
    De findes billiger...
    På denne side kan du os få nogle til hunde med led og knogle problemer.kender ikke lige størelsen. men kig og se om det var noget.

http://www.bigbullies.dk

Kommentér på:
Endelig god seng til store hunde......

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce