{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Allergi-test positiv {{forumTopicSubject}}

Ja så ringede vores allergi-dyrlæge idag, og jeps, testen var positiv ved noget indendørs panel, og han spurgte om vi ville teste videre, fordi han var ret sikker på at det Vic er allergisk overfor (sikkert støvmider), han nævnte noget med mider i hvert fald, og det kan vi vaccinere ham imod.

Det har vi self. sagt ja til.

Det synes jeg egentlig er positivt...

Jeg havde frygtet at svaret kom ud, uden resultat, og han var allergisk overfor noget vi ikke anede. Så..det er vel godt? Eller hvordan?

(Det er ikke sikkert jeg har fattet alt hvad der er blevet sagt til mig i telefonen, for lige da dyrlægen spurgte om vi ville teste videre, troede jeg han skulle ud og stikkes én gang til, men de havde taget blodprøver nok til alle allergitest, da han var derude sidst), der var det jeg fik det skidt, da de stak ham i halsen, fordi de ikke kunne få blod ud af ham i benet...ha ha. Så bær lige over med mig.

Mvh. Silke, nåleskræk på egne og Vic's vegne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi-test positiv
  • #1   18. jun 2010 Her er et skema, hvor du kan se de forskellige paneler, der bliver testet i.

(link fjernet)

Jeg kan ikke helt forstå at dyrlægen spørger om I skal teste videre??

Mener at proceduren er at man tester i alle grupper og forefindes der allergi i en eller flere af panelerne, så går man automatisk i gang med at teste "nedaf" for at finde lige præcis hvilket ting allergien handler om.

Dette var med i vores samlede pris på blodtestene!!

• #2   18. jun 2010 Det er den test han har fået lavet nu. (E-screen),og nu er allergi-dyrlægen i gang med at teste nedad, som du kalder det).

Forstår ikke hvorfor du bringer op med samlet pris osv. , det er jo fordi dyrlægen ringede tilbage som aftalt vedr. om svaret var positivt eller negativt. Sådan er proceduren på det dyrehospital, at man tager det step by step. Det synes jeg da også er rart, at man bliver holdt opdateret.

• #3   18. jun 2010 Var såmænd kun bekymret for om du kom til at betale mere end andre.

Vi fik taget blodprøver - de blev sendt til Tyskland og der testede man alle paneler samt testede nedad på den en gruppe vores Robert2 reagerede på og det var en "pakke" - altså en fast pris.

Det var såmænd bare det jeg ville sige smiley

• #4   18. jun 2010 Nå okay smiley

Det tror jeg bestemt ikke jeg gør, jeg har hørt hvad andre betaler, og det virker på ingen måde dyrere. Vi har også fået at vide hvad det hele nok kommer til at koste med vacciner osv., men det regner vi med forsikringen dækker. Har i hvert fald hørt andre har fået det dækket.

• #6   18. jun 2010 Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad koster sådan nogle tests. Vi har nemlig codan forsikring og de dækker kun 1800 kr til. lab.prøver pr. år:-(

• #7   18. jun 2010 Jeg tror ikke vores tester mod fødevarer.

Jeg tror vi runder 3000 når vi er færdige. Vi har Alm.Brand. Vaccinerne koster vist 900, kan ikke huske om det var halv eller hel-årligt.

• #8   19. jun 2010 @Bubber, Berta * hvordan har du kunnet fodre dig ud af Berta's allergi?

• #9   21. jun 2010 -Bubber,Berta det lyder da bare perfekt! Vi har prøvet førhen når Vic har haft noget med maven, og engang før vi fik vores have indhegnet da vores kat blev bidt, da Vic ikke kunne holde sig fra hans sår (vi var til dyrlægen hele tiden med vores kat, fordi Vic slikkede i det og der kom betændelse) så prøvede vi at sætte Vic i bur. Det er jo lidt a'la kravlegård, men han pev og pev bare ;-( det var det rene dyreplageri, men det ville måske være anderledes, hvis vi havde en lille vovse mere, he he, hvilket jeg prøver at overtale manden til...men han synes det er nok med 2 katte og en allergisk hund hmmm...

Jeg har selv støvallergi og astma faktisk, har altid haft det, så mht. rengøring og vask af dyretæpper og sengetøj, allergilagner/silkedyner, der er vi allerede med. Vasker alt hver uge, og alt er allergivenligt (bortset fra kattenes og Vic's fatboys, men jeg tåler dem fint og jeg støvsuger dem hver dag.

Det lyder virkelig positivt med hokamix forte, ved du forresten om de har det fåes hos Rigtig Hundemad? Jeg skal købe kød idag, så kunne det være rart at få det med. Er der andet du kan anbefale?

• #10   21. jun 2010 -Lisbeth T, Nå da det sagde de da jeg talte med dem i telefonen vedr. indsendelse af regninger. Men så må vi da bare selv til muffen.

Forresten har i andre bemærket forskel i om hunden er ude eller inde? Vi har været meget i haven hele weekenden, og især igår kløede Vic sig næsten ikke, og han er også knap så rød. Det kan måske også have sammenhæng med at jeg ikke giver ham Hill's Z/D mere, det gjorde jo også hans mave dårlig.

• #11   21. jun 2010 Hvor frækt ha ha. Typisk forsikringsselskaber!

Forresten hvor tit blev din hund vaccineret?

Tak skal du have smiley

• #12   21. jun 2010 Okay tak.

Vi er indstillet på at prøve begge dele. Nu er dyrlægen jo ved at finde ud af hvad der skal vaccineres for. Så jeg ved ikke hvor omfangsrigt det bliver, altså hvor mange ting han er allergisk for endnu jo.

Men mht. barf, så har vi været igennem så mange slags diæt-tørfoder nu, som både ikke har virket, men også som Vic ikke har syntes ordentligt om, eller enten ikke kan spise fordi foderpillerne kune findes i kæmpe størrelse. Han synes godt om kødben, så jeg håber at barf bliver bedre for ham, både mht. madglæde og tolerance.

• #13   21. jun 2010 Tak smiley

Kommentér på:
Allergi-test positiv

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce