{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til labrador-hvalp
  • #3   27. okt 2009 Hvad vil du vide og hvad hedder hunden

• #4   27. okt 2009 Team Hopla

Det skal være ren familiehund/gårdhund. Havde det været til mig selv havde det været noget andet smiley

• #5   27. okt 2009 Kennel flatrunner

Jeg vil gerne vide stambogsnummer, så jeg kan se hvalpens HD-indeks. Og egentlig bare tjekke at forældrene er fotograferede til det som sælger siger de er.
    Jeg har kun mor og fars navn:
    Mor: Schougaard's Loulou
    Far: Benjo's Black Boy

Det skulle være dual-hunde, men den der er tilbage er ikke så jagt-interesseret, hvilket jo passer fint til hans behov.

• #6   27. okt 2009 Benjo's Black Boy nr. 08624/2000
    Loulou nr. 20732/2004

Moderen har c i hofter, det kuld ville jeg holde mig langt væk fra og om det er dual hunde, vil jeg nok også sætte spørgsmål ved, da ingen af dem hverken har markprøve eller udstillingsresultater

• #7   27. okt 2009 så lige at faderen også har c status, løb løb løb, fy for pokker en parring

• #8   27. okt 2009 som iøvrigt er gentaget for 3. gang, øv øv øv

• #9   27. okt 2009 Så var det godt jeg fik hjælp til at tjekke det. Da jeg talte med sælger, sagde han at de havde B-hofter, ellers havde jeg da slet ikke gidet undersøge dem.

Øv også. Den koster også kun 5000, ellers havde jeg aldrig fået min bror med på at købe en med tavle.

Tusind tak for hjælpen.

• #10   27. okt 2009 Mor og fars indeks er henholdsvis 70 og 75!

• #11   27. okt 2009 velbekommen, og iøvrigt er 5.000 ikke ualmindeligt for labrador iøjeblikket, så du kan formentlig sagtens finde noget godt for nogenlunde den pris

• #12   27. okt 2009 Æv også, nu køber de sikkert en eller anden billig blanding i stedet smiley

• #13   27. okt 2009 Tror du? Har ledt, og de ligger alle over 6000. Og det var en kamp at få min bror op på 5000...

• #14   27. okt 2009 jeg bliver så gal at du ikke drømmer om det, det er en fuldkommen syg parring, der findes så meget avlsmateriale i labrador til alm. familiehunde, så skamavler man på 2 c hunde, jeg skammes på retrievernes vegne

• #15   27. okt 2009 prøv at kigge på www.netnatur.dk

• #16   27. okt 2009 Jeg må også indrømme jeg er noget skuffet. At folk ikke har mere selvjustits er mig ubegribeligt.

• #17   27. okt 2009 Det kuld er bestemt også et der frustrerer mig grænseløst.

At man kan avle så meget med hovedet under armen. Og så er det jo fløjtendes ligegyldigt at hvalpene kun koster 5000 kr, de burde på ingen måde have været født.

Priserne for labber ligger i dag et stykke højere end 5000 kr, i hvert fald hvis man vil have en hvalp med DKK-stambog fra en seriøs opdrætter.

Man kan sagtens finde labber med DJR-stambog til ca. 5000 kr, men så har man jo ingen mulighed for at checke afstamningen og ting som HD-indeks. Og hvis man ser på DJR's hvalpeliste er der jo også mange af avlshundene som ikke engang opfylder DKK's minimums krav (for DJR har jo ingen avlsrestriktioner).

Så du må kæmpe lidt med din bror og se om du kan få ham overbevist om at købsprisen jo kun er en ganske lille del af det som det koster at have hund og at det godt kan betale sig at give lidt mere for en hvalp af god afstamning smiley

• #18   27. okt 2009 Juelsgaard og Michelle

I kan tro jeg prøver smiley Det er bare svært når de mener en stamtavle kun er noget man skal bruge hvis man vil udstille.
    Jeg har ledt efter en voksen hund, evt. kryptorchid, men det er sørme ikke nemt.

• #19   27. okt 2009 2 C-hofter?? Hvor skulle folk skamme sig!!!!!!!! Som om der ikke er avlsmateriale nok at tage af, som oven i købet har sundheden iorden:-((

På med vanten og få ham overbevist om at han skal finde en ORDENTLIG hvalp fra et rigtig godt sted!!!

• #20   27. okt 2009 Louise - hvor er kuldet annonceret henne ?

Kunne godt tænke mig at lave lidt rav i gaden ;o)

• #21   27. okt 2009 Hvis de ikke er interesseret i at give så meget, var det måske en mulighed at give en hund fra et internat et nyt hjem.

• #22   28. okt 2009 Kennel Flatrunner
    Det er på dba.dk smiley

• #23   28. okt 2009 Jeg forsøger at finde en voksen med tavle, men det er skisme svært. Jeg har også kigget på berner sennen, det synes jeg vil passe bedre til dem. Men den er de garanteret ikke med på.

Internater har jeg også kigget på, for det ville da være helt ideelt.

• #24   28. okt 2009 Så er der skrevet til ham, jeg er spændt på om han fortsat lyver, for så ryger den videre til raceledelsen for labrador og DKK

Iøvrigt, jeg kan ikke se det her kuld på hundene inde på DKK, gad vist om han også lyver om stamtavlen ?

• #25   28. okt 2009 Gitte:

Nej, men hun står registreret til 3 kuld, men der er kun 2 på hendes "profil"??

• #26   28. okt 2009 Der er en brun tæve på hvalpe/unghundelisten med underbid...... Jeg har aldrig haft en hund med underbid, så jeg ANER ikke hvad det kan komme til at betyde for hunden fremover??

• #27   28. okt 2009 Jeg sidder lige og tænker....... Åh jo, det sker!!....*GG*

Er der ikke noget nyt om at HVIS man skal parre en C-hund, så skal man have tilladelse af raceledelsen?

• #28   28. okt 2009 Mette, kan godt se at begge forældre står med 3 kuld, men kuldet i sig selv står ikke registreret nogen steder, har også kigget igennem på update

Kuldet er heller ikke på labradors hvalpeliste, gad vist hvorfor

Mht. til c hofter og tilladelse, var jeg også af den opfattelse at man kun kunne parre c hofter hvis index var over 100, men jeg kan ikke læse mig frem til det på avlsrestriktioner

Jeg ved at for golden skal man ha tilladelse fra raceledelsen, og den får man kun hvis der er markprøvepræmieringer der retfærdiggør at man vil prøve at føre linierne videre

• #29   28. okt 2009 *Jeg ved at for golden skal man ha tilladelse fra raceledelsen*

Så er det nok goldens jeg har læst det om:-) Er ikke sikker på at labberne har det........ endnu...... Men det kommer forhåbentlig!!!

• #30   28. okt 2009 Tævens indeks er på 70.00 og hannens er på 75.00.......... Svineri!!!!!

• #31   28. okt 2009 Man kan da ha lov at håbe, men det er mig fuldkommen ubegribeligt at man ønsker at parre med c hofter, ligegyldig hvor lækker hund jeg havde, kunne jeg drømme om at bruge en c hofte i avl.

Min seneste tæve Troja fik B/A - samlet B, og hvis hun skal bruges i avlen skal der da findes en ren a linie

• #32   28. okt 2009 prøv at gå en tand tilbage og se afkoms hoftestatus (altså søskende), det er rystende

• #33   28. okt 2009 På labberne er der desværre ikke yderligere krav for HD end blot at man ikke må avle på D og E-hofter.

Så folk kan bare parre løs, uanset indeks og på hunde med C-hofter.

Det der generer mig mest er ikke at hundene har C-hofter, men derimod deres indeks. Hvordan i alverden kan man finde på at avle på en hund med indeks under 100 (og helt nede på 70 er jo grotesk).

Det med at hvis man har en hund med B-hofter, så bør man finde en med A-hofter, forstår jeg ikke rigtigt. Det allervigtigste må og skal jo altså være afstamningen. Hvis man har en hund med suveræn afstamning og deraf højt HD-indeks, bliver hunden i mine øjne ikke et dårligere avlsdyr af at have B-hofter.

Hvorimod hunden med C-hofter og indeks på 70, jo stadig havde været et møg elendigt avlsdyr, selvom den havde haft A-hofter. Med den afstamning vil selv en A-hofte aldrig kunne retfærdiggøre avl.

Men det er jo det helt store problem, at rigtig mange både hvalpekøbere og opdrættere ser alt for lidt på afstamningen og lægger alt for meget vægt på at egenstatus er A-hofter og 0 på albuerne.

• #34   28. okt 2009 Og skal vi til at fortsætte med den seriøse avl, så er der pt. en "skøn" brun hanhvalp til salg på DBA, med DKK-stamtavle og til 7000,-, så der kan man da ikke gå galt i byen.

Eller hov, tæven har godt nok C-hofter, et HD-indeks på 86 og konstateret cataract.

Men så er hun jo til gengæld parret med en skøn brun hanhund, som dog også har fået konstateret cataract.

Så bliver det ikke meget bedre.

• #35   28. okt 2009 Nå ja, så kom jeg lige til at læse annoncen ordentlig, og gudhjælpemig om der ikke står at "Begge forældre har A-hofter", og når så man slår tæven op, så har hun C-hofter. Det gør jo dog en væsentlig forskel.

• #36   28. okt 2009 Hurra for hundeweb. Tænk hvis man var nødt til kun at have annoncerne, at forholde sig til.

• #37   28. okt 2009 Camilla:

Jeg tror at der, i annoncen med den brune lab, er skrevet forkert stambogsnummer?? Den tæve som stambogsnummeret tilhører, har fået et kuld d. 13/6-09 og hvalpen i annoncen er født d. 25/9-09.....

• #38   28. okt 2009 Meeeen, lur mig om han ikke er født 1/8-09?? Den brune hanhvalp ved navn Odin:

DK15960/2009

• #39   28. okt 2009 Juelsgaard - nu siger jeg jo netop også a - linie, ikke a hund..... at jeg ville vælge en b hund fra er jo mit valg for seriøs opdræt, hvilket vel ikke gør det værre ?

Iøvrigt er det så som så med index ihvertfald for Flatcoats vedkommende, da det meste af vores avlsmateriale kommer fra udlandet, mest sverige, dvs. der bliver indes ikke brugbart

• #40   1. nov 2009 så fik jeg svar fra ejer, hold kæft han er godt nok skruppelløs og omgåes sandheden noget læmfeldigt

Hans svar;

Hej igen!

Charming Charles bor her stadig.

Han er søn af Benjo’s Black Boy (Aslan) Schougårds Loulou (Ruby).

Aslan har B/C på hofter, øjne ok, albuer 0. Mærkeligt nok har Ruby det samme.

Kennel klubben arbejder med A B C D og E betegnelser, hvoraf man må avle på a b og c.

Jeg har ikke nogen udstillings resultater på mine hunde, men kigger man i stambogen kan man finde mange fine resultater både

på udstilling og markprøve. Jeg bruger mine hunde til markprøver, som jeg arrangerer på min grund, hvor der er adgang til mark og mose m.m.

Aslan’s far Skovagers Amazing Miguel er DKBRCH, NOJCH, SEJCH, NORDJCH, DKJCH, dvs. jagtchampions.

På Ruby’s side er der SECH, FICH, INTCH, EECH, dvs. svensk, finsk, estisk og international champions på udstilling.

Hvad skal du bruge din kommende hund til ?

Er du stadig interesseret så ring , så vi evt. kan aftale et besøg !

• #41   1. nov 2009 *Jeg har ikke nogen udstillings resultater på mine hunde, men kigger man i stambogen kan man finde mange fine resultater både på udstilling *

Så derfor er det sunde og smukke hvalpe?????

• #42   1. nov 2009 åbenbart, så jeg behøver ikke rende rundt på udstillinger og markprøver, jeg kan bare henvise til de bagvedliggende hunde, jubiiiii god nyhed på sådan en grå søndag

Kommentér på:
Hjælp til labrador-hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce