Salg i hvilken uge? (opdrætter) {{forumTopicSubject}}
Jeg har en tanke, som jeg godt kunne tænke mig at få belyst lidt :- )
Jeg har set en del skrive at det jo ikke er farven man bør vælge hund efter, men at man skal se på hundens stamtavle, sind, adfærd osv. Og matche den med en evt. kommende familie.
Jeg har i nogle måneder set lidt på hvalpe, og tit er det sådan at bestemte farver eller køn er væk med det samme, allerede helt fra fødslen.
Så er det jeg undre mig, hvis man kan sælge en hund allerede der, så ser man jo netop kun på det fysiske som eksempelvis farven eller køn.
Det er drøn svært som hunde køber, at have det krav at man gerne vil se hunden nogle gange, også mens den er lidt større og kan vise sit sind/sin adfærd mm.
Når det er sådan div. handler foregår. Det fik mig til at tænke på, hvornår sælger i jeres hvalpe fra? og hvorfor?
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 100 Svar: 780
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 505
Så en hun hund betragtes måske som "nemmer"?
Ved os var det et tilfælde at Filuca var en pige, hun blev valgt ud fra andre ting - men indrømmet jeg er da rigtig glad for det nu, efter at have set og hørt om de problemer det kan følge med en han hund.
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Men det er der altså også med en han, hvis man er typen der er meget ude af huset. P.T. går vi tur 3-4 gange om dagen, da vi træner "gå pænt", og det er tydeligt at der er gode dufte i luften. Hvilket gør det svært at få kontakt.
Og jeg må da give Karina ret i at til træf er det hannerne der lige skal vise hvem de er, det var også det indtryk jeg fik mens jeg havde Toffi og gik til træf med hende.
Ligesom det også er hannerne der tisser/strinter på folks tasker og tæpper til træf, det er ikke tæverne:)
Men hvis tæver bliver uvenner, så er de uvenner for livet, hvor imod hanhunde lige tager en slåskamp, og så er den pot ude. Har jeg hørt fra mere erfarne hundeejere.
Jeg synes tæver er nemmere, men jeg har også haft en hunhund der bare sagde "Ja, mor" til alt, og ikke tog initiativ, hvorimod Guincho er intelligent og nysgerrig, så det er 2 forskellige typer hunde.
apr 2007
I dag ville jeg ikke gøre det, men jeg ved også lidt mere om tingene i dag end jeg gjorde dengang.
Jeg tror at nogen vælger opdrætter, og dernæst venter de på et kuld hvalpe. Og krydser fingre for yndlingsfarven.
Og så tror jeg at andre bare vælger pga farven, og så er det som du siger, Karina, bare om at være hurtig. Men så er det jo næsten som at købe katten i sækken.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 68 Hunde: 7 Emner: 442 Svar: 1.700
apr 2007
maj 2007
maj 2007
Salg i hvilken uge? (opdrætter)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside