{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunden er så fedtet!?
  • #1   23. okt 2009 hvilket foder bruger i ?

• #2   23. okt 2009 Foder ville osse være mit bud.. Måske du skal prøve noget andet foder

• #3   23. okt 2009 Hvor tit bliver han vasket....

• #4   23. okt 2009 Foder er et godt bud... eller måske har I vænnet hans pels til at blive vasket ofte, så den danner mere fedt.. hvilken shampoo bruger du til ham..

• #5   23. okt 2009 han er mega kræsen, så vi hr prøvet meget forskelligt md,.
    fr pettigree til froliz alt,. han vil kun spise vis vi hånd fodre ham,. spriser gerne det katten spiser,

han bliver e ndelig ikk vsket så tit igen,. vi bruger noget normalt hunde shmpoo og nget ande hvit noget vi har fået af en som giver pelsen glans,.

• #6   23. okt 2009 Hvis du supplerer med olie så er det måske derfor og hvis der så også er meget fedt i fodret kan pelsen blive rigtig fedet.

• #7   23. okt 2009 I gir da vel forhåbenligt ikke frolic som fuldkost foder ? Så tror da fanden den er fedtet og hunden ikke vil spise - frolic er godbidder og ikke foder !

• #8   23. okt 2009 Jeg synes I skal prøve noget andet foder, da det du fodrer med nu svarer til at vi spiser burgere med pommes frites hver dag. (en masse kulhydrater, protein fra soyabønner og en masse fedt.
    Kattemad indeholder alt for meget protein og fedt i forhold til hundemad, så det er heller ikke godt.
    Prøv i et par måneder slet ikke at vaske hunden (selv alm hundeshampo kn give forstyrrelser i hudens ph-balance), og hvis nødvendigt så kun med vand uden shampoo.
    Giv noget frisk/frosset rå kylling, en gulerod, fisk og ellers et godt tørfodder, så tror jeg han bliver fin i pelsen igen.

P.s. red gerne pelsen igennem med en kam eller gummistrigle, så huden bliver masseret godt. Det stimulerer blodomløbet og dermed også huden og pelsen.

• #9   24. okt 2009 Miemiv: Det nytter ikke noget at give hunden hele gulerødder. Hunden kan ikke optage det.
    Hvis din hund har fedtet pels, ville jeg også skifte foder. Jeg syntes ikke, at i skal håndfodre jeres hund. Stil foderet og lad det stå i ca. 10 min. Hvis den ikke vil spise, så må den undvære. Den skal nok spise, når den bliver sulten... Fra naturens side af er det naturligt, at de ikke spiser hver dag.
    Ellers kan i bruge et lille gooming-tip. Put kartoffelmel i pels og børst det af bagefter. Det opsuger alt fedtstof og efterlader pelsen blank og pæn.

• #10   24. okt 2009 Kom i gang med at give din hund noget ordentlig foder i 1. omgang og så stop med at vaske den, skal den absolut under bruseren så lad være at bruge shampoo.

Havde hunden været større var jeg taget til stranden med den og havde ladet saltvandet gøre underværker.

Hver gang du vasker hunden med shampoo bryder du den naturlige PH-balance og du stimulerer hunden til at danne ekstra fedt.

Ligesom hvis du selv vasker hår hver dag. Så vil dit hår meget hurtigt blive fedtet hvor du hvis du kun vasker hår hver 3. dag ikke vil have de store problemer med fedtet hår ...

Hunde har normalt ikke behov for at blive vasket og skal de absolut så kan man nøjes med hvert halve år eller lige før udstillinger etc.

Tror udover ordentlig foder at I skal give hundens pels lidt ro ...

Mine hunde bliver aldrig vasket udover når de selv bader i åen eller i havet eller om sommeren bliver skyllet med vand for at køle ned.

Har aldrig brugt shampoo på min nuværende hund.

Men om det er anderledes for din race er der nok nogle andre der har mere forstand på :o)

• #11   24. okt 2009 Åhh Sanne - Du er så dejlig direkte og siger stort set det jeg mener ;-))

• #12   24. okt 2009 Havde ikke fået læst tråden igennem men kan godt se at vi skriver det samme Mie.

Men det kommer nu ikke bag på mig at vi er enige :o)

• #13   24. okt 2009 Kunne ikke skrives bedre Sanne

• #14   25. okt 2009 hunde må ikke spise katte foder..
    men det kan både være foderet, men kan også være fordi han sveder i sin enorme pels, eller fordi du vasker i noget forkert, eller vasker for meget.

• #15   25. okt 2009 Maria Louise: hunde sveder ikke igennem huden på kroppen, så det har næppe betydning. Så skulle min hund være sjask våd hele tiden.....
    Men giver dig ret i det med kattefoder, som jeg også skrev tidligere.

• #16   25. okt 2009 ,Sandie & Daniel, Lille-My - vi savner dig <

. vi har bare prøvet at give ham noget frolic ved siden a hans foder,. men han spiser det ikke,.

måske vi bare skal lade ver med at vaske ham. men sys bre han er så ulækker når han er fedtet og lugter rigtig af hund

nu må jeg se, finder nok en løsning,

• #17   26. okt 2009 Gør som nogen siger, lad ham have foder tilrådighed 10 min ! Spiser han ikke så tag det væk ! Vi havde samme problem med Sofus, der kan godt gå nogle dage hvor han intet spiser, men han har også foder til rådighed 24/7 - og han har lært at styre det selv - de tidligere ejere fodrede ham også med frolic som fuldkost foder ! Og foderede ham med hånden ! Det gør vi slet ikke ! Han spiser når han er sulten !

Kommentér på:
hunden er så fedtet!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce