15. jan 2008 Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Så kom svaret/allergi/ råd /erfaring {{forumTopicSubject}}
Så kom svaret , Lady er allergisk overfor korn-lager og støvmider.
Hun skal nu i behandling med noget krydsvaccine, men hvad er der af bivirkeringer ?Hvordan vil hun have det med vaccinen og hvordan foregår det.
Har prøvet at barfe men det kunne hun ikke tåle eller lide, hvad er det rigtige foder eller skal man klave maden selv.
hvad koster det cirka, (ikke fordi pengene vil være til hindring for behandlingen, dem skal jeg nok finde, er heldigvis forsikret)
Er det rigtig at behandle alllergien eller skal hun have fred,
tankerne hvirvler i mit hoved i øjeblikket
Kom med jeres råd og erfaringer, jeg har stort brug for råd
En ulykkelig hundeejer
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 5
Som din Lady fik vores mindste franske bulldog Carla også konstanteret allergi overfor støv- og lagermider og skimmelsvamp. Vi brugte oceaner af tid og penge på dyrlægeregninger indtil vi begyndte med Barf. Hun brød sig ikke særligt om det til at begynde med, men tror det hjalp da Conrad - vores ældre franske bulldog -spiste og nød det med velbehag, og også gerne spiste Carlas med!
Nu stortrives hun med det, måske du skulle give det en chance mere?? Kræs lidt for hende, giv hende det hun gerne vil have, og øg lidt efter lidt med noget andet.Har observeret at nogle hunde ikke bryder sig om at spise det råt, da de får en anden oplevelse end med tørkost, og skal eks. til at bruge poterne til at holde på ben... Uff.. men de kommer til at elske det, og du får en meget mere sund og glad hund.
Vi har ikke været hos dyrlæge i 4 mdr nu, hvor vi ellers kom der ca hver 14. dag..
Ud over Barf har Carla fået vitaminpulver og lakseolie, men spørg dig frem ved de fremragende Barfforhandlere..
God bedring med Lady, håber det lykkes for jer..
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Jeg vil læse Daisy dagbøger
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Misja kom igennem et vaccineprogram og det har reddet hende fra symptomer, nu på over 2. år.
Hun får RC's Hypoallergenic tørfoder som kan købes hos dyrelægen og det tåler hun perfekt, sikkert pga. vaccine programmet hun var igennem.
Der ud over blev hun steriliseret fordi hendes allergier gik "amok" under løbetid og siden da, har hun som sagt været 99% symptomfri.
Jeg håber du finder en god løsning for din hund og at hun får gavn af hypo'en (vaccinen).
okt 2004
jan 2008
tak for jeres råd og hjælp.
Lady er steriliseret , har prøvet at barfe hende i en måned, det var ingen succes
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Jeg har en hund med nøjagtig samme allergi, og vi har været igennem vaccinationsprogrammet. Hvis man vil, kan man selv give de fleste af vaccinerne derhjemme, så man slipper for dyrlægebesøg hver og hveranden uge. Det gjorde vi uden problemer.
Han får Purinas hyperallergenic foder, men jeg tror desværre kun man kan købe det hos dyrlæger i Sverige. Men han trives rigtig godt på det.
Han kan nemlig også godt reagere på kylling og oksekød, samt lakseolie, så Purinas HA foder er eminent, da det er et vegetarprodukt.
jan 2008
jan 2006
Så vidt jeg husker starter man med at vaccinere 1 gang ugentligt, herefter hver 14 dag i ret lang tid, og så sluttede vi vist med en gang om måneden. Det tager ca. et år.
jan 2008
jan 2006
jan 2006
jan 2008
Eller må man tage lån på det grå markedet
okt 2004
jan 2008
Så kom svaret/allergi/ råd /erfaring
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside