{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han hunde :)
  • #1   27. nov 2009 Så vidt jeg har forstået, kan hanhundene godt være noget reserveret over for andre ukendte hanhunde.

    Min hanhund er generelt reserveret over for nye hunde. Han gider dem ikke rigtigt. Nogle hunde slår han bare klik med og kan lege med, men de fleste vælger han fra. Hvis der på træningspladsen kommer en anden hund for tæt på giver han gerne et brum for sig og måske et hak ud i luften, hvis den anden hund ikke respekterer "hans ønske". Han er absolut ikke en hund der gider at blive forstyrret i sit arbejde.

    Glæder mig til at høre hvad andre mener. Nu skriver jeg kun på vegne af de hanhunde jeg har set inden for racen, hvad jeg sådan generelt har læst og hvordan min egen hund er. Måske der er nogle med flere hanhunde og mere kendskab til racen, som kan svare mere præcist. smiley
    Så følger da lige med.


  • #2   27. nov 2009 Oden: Kan med de fleste, dog ikke hanhunde som mener at have større magt end han. Så brummer han, har aldrig bidt ud efter nogen. Eneste racer han ikke kan med er terrier. Oden er en "blød" hund, Utrolig nem at lære alt
    Shkhan: Han elsker alt og alle, utrolig positiv over for alle hunde. Shkhan er en hund med meget krudt i måsen, som elsker at arbejde.
    Holger: Han er Kongen, og sørger for ro og orden. Når min datters rottweiler skal passes her og han kommer med højt rejst hale, så bliver han duppet hårdt med næsen indtil han finder sin plads. Han er også den som går imellem, hvis der er optræk til ballade. Holger er utrolig glad for alt arbejde han kan lave, er altid på og klar. Elsker absolut ikke terrier.
    Jeg syntes faktisk at hanhundene jeg har er mere, skal vi sige pålidelige i deres måde at reagere på en min tæve er.


  • #3   27. nov 2009 Annette: Meget spændende læsning. smiley

  • #4   27. nov 2009 Min hanhund er også en blød en af slagsen, han kan med alt og alle, men han har bestemt sit vogter instinkt i behold, så i hjemmet er jeg ikke bange for ubudne gæster. Han er dog klart bedst uden snor, og er som Homer mere intresseret i træning end andre hunde på træningspladsen.

    På vores træningsplads er der 3 aussier, 2 tæver og en hanhund, og det er helt klart den ene af tæverne som er mest barsk, min umiddelbare erfaring er også at tæverne kan være nogle rigtige tæver (-;


  • #5   27. nov 2009 Hvad angår andre hanner, så kommer det for min yngste han, lidt an på hvordan den anden han ser ud, han bryder sig ikke om hunde der ser "mærkeligee" ud, fx. kæmpe pels kugler som old english sheepdog, hvor man hverken kan se hvad de er for eller bag, kan godt få et knur med på vejen når han ser dem, og så er han sådan set ligeglad med om det er en han eller tæve, men han kan sagtens arbejde i deres nærheder, når først han arbejder er han stortset ligeglad med alt andet omkring ham ;o)
    Han kan fint sammen med nogle hanner, hans aller bedste ven i hele verdenen er en hanhund, men der er også enklte andre hanner som han ikke bryder sig om.

    Min gamle han har generelt også været rimeligt nem at have med og gøre omkring andre hanner, de fremmede hanner han mindst har kunne lide og har kunne finde på at knurre af, har stortset altid været andre aussiehanner, men ellers har han sagtens kunne omgåes andre hanner uden problemer og uden at have nogen særlig interesse i dem.
    - Det har dog ændret sig nu på hans gamle dage (12½år), nu gider han bare ikke andre hanner, færdig bum ;o) - Der han dog aldrig været nogle problemer med mine to hanner sammen.

    Personligt er jeg mest til hanhunde, jeg syntes ofte at de er lidt nemmere at have med at gøre, de er lidt mere stabile -det de kan den ene dag kan de som regel også den anden dag, sådan syntes jeg ikke altid at det er med tæverne, de kan godt svinge lidt mere ;o)
    Og så er mine hanner også mindre larmende end de tæver jeg har haft, men om det bare er tilfældigt, det kan jeg ikke garantere :o)


  • #6   27. nov 2009 Spøjst at læse de forskellige indlæg smiley

    Jeg har nemlig altid mest været til tæver og har tænkt mig at få en tæve næste gang, men jeg blev sådan lidt nysgerrig på en hanhund... men jeg har altid været forbeholden fordi at man altid (har jeg haft indtryk af) skulle passe på med andre hanhunde, hvor du ikke har samme probelm med tæver.

    Jeg var bare nysgerrig på at høre hvor "slem" aussi hannen er med hensyn til andre hanhunde, eller om det måske bare er mig der har lidt en fordom smiley


  • #7   28. nov 2009 Aussien lider ikke specielt meget af egetkønsaggrasion, men selvfølgelig skal man være opmærksom på det, ligesom ved alle andre racer.

    - Og så er egetkønaggrassion jo altså noget der findes ved både hanner og tæver og tæver med egetkønsaggrasion er efter min erfaring ofte noget værre end hannerne, så man er bestemt ikke "sikret" bare fordi man har en tæve...

    Men som sagt, så er det genrelt ikke et stort problem hos aussien, hverken hos hanner eller tæver ;o)


  • #8   29. nov 2009 Jeg tænkte også på det da jeg skrev mit eget indslag - for hos min mor er det faktisk Alpha der er værst.
    Hun tåler stort set ikke synet af hverken den ene eller den anden hund, hun er dog blevet meget bedre med tiden og har lært at tolerere andre i nærheden.
    Men jeg synes nemlig bare at der er nogle racer der er værre end andre med hensyn til hanner.

    Men tusind tak for svar smiley


Kommentér på:
Han hunde :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce